Автомир

Водіям пояснили, чому потіють фари в автомобілі

Восени вночі різко холоднішає, через що в салоні волога конденсується. Вона осідає не тільки на вікнах, але і в блоках фар, за захисним пластиковим склом. Про які несправності говорять запітнілі фари, розповість «Твоя МАШИНА» .

У справні фари волога потрапляти не повинна. Хоча вода в них утворюється за допомогою повітря, при включенні лампочок вона знову починає перетворюватися в пар. При роботі фари нагріваються, і за пару хвилин в блоці створюється область підвищеного тиску. Розширений повітря виходить назовні, несучи з собою водяну пару.

Конструкція фари має всередині особливий режим тиску, який запобігає скупченню великої кількості конденсату. На корпусі фари є запобіжні клапани, які не дають умов всередині досягти точки роси. Тобто клапани не дозволяють всмоктувати повітря, але випускають його при досягненні певного порогу. Так, в технічний блок не потрапляє пил, бруд і зайва волога.

У старих автомобілів фари зроблені по-іншому. У той час лампи встановлюються не такі потужні, тому точка роси може бути досягнута в холодну погоду при русі, а через холодного повітря утворюються плями. У корпусі таких фар є дренажний отвір, через яке стікає конденсат. Однак через нього всередину потрапляє пил і бруд.

Але якщо невелике кількості пара – це норма, то поява рясного запотівання стає наслідком несправності. Найчастіше це відбувається через засмічення вентиляційних отворів або пошкодження захисного скла. Це призводить до порушення циркуляції повітря і скупчення надлишкового тиску під час нагрівання та охолодження.

Точка роси може бути досягнута в будь-який момент в залежності від температури навколишнього середовища, власної температури і вологості. Запітнілі фари неправильно розсіюють світло і можуть зліпити зустрічних водіїв.

Також пітніти фари можуть через їх неправильну установку, тобто якщо порушена цілісність коробки. Тоді всередину буде надходити повітря. Також це може відбуватися, якщо водій нещільно закриє кришку при заміні лампи або неправильно накладе захисну гумову стрічку на задню частину фари.

Пошкодити фари можна при їх очищенні, адже струмінь води може порвати або розірвати кришку. Вода може замкнути контакти, що призведе до утворення іржі на електродах. Такі фари перестануть працювати – лампочки перегорять. Несправності не завжди можна полагодити, іноді доводиться повністю замінювати фару.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025