З часу прийняття Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» значно оновились світова практика, європейське та українське законодавство, а також судова практика і ситуація в галузі в цілому. При цьому за час існування Закону до нього неодноразово вносилися зміни та доповнення, що зробило його структуру громіздкою.
З цих причин нардепи вирішили «системно оновити» законодавчий акт, зокрема, привести його у відповідність до Директиви 2009/103/ЄС та внесли до Верховної Ради проект закону №10196 «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Серед проблем, які потребують розв’язання, називаються заниження недобросовісними СК вартості полісу, що призводить до недоформування страхових резервів, загроза неплатоспроможності страховиків, необґрунтовані відмови у виплати потерпілим страхових відшкодувань або затягування здійснення виплат, розповсюдження підроблених страхових полісів.
Що ж пропонується проектом закону №10196 для виправлення ситуації на ринку обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та як новели вплинуть на роботу страхових компаній та власників авто?
Зважаючи на викладене, можна зробити висновок, що СК навряд сприймуть проект позитивно, адже їхні обов’язки перед страхувальниками розшириться, а санкції за їх невиконання зростуть.
Логічно, що страховики зададуться питанням, як збільшувати свої капітали, аби бути спроможними виконувати ці новели. І перший очевидний (але не єдиний) варіант – це підвищення вартості страхового поліса. Чи призведе це до збільшення кількості незастрахованих авто на дорозі? Очевидно, так. А це потягне негативні наслідки як для учасників дорожнього руху, так і для самих СК.
Втім, зважаючи на те, що в Україні розпочався і ще досить довго триматиме виборчий сезон, можна сподіватися, що проект закону №10196 «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» з’явиться «під куполом» ще не скоро. То ж як для авторів закону, так і для активних представників громадськості, ще є час придивитися до запропонованих змін і подбати про те, щоб кількість підводних каменів була мінімальною, а кожне нововведення супроводжувалося відповідним механізмом його реалізації.
Джерело: Закон і Бізнес
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…
Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…