Як знизити витрату пального взимку

Всупереч поширеній думці, двигун внутрішнього згоряння на морозі працює легше, ніж в літню спеку. Це пояснюється фізичними особливостями процесу згорання палива.

Виявляється, охолоджене повітря має більшу щільність, а також забезпечує зрушення порога детонації. В результаті ККД і тягово-динамічні характеристики мотора підвищуються, що, по ідеї, повинно приводити до падіння витрати палива. Але практика показує прямо протилежний ефект – всім добре відомо, що взимку «ненажерливість» машини серйозно зростає. Чому ж це відбувається?

Існує кілька причин:

  1. Прогрівання двигуна. У холодну пору року мотор прогрівають довше, ніж влітку. враховуючи те, що більшість автолюбителів паралельно включають обігрівач салону, то процес ще більше затягується. Якщо водій здійснює часті, але короткі поїздки, то двигун може взагалі не встигати як слід прогріватися. А холодний двигун споживає набагато більше пального, ніж прогрітий.
  2. Електроспоживачі. Сучасні автомобілі просто напхані електронними системами. Наприклад, багато моделей мають обігрівачі стекол, сидінь, керма, дзеркал, форсунок омивача, двигуна тощо. А енергія для роботи цих систем в будь-якому випадку береться з паливного бака, нехай і через посередництво генератора.
  3. Дорожня обстановка. Навіть неглибокий сніг може серйозно ускладнити рух автомобіля. Негативно на економічності машини позначається і найменші пробуксовки коліс. Також варто враховувати, що зимові шини володіють великим опором.
  4. Застигле в підшипниках мастило ускладнює обертання коліс.
  5. Збільшена вага авто. Взимку багажники наповнюються різним інвентарем – лопати, зимовий одяг, пісок і багато іншого. Плюс часто додається вага налиплого снігу.
  6. Падіння середньої швидкості. Взимку дуже часто доводиться їхати повільно на знижених передачах, що погано впливає на економічність автомобіля.

Що ж робити, щоб зменшити апетити «залізного коня» в холодну пору року? Існує декілька простих порад:

  1. Чи не прогрівайте авто занадто довго на холостих обертах. Досить “поганяти” мотор хвилину-другу і починати рух на невеликих оборотах. Так і мотор прогріється швидше, і бензину в баку залишиться більше.
  2. Повністю очищайте машину від снігу.
  3. Лийте в мотор відповідну оливу. В ідеалі взагалі краще використовувати спеціальну зимову.
  4. Витягніть з багажника увесь зайвий інвертар. Напевно там лежить безліч речей, які можуть знадобитися лише влітку.
  5. Для дуже сильних морозів рекомендується використовувати спеціальну автомобільну «ковдру», яке зберігає тепло в моторному відсіку.

Recent Posts

Топ-5 німецьких бюджетних авто до $10 000: надійність та доступність

Німецький автопром давно асоціюється з якістю, надійністю та витривалістю. І навіть якщо ваш бюджет обмежений…

13.04.2025

Найцікавіші нові моделі авто 2025 року: ТОП 5 кращих варіантів

Автомобільний світ 2025 року вражає розмаїттям, але серед десятків новинок є ті, що задають тон.…

10.04.2025

Топ-5 німецьких автомобілів, які добре переносять газ (ГБО)

Встановлення газобалонного обладнання (ГБО) — популярне рішення серед українських водіїв, які хочуть знизити витрати на…

10.04.2025

ТОП-5 німецьких автомобілів, які вважаються еталоном надійності та довговічності

Німецький автопром давно асоціюється з якістю, технічною досконалістю та ресурсом, якого вистачає на сотні тисяч…

10.04.2025

Секрети довговічності Toyota: чому ці авто проїжджають 500 000 км і більше?

Чому слово "Toyota" стало майже синонімом надійності? Багато хто чув історії про ці автомобілі, що…

07.04.2025

ТОП-5 надійних вживаних бюджетних автомобілів до 5 років: довговічність без зайвих витрат

Обираючи вживаний автомобіль, більшість покупців звертають увагу не лише на ціну, а й на надійність,…

04.04.2025