Автомир

Водіям пояснили, чому потіють фари в автомобілі

Восени вночі різко холоднішає, через що в салоні волога конденсується. Вона осідає не тільки на вікнах, але і в блоках фар, за захисним пластиковим склом. Про які несправності говорять запітнілі фари, розповість «Твоя МАШИНА» .

У справні фари волога потрапляти не повинна. Хоча вода в них утворюється за допомогою повітря, при включенні лампочок вона знову починає перетворюватися в пар. При роботі фари нагріваються, і за пару хвилин в блоці створюється область підвищеного тиску. Розширений повітря виходить назовні, несучи з собою водяну пару.

Конструкція фари має всередині особливий режим тиску, який запобігає скупченню великої кількості конденсату. На корпусі фари є запобіжні клапани, які не дають умов всередині досягти точки роси. Тобто клапани не дозволяють всмоктувати повітря, але випускають його при досягненні певного порогу. Так, в технічний блок не потрапляє пил, бруд і зайва волога.

У старих автомобілів фари зроблені по-іншому. У той час лампи встановлюються не такі потужні, тому точка роси може бути досягнута в холодну погоду при русі, а через холодного повітря утворюються плями. У корпусі таких фар є дренажний отвір, через яке стікає конденсат. Однак через нього всередину потрапляє пил і бруд.

Але якщо невелике кількості пара – це норма, то поява рясного запотівання стає наслідком несправності. Найчастіше це відбувається через засмічення вентиляційних отворів або пошкодження захисного скла. Це призводить до порушення циркуляції повітря і скупчення надлишкового тиску під час нагрівання та охолодження.

Точка роси може бути досягнута в будь-який момент в залежності від температури навколишнього середовища, власної температури і вологості. Запітнілі фари неправильно розсіюють світло і можуть зліпити зустрічних водіїв.

Також пітніти фари можуть через їх неправильну установку, тобто якщо порушена цілісність коробки. Тоді всередину буде надходити повітря. Також це може відбуватися, якщо водій нещільно закриє кришку при заміні лампи або неправильно накладе захисну гумову стрічку на задню частину фари.

Пошкодити фари можна при їх очищенні, адже струмінь води може порвати або розірвати кришку. Вода може замкнути контакти, що призведе до утворення іржі на електродах. Такі фари перестануть працювати – лампочки перегорять. Несправності не завжди можна полагодити, іноді доводиться повністю замінювати фару.

Share
автор
Полина

Recent Posts

Назвали найслабкіші місця в авто: що ламається часто і як цьому зарадити

Дізнайтесь про найслабші місця в авто та як запобігти їх поломкам. Регулярна перевірка систем допоможе…

21.05.2025

Новий Nissan Juke 2026 вперше показали на фото

Nissan представить новий електричний кросовер Juke у 2026 році з футуристичним дизайном та передовими технологіями.

21.05.2025

Підробку американського спорткара продали за майже мільйон доларів на аукціоні

На аукціоні в США продали підроблений спорткар Shelby Cobra 427 за 990,000 доларів. Унікальний! Кузов…

21.05.2025

Toyota презентувала новий RAV4: гібридні версії та оновлений дизайн

Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, що відмовилось від бензинових версій на користь гібридних. Дізнайтеся…

21.05.2025

Топ-5 французьких кросоверів, які можуть проїхати 500 000 км без капітального ремонту

Французькі автомобілі давно здобули репутацію комфортних, економічних і технологічних. Проте, щодо надійності існує чимало стереотипів.…

21.05.2025

В Україні набрали чинності важливі зміни в ПДР: що потрібно знати водіям

В Україні заборонено зупинку на швидкісних трасах поза визначеними зонами. Нові правила підвищують безпеку дорожнього…

21.05.2025