Статьи

Чим відрізняються літні, зимові та всесезонні шини

Різниця між літніми, зимовими і всесезонними шинами – в особливостях малюнка протектора і складі гумової суміші, що в підсумку визначає їх експлуатаційні якості.

Літні шини

Як правило, літні шини мають досить гладкий малюнок протектора, без великих і масивних блоків, з мінімальною кількістю прорізів-насічок, але з широкими канавками для відведення води. Крім того, в гумову суміш додають компонент «силіка», який дозволяє зробити гуму м’якше: це одночасно поліпшує зчеплення шини з дорогою і знижує витрату палива. Нарешті, конструктори шин ретельно борються з неприємними шумами і гулом під час їзди: використовуються різні блоки, а водовідвідні канавки отримують пористу структуру.

Зимові шини

Зимові шини помітно відрізняються навіть візуально: протектор має масу блок-шашок з гострими краями і додатково порізаний різними насічками і прорізами – вони називаються «ламелі». Сьогодні використовуються прямі і звивисті ламелі: останні додатково забезпечують можливість самоблокування при різкому розгоні або в повороті. Крім того, відрізняється склад гуми: крім «силіки», також додають різні масла (все для м’якості гуми в мороз), а часом навіть екзотику у вигляді кокосової стружки (така реалізація функції мікрошипів). Нарешті, зустрічаються і шиповані зимові шини, які мають численні «гвоздики»-шипи, розташовані на поверхні протектора.

Всесезонні шини

Всесезонні шини являють собою щось середнє між першим і другим типом. При швидкій їзді жарким літом вона поступиться хорошій літній покришці. А суворою зимою на снігу або на льоду програють зимовій шині в гальмуванні і чіткості управління. Але для неквапливих акуратних водіїв, для автомобілів з повним приводом всесезонні шини можуть стати «золотою серединою».

Що таке шиповані зимові шини і наскільки вони потрібні?

Шиповані зимові шини – це шини для складних зимових умов експлуатації: сильний мороз, багато снігу і льоду, постійно заметені дороги. Такі шини відрізняються присутністю в протекторі «цвяшків»-шипів. Якщо Вам частіше доводиться їздити по більш-менш очищеному асфальті або по легкому сніжному нальоту, то цілком достатньо звичайних зимових шин. Також недоліком шипованих шин є: гучність і підвищена витрата палива, не дуже хорошу поведінку на сухому і чистому асфальті. Також, з часом, частина шипів втрачається, після чого падає ефективність гальмування і рівень зчеплення з дорогою.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

У мережі засвітився вінтажний мотоцикл Дніпро

У Німеччині зафіксували вінтажний мотоцикл Дніпро з коляскою, який підлягає модернізації. Екземпляр вже проїхав 600…

20.05.2025

В Україні можуть з’явитися спеціальні паркомісця для водіїв з дітьми

В Україні можуть з'явитися паркомісця для водіїв із маленькими дітьми, що значно спростить їхнє життя…

20.05.2025

Топ-5 бюджетних кросоверів, які можуть проїхати 500 000 км без капітального ремонту

Українці все частіше обирають бюджетні кросовери замість седанів чи хетчбеків. Причина — універсальність, комфорт і…

20.05.2025

Топ-5 німецьких автомобілів з найпроблемнішими дизельними двигунами

Німецькі автомобілі мають репутацію надійних, технологічних і довговічних. Проте навіть серед брендів із Німеччини трапляються…

20.05.2025

Найбридкіший предмет в авто, якого ви торкаєтесь щодня: брудніше за унітаз

Експерт назвав кермо найгіршим предметом у авто через високу кількість бактерій. Дізнайтесь, як правильно його…

20.05.2025

Верховна Рада хоче дозволити поліції вилучати водійські права у військовозобов’язаних

У Верховній Раді розглядають законопроєкт про вилучення водійських прав у чоловіків за позовом ТЦК. Ініціатива…

20.05.2025