Директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн повідомив, що постачання дизельного палива в Україну вийшли на прогнозований рівень споживання, а постачання бензину становить 60-70% від потреб ринку.
Куюн зазначає, що бензин поки що не поставляється в Україну в потрібному обсязі через його дефіцит у Європі та нестачу потужностей у портах ЄС. Експерт вважає, що ситуація покращуватиметься, проте вільного продажу бензину поки що не передбачається через зростання сезонного споживання.
У свою чергу засновник групи «Прайм» Дмитро Льоушкін зазначає, що постачання бензину в країну суттєво збільшилося, а дефіцит на бензин зберігається переважно у східних областях.
«Черги не зникнуть. Для того, щоб ринок остаточно наповнився паливом, необхідно, щоб припинилася хвиля перевірок на АЗС. У нас держрегулювання начебто й прибрали, але з іншого боку щодо АЗС вводять санкції через високі ціни. Хоча ціна нафти коливається в діапазоні 120 -125 доларів за барель та за такою ціною продавати бензин за 52 грн/л не дуже вигідно”, — каже Льоушкін.
Бізнесмен зазначає, що після скасування державного регулювання цін на пальне цей бізнес став дуже вигідним і постачання бензину суттєво збільшилося. Проте зараз через зростання цін на нафту маржа трейдерів впала вдвічі і охочих завозити пальне в Україну поменшає.
«Якщо політику перевірок на АЗС не змінять, то у серпні може статися новий пік дефіциту», — говорить Льоушкін.
За його словами, напруженість на ринку дизельного палива все ще зберігається через високий попит з боку аграріїв, активізацію економіки, а також зростання автомобільних вантажоперевезень.
«Залізниця не справляється з перевезенням вантажів, відповідно виріс попит на послуги автоперевізників. Їхні ставки суттєво зросли і вони дуже задоволені ситуацією. Через це виросло і споживання дизпалива», — каже Льоушкін.
Бізнесмен зазначає, що хоча постачання дизпалива зростає, попит на нього зростає ще більше. Він вважає, що така ситуація залишиться до кінця жнив у листопаді.
Аналітик профільного видання «Нафторинок» Олександр Сіренко також відзначає зростання постачання палива в Україну.
«Ситуація в Україні дозволяє заробляти на постачанні палива всім учасникам ринку на кожному етапі реалізації пального: від нафтопереробного заводу до АЗС. Через збільшення поставок незабаром можуть заробити ті АЗС, у яких зараз нулі на стелах. Це зменшить черги на АЗС і знизить градус напруги на ринку», — каже Сіренко.
Експерт вважає, що ситуація з перевірками на АЗС – це запізніла реакція влади на стрімке зростання цін на нафтопродукти після скасування держрегулювання. При цьому Сіренко вважає, що такі заходи не призводять до зниження цін у країні, оскільки жодна АЗС поки що не знизила ціни після перевірок.
«Досить дивно, що немає викриттів від АМКУ або від податкової, яка взагалі має всю інформацію про ринок від постачання палива з-за кордону до кінцевого продажу на АЗС. Вони чудово бачать націнки в 500 доларів на тонні, але поки що не реагують», — говорить Сіренко.
З приходом холодів українські автомобілісти згадали про існування у своїх транспортних засобах такого пристрою, як…
Якщо ви мрієте про спортивний автомобіль, але не можете дозволити собі купівлю нового авто, зверніть…
Автомобільні акумулятори є звичайними розхідниками, які мають свій термін служби. При цьому залежати він може…
Німецькі автовиробники традиційно асоціюються з розкішшю та продуктивністю. Однак ціни на них, як правило, непідйомні…
Багато українських автомобілістів приїжджають на АЗС з метою залити рівно стільки палива, скільки вистачить на…
Kia Sportage Hybrid з 227-сильним турбованим мотором, витратою пального 5,35 л/100 км на шосе та…