Директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн повідомив, що постачання дизельного палива в Україну вийшли на прогнозований рівень споживання, а постачання бензину становить 60-70% від потреб ринку.
Куюн зазначає, що бензин поки що не поставляється в Україну в потрібному обсязі через його дефіцит у Європі та нестачу потужностей у портах ЄС. Експерт вважає, що ситуація покращуватиметься, проте вільного продажу бензину поки що не передбачається через зростання сезонного споживання.
У свою чергу засновник групи «Прайм» Дмитро Льоушкін зазначає, що постачання бензину в країну суттєво збільшилося, а дефіцит на бензин зберігається переважно у східних областях.
«Черги не зникнуть. Для того, щоб ринок остаточно наповнився паливом, необхідно, щоб припинилася хвиля перевірок на АЗС. У нас держрегулювання начебто й прибрали, але з іншого боку щодо АЗС вводять санкції через високі ціни. Хоча ціна нафти коливається в діапазоні 120 -125 доларів за барель та за такою ціною продавати бензин за 52 грн/л не дуже вигідно”, — каже Льоушкін.
Бізнесмен зазначає, що після скасування державного регулювання цін на пальне цей бізнес став дуже вигідним і постачання бензину суттєво збільшилося. Проте зараз через зростання цін на нафту маржа трейдерів впала вдвічі і охочих завозити пальне в Україну поменшає.
«Якщо політику перевірок на АЗС не змінять, то у серпні може статися новий пік дефіциту», — говорить Льоушкін.
За його словами, напруженість на ринку дизельного палива все ще зберігається через високий попит з боку аграріїв, активізацію економіки, а також зростання автомобільних вантажоперевезень.
«Залізниця не справляється з перевезенням вантажів, відповідно виріс попит на послуги автоперевізників. Їхні ставки суттєво зросли і вони дуже задоволені ситуацією. Через це виросло і споживання дизпалива», — каже Льоушкін.
Бізнесмен зазначає, що хоча постачання дизпалива зростає, попит на нього зростає ще більше. Він вважає, що така ситуація залишиться до кінця жнив у листопаді.
Аналітик профільного видання «Нафторинок» Олександр Сіренко також відзначає зростання постачання палива в Україну.
«Ситуація в Україні дозволяє заробляти на постачанні палива всім учасникам ринку на кожному етапі реалізації пального: від нафтопереробного заводу до АЗС. Через збільшення поставок незабаром можуть заробити ті АЗС, у яких зараз нулі на стелах. Це зменшить черги на АЗС і знизить градус напруги на ринку», — каже Сіренко.
Експерт вважає, що ситуація з перевірками на АЗС – це запізніла реакція влади на стрімке зростання цін на нафтопродукти після скасування держрегулювання. При цьому Сіренко вважає, що такі заходи не призводять до зниження цін у країні, оскільки жодна АЗС поки що не знизила ціни після перевірок.
«Досить дивно, що немає викриттів від АМКУ або від податкової, яка взагалі має всю інформацію про ринок від постачання палива з-за кордону до кінцевого продажу на АЗС. Вони чудово бачать націнки в 500 доларів на тонні, але поки що не реагують», — говорить Сіренко.
Компанія Toyota готує до прем'єри шосте покоління кросовера RAV4. Поки що офіційних фото немає, але…
У сучасних реаліях, коли паливо дорожчає, а енергоефективність стає ключовим фактором, багато водіїв шукають автомобілі…
Власники елітних автомобілів у 2024 році поповнили державний бюджет на 220 мільйонів гривень. Це на…
Nissan X-Trail завжди був символом надійності та універсальності, автомобілем, який однаково впевнено почувається як у…
Компанія Nissan, яка нині переживає фінансові труднощі, може відродити культову модель Primera, щоб збільшити інтерес…
Компанія Skoda готується до прем’єри електричної Octavia, яка стане концептуальним провісником нового покоління популярного універсала.…