Статьи

Водіям розповіли, як правильно їздити з причепом: 6 підказок новачку

Перш ніж почати користуватися одноосьовим причепом до легкового автомобіля, потрібно зрозуміти, що він суттєво змінює поведінку автомобіля, особливо в позаштатних дорожніх ситуаціях і водій має бути готовим до цього.

Тому водієві доводиться опановувати науку водіння машини з причепом і знати наступне:

Машина стала важчою. Під’єднавши причіп, ви свідомо підписалися на керування транспортом, наполовину важче за вашу одиночну машину. Це стане помітно навіть під час спокійної їзди та критично проявиться у позаштатних ситуаціях – різкому гальмуванні, енергійних рухах кермом. Тому треба їхати так, щоб уникати подібних дій.

Машина стала довгою. І те, що вдвічі довгим караваном важче здавати назад і вписуватись у вузькі проїзди – ще півбіди. Справжня проблема в тому, що довгий, але “гнучкий” транспорт може розкачати в поперечному напрямку при швидкому русі нерівною дорогою або “скласти” при гальмуванні. А коли ви почнете когось обганяти, будуть даватися взнаки обидві обставини – і велика маса, і велика довжина: дистанції для обгону знадобиться втричі більше.

Розподіл вантажу. Оскільки легковий причіп своєю передньою частиною лежить на машині, слід слідкувати за правильним розташуванням вантажу. Центр тяжіння повинен лежати на осі причепа (між осями, якщо двоосний причіп). Порушення цього правила призведе або до навантаження задньої осі та погіршення керованості машини, або до розвантаження її задка, що також погано. Особливо небезпечна зміна навантажень на осі під час руху, тому вантаж повинен бути зафіксований, щоб він не змістився, наприклад, при гальмуванні.

Швидкість. Українські ПДР наказують рухатися з причепом не швидше, ніж за 80 км/год (п. 12.6 Правил). Досвідчені буксирувальники радять при використанні причепа знижувати швидкість як мінімум на 20 км/год у порівнянні з рухом за тих самих умов одиночною машиною.

Категорія прав. Якщо реальна маса причепа не перевищує 750 кг, його можна тягнути легковою машиною з правами категорії В (п.2.13 ПДР України). Можна буксирувати і важчий причіп, але машина-тягач при цьому (без навантаження) не може важити менше за причеп. А сумарна маса зчіпки не повинна бути більшою за 3500 кг. Вказані 3,5 т визначають як суму дозволеної максимальної маси машини та дозволеної максимальної маси причепа (постанова КМ № 340 від 08.05.1993).

Технічний стан. Причіп, яким користуються лише іноді, часто перебуває у посередньому стані. Цього не можна допускати. Зрозуміло, що машина-тягач теж має бути справною, зокрема – двигун, гальмівна система та рульове управління. Не заспокоюйте себе тим, що ви рухатиметеся з малою швидкістю і проблема себе не покаже – небезпечні навантаження на вузли та агрегати можуть виникнути і під час маневрів на малій швидкості.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025