Чому водієві не завжди варто об’їжджати відкритий люк на дорозі

Відкриті люки, як і глибокі ями, на наших дорогах зустрічаються, на жаль, часто.

Глибока яма або відкритий люк завжди «виростають» перед водієм несподівано. Якщо пропустити цей «сюрприз» між коліс, шкоди машині не буде. Вважайте – легко відбулися. Але інколи ситуація розвивається не так, як хотілося б, і благополочну розминутися з дорожньою «засідкою» не вдається.

Що робити в таких випадках? Різко гальмувати ми б не рекомендували. Справа в тому, що інші учасники руху можуть не зреагувати на ваш маневр. І хто-небудь обов’язково наздожене ваше авто.

Можна згадати прийоми контраварійного водіння. Для того, щоб колесо «перелетіло» яму, потрібно коротко вдарити по педалі гальма, а потім натиснути газ і зробити різкий рух кермом в сторону. У цьому випадку передня вісь розвантажується і колесо пролітає над ямою. Навіть із запасом. На жаль, такий різкий маневр так само може спровокувати ДТП. Та й щоб зробити його правильно, потрібно довго тренуватися.

Тому діємо простим дідівським способом, який досі використовують автогонщики: «вище швидкість – менше ям». Побачили яму – тисніть газ. Пам’ятайте, що чим повільніше рухається автомобіль, тим більше вірогідності, що колесо провалиться у відкритий люк. А на швидкості воно просто пролетить дірку в дорозі. Врахуйте і те, що чавунний край кільцевої горловини люка часто підноситься над асфальтом. У цьому випадку він зіграє роль трампліну.

Але от якщо попереду яма з гострими краями, то подібним чином можна розірвати шину і зіпсувати диск. Доведеться робити різкий рух кермом, скажімо, вправо. В цьому випадку колеса правого борту завантажаться, а ліві розвантажаться. Тобто ми застосовуємо дещо спрощений контраварійний  прийом завантаження-розвантаження.

Набагато небезпечніша ситуація, коли кришка люка стирчить вертикально. Пропустити її між коліс не вийде. А наскочивши на подібну перешкоду, машина отримає серйозні пошкодження – аж до перекидання. Тому такий люк треба об’їжджати в будь-якому випадку, нехай навіть ціною незначної ДТП. Ремонтувати залізо доведеться, зате водій і пасажири не отримають серйозних травм. А здоров’я, як відомо, дорожче.

Recent Posts

ТОП-5 найкращих суперміні 2025 року: ідеальні міські авто

Якщо ви шукаєте практичне та економне авто не за «всі гроші світу» для щоденних поїздок…

21.12.2025

ТОП-10 кращих авто для новачків: надійні, прості й недорогі

Придбання першого авто – це завжди велика відповідальність. Складність не лише в тому, що машина…

21.12.2025

Правило 3/4: яку помилку при роботі з домкратом допускають більшість водіїв

Більшість українських водіїв звертаються за домкратом лише в крайньому випадку. Інколи виявляється, що про користуванням…

21.12.2025

Чому новачкам не варто купувати авто з повним приводом

Часто буває так, що водії-початківці вважають, що в якості першого авто їм краще підходить повнопривідний…

21.12.2025

Не заправляйтесь ним: який бензин повільно «вбиває» ваш двигун

Високі ціни на пальне іноді підштовхують українців до необдуманих рішень. Зокрема багато хто з автомобілістів…

20.12.2025

ТОП-5 найнадійніших б/в кросоверів: ці машини служать роками

Бум на кросовери не оминув Україну. Ці автівки цінують за їх практичність, комфорт та непогану…

20.12.2025