Різниця між літніми, зимовими і всесезонними шинами – в особливостях малюнка протектора і складі гумової суміші, що в підсумку визначає їх експлуатаційні якості.
Літні шини
Як правило, літні шини мають досить гладкий малюнок протектора, без великих і масивних блоків, з мінімальною кількістю прорізів-насічок, але з широкими канавками для відведення води. Крім того, в гумову суміш додають компонент «силіка», який дозволяє зробити гуму м’якше: це одночасно поліпшує зчеплення шини з дорогою і знижує витрату палива. Нарешті, конструктори шин ретельно борються з неприємними шумами і гулом під час їзди: використовуються різні блоки, а водовідвідні канавки отримують пористу структуру.
Зимові шини
Зимові шини помітно відрізняються навіть візуально: протектор має масу блок-шашок з гострими краями і додатково порізаний різними насічками і прорізами – вони називаються «ламелі». Сьогодні використовуються прямі і звивисті ламелі: останні додатково забезпечують можливість самоблокування при різкому розгоні або в повороті. Крім того, відрізняється склад гуми: крім «силіки», також додають різні масла (все для м’якості гуми в мороз), а часом навіть екзотику у вигляді кокосової стружки (така реалізація функції мікрошипів). Нарешті, зустрічаються і шиповані зимові шини, які мають численні «гвоздики»-шипи, розташовані на поверхні протектора.
Всесезонні шини
Всесезонні шини являють собою щось середнє між першим і другим типом. При швидкій їзді жарким літом вона поступиться хорошій літній покришці. А суворою зимою на снігу або на льоду програють зимовій шині в гальмуванні і чіткості управління. Але для неквапливих акуратних водіїв, для автомобілів з повним приводом всесезонні шини можуть стати «золотою серединою».
Що таке шиповані зимові шини і наскільки вони потрібні?
Шиповані зимові шини – це шини для складних зимових умов експлуатації: сильний мороз, багато снігу і льоду, постійно заметені дороги. Такі шини відрізняються присутністю в протекторі «цвяшків»-шипів. Якщо Вам частіше доводиться їздити по більш-менш очищеному асфальті або по легкому сніжному нальоту, то цілком достатньо звичайних зимових шин. Також недоліком шипованих шин є: гучність і підвищена витрата палива, не дуже хорошу поведінку на сухому і чистому асфальті. Також, з часом, частина шипів втрачається, після чого падає ефективність гальмування і рівень зчеплення з дорогою.
Публікація власником Tesla Ілоном Маском у власній соцмережі X свіжого відео випробувань нової Model Y…
Гірчичний порошок, на перший погляд, є не типовим засобом для догляду за автомобілем. Однак досвідчені…
Час від часу з водіями в Україні трапляються різноманітні курйозні ситуації, серед яких інколи зустрічаються…
Конденсат на вікнах автомобіля є однією з найбільш дратівливих зимових проблем для водіїв. Інколи скло…
Якщо ви вирішили придбати вживане авто «з рук», то варто бути максимально обачним, щоб не…
Інколи власники авто в Україні забувають, що купівля машини – це лише половина справи. Далі…