Чому водієві не завжди варто об’їжджати відкритий люк на дорозі

Відкриті люки, як і глибокі ями, на наших дорогах зустрічаються, на жаль, часто.

Глибока яма або відкритий люк завжди «виростають» перед водієм несподівано. Якщо пропустити цей «сюрприз» між коліс, шкоди машині не буде. Вважайте – легко відбулися. Але інколи ситуація розвивається не так, як хотілося б, і благополочну розминутися з дорожньою «засідкою» не вдається.

Що робити в таких випадках? Різко гальмувати ми б не рекомендували. Справа в тому, що інші учасники руху можуть не зреагувати на ваш маневр. І хто-небудь обов’язково наздожене ваше авто.

Можна згадати прийоми контраварійного водіння. Для того, щоб колесо «перелетіло» яму, потрібно коротко вдарити по педалі гальма, а потім натиснути газ і зробити різкий рух кермом в сторону. У цьому випадку передня вісь розвантажується і колесо пролітає над ямою. Навіть із запасом. На жаль, такий різкий маневр так само може спровокувати ДТП. Та й щоб зробити його правильно, потрібно довго тренуватися.

Тому діємо простим дідівським способом, який досі використовують автогонщики: «вище швидкість – менше ям». Побачили яму – тисніть газ. Пам’ятайте, що чим повільніше рухається автомобіль, тим більше вірогідності, що колесо провалиться у відкритий люк. А на швидкості воно просто пролетить дірку в дорозі. Врахуйте і те, що чавунний край кільцевої горловини люка часто підноситься над асфальтом. У цьому випадку він зіграє роль трампліну.

Але от якщо попереду яма з гострими краями, то подібним чином можна розірвати шину і зіпсувати диск. Доведеться робити різкий рух кермом, скажімо, вправо. В цьому випадку колеса правого борту завантажаться, а ліві розвантажаться. Тобто ми застосовуємо дещо спрощений контраварійний  прийом завантаження-розвантаження.

Набагато небезпечніша ситуація, коли кришка люка стирчить вертикально. Пропустити її між коліс не вийде. А наскочивши на подібну перешкоду, машина отримає серйозні пошкодження – аж до перекидання. Тому такий люк треба об’їжджати в будь-якому випадку, нехай навіть ціною незначної ДТП. Ремонтувати залізо доведеться, зате водій і пасажири не отримають серйозних травм. А здоров’я, як відомо, дорожче.

Recent Posts

Заощадите до 20% пального: як обрати “правильні” шини для автомобіля

Вибираючи автомобільні шини, автовласники найчастіше звертають увагу на їхню надійність та ефективність. Перш за все,…

02.05.2024

9 прихованих функцій автомобілів, про які не здогадуються багато водіїв

Еволюція автомобілів в останні десятиліття рухається настільки величезними темпами, що автомобілісти іноді просто не встигають…

02.05.2024

Готуйтеся витратитися на ремонт: 4 помилки водіїв, які “вбивають” двигун

Двигун є найважливішим елементом автомобіля, ремонт якого може обійтися автовласникові в цілий статок. У зв'язку…

02.05.2024

Купив права в інтернеті: що загрожує водіям із фальшивими документами в Україні

Останніми роками в Україні почастішали випадки використання водіями механічних транспортних засобів підроблених документів. Причому, багато…

02.05.2024

Які автомобілі купують українці: ТОП популярних марок і моделей

У квітні 2024 року український автомобільний ринок продовжує демонструвати стійке відновлення після періоду невизначеності та…

02.05.2024

Моргнув – втратив права: водіїв жорстко карають за безневинне порушення

В Україні існує своя автомобільна культура, яка не завжди узгоджується з вимогами закону та ПДР.…

02.05.2024