Гідромеханічний «автомат», «робот», варіатор – всі ці трансмісії називають «автоматами». Більше того, продавці в автосалонах як нових, так і старих машин, свідомо маскують, скажімо, «робот» з подвійним зчепленням під «автомат».
Розповімо про трансмісії, які можуть розорити автовласника.
Гідромеханічний «автомат» DP0 / AL4
Цей чотириступеневий «автомат» створили ще в кінці минулого століття, для установки на автомобілі Renault (Logan, Sandero), а так само на такі моделі концерну Peugeot-Citroen, як Citroen C4 і Peugeot 308. У них він називався AL4.
Трансмісія виявилася вкрай ненадійною. Скажімо, часто, робоча рідина сочилася з-під сальників приводів. Щоб поміняти сальник, необхідно демонтувати привід. Це ускладнює і здорожчує ремонт.
З інших проблем відзначимо ривки при перемиканні з першої на другу передачу, а також і те, що «автомат» раптово перемикається в аварійний режим. Тоді в комбінації приладів моргає символ «шестерня».
Щоб агрегат протягнув без капремонту якомога довше, сервісмени радять міняти трансмісійну рідина не рідше ніж через 50 000 км пробігу, а також прогрівати силовий агрегат перед поїздкою, особливо взимку. Ясна річ, що потрібно обійтися і без різких стартів зі світлофорів.
«Робот» DSG DQ200
Семиступінчасту трансмісію з двома сухими зчепленнями ставили на багато моделей концерну Volkswagen та споріднених брендів SEAT, Skoda, Audi. Вона встигла попити власникам чимало крові. Причини тут в конструктивних особливостях агрегату. На відміну від трансмісій «мокрого» типу, ця «коробка» розрахована на менший крутний момент. Звідси здешевлення і спрощення конструкції, які тягнуть за собою прискорений знос дисків зчеплення. При перемиканні з’являються ривки і їздити на машині стає некомфортно.
Нерідко в проблемах «робота» винні й самі власники. Спроби зробити чіп-тюнінг мотора закінчуються появою проблем в трансмісії, адже вона розрахована на максимальний момент в 250 Нм. Таким чином, горе-гонщикам доводиться міняти диски зчеплення вдвічі частіше, а бо й зовсім робити капремонт.
Варіатор JATCO JF011E
Агрегат ставили на популярні моделі Nissan – Juke, Qashqai та X-Trail, а також на Mitsubishi Outlander. Найпоширеніша несправність варіатора – знос підшипників конусів, що може проявитися вже через 50 000 км. Така несправність видає себе характерним гулом.
Ще одна часта поломка – сіпання автомобіля. Тут треба звинувачувати редукційний клапан масляного насоса, який підклинює в проміжних положеннях. А при частих перемиканнях «коробки» з D на R, скажімо, щоб розгойдати застряглу машину і виїхати врозкачку, доводиться міняти шестерні планетарної передачі.
Іспанський виробник автомобілів Santana Motors відновив свою роботу через 15 років затишшя. Як пише Carscoops,…
Японський автовиробник Honda офіційно оголосив про запуск проекту Heritage Works, що спеціалізуватиметься на відродженні спортивних…
Французький автобренд Peugeot готується презентувати революційне технологічне рішення у світі автомобілебудування. Як повідомляє Carscoops, інженери…
Німецький автовиробник Volkswagen тестує автомобіль, які не потребує водія. Як пише Carscoops, на тестовий трек…
Німецький автогігант BMW активно працює над майбутньою прем’єрою нової версії свого флагманського кросовера X7. Як…
Вже через два тижні, з 1 січня 2026 року, в Україні наберуть чинності нові правила…