Журналіст видання “Апостроф” поговорив з нардепом Робертом Горватом про відміну Верховною Радою нульового розмитнення та дізнався, коли українці знову будуть мати можливість купувати доступні автомобілі, йдеться в матеріалі Авто24.
– Чи розглядається можливість повернення “нульового” розмитнення? Адже ми йдемо у Європу, сподіваємося найближчим часом отримати статус кандидата у члени ЄС, а всередині ЄС авто ввозяться без розмитнення. Чи можемо ми на таке сподіватися?
– Всередині Європейського Союзу всі дороги побудовані. А Україна вже й так три місяці недоотримує податків, внаслідок чого ремонт та будівництво доріг зупинилося.
У нас було три місяці, за які хто хотів, мав можливість ввезти авто. Але українці мають платити податки, держава не може без них функціонувати, тим паче у воєнний час.
За декілька років дороги підлатали, але їх стан потрібно підтримувати. Ми ж повернули мита та ПДВ на все, окрім бензину та дизелю. І я думаю, що найближчим часом ми і тут повернемо мито, тому що відрахування на дороги мають іти. Все, що їздить по дорозі, має платити з бензину, із запчастин, з розмитнення у дорожній фонд на ремонт та будівництво доріг, які у нас поки, на жаль, не є такими, як у ЄС.
– Добре, але чи можемо ми до цього повернутися у майбутньому, коли, наприклад, отримаємо статус кандидата у члени ЄС, щоб мати можливість, як і в Європі ввозити авто з нульовим розмитненням. Чи лише після повноцінного вступу в ЄС?
– Це зовсім інша історія, і коли це станеться, невідомо. А війна в Україні може закінчитися і через два роки, от що ми будемо робити два роки? Чи нам хтось дасть гроші на ремонт доріг? Треба ж підвозити різне забезпечення на лінію фронту і дороги мають бути у гарному стані.
Люди запитують, звісно, але люди у нас хочуть, щоб все було дешевше, чи навіть безкоштовно. А держава має функціонувати, і для цього мають сплачуватися податки.
– Чи розглядалися якісь інші варіанти, окрім повернення розмитнення авто? Можливо знизити ставку на розмитнення, або ж дозволяти ввозити одному громадянину лише одне авто для власних потреб, щоб і не створювати черги на кордоні, і якщо людині потрібно ще одне авто, то вже сплачувалися податки?
– Я можу сказати, що якщо до ЄС ввозять авто, наприклад, з Японії або США, то сплачується і мито, і ПДВ. Всередині Євросоюзу не сплачується розмитнення, зокрема, через те, що здебільшого усі автоконцерни знаходяться всередині ЄС і потреби сплати ПДВ не виникає. Але ввозячи авто з Японії, ви платите ПДВ. Так само і у нас. Якби у нас було виробництво автомобілів всередині країни, ми б не сплачували. Але так сталося, що ми не стали лідерами автопрому, хоча є надія що у нас все вдасться з електрокарами, але це буде після війни.
– Якщо людина стоїть у черзі на кордоні, щоб розмитнити авто, але не встигає до 1 липня, вона вже буде розмитнювати авто за новими правилами?
– Звичайно, закон вступає в дію, і мусить працювати. Чутки про скасування пільг на розмитнення ходили вже декілька тижнів, і люди мали розраховувати.
– От ви сказали, що ми не стали лідерами автопрому. Зараз українці мають змогу відносно дешево купувати машини у Європі. А яка ж тепер альтернатива, якщо нашого продукту на ринку мало, та й ще по дорожчий ціні?
– Звісно, хотілося б розвивати свій автопром. Але ніхто зараз не може спрогнозувати, що буде далі, коли закінчиться війна, чи буде “план Маршала”, чи будуть нам допомагати.
Я просто так дивлюся на людей, які хочуть просто так розмитнити та не платити податки, а за які гроші ми будемо перемагати? Мені здається, що зараз такі питання нетактовні. Зараз ми все робимо для перемоги. Як переможемо, будемо працювати над цими питаннями.
– Але люди аргументують тим, що багато хто полишив свої авто на окупованих територіях, або вони були знищені чи пошкоджені внаслідок обстрілів, або ж машину відібрали окупанти. І зараз, коли фінансові можливості людей значно знизилися, можливість купити недороге авто у Європі було дуже доречним.
– Було три місяці. Держава відкрила вікно, хто хотів, кому це було потрібно – ті купили авто. Хто не встиг, якийсь відсоток – ну, треба було встигати. Держава не може вічно займатися благодійністю. Я ще раз наголошую, у країні війна, і дороги мають будуватися, по них мають їздити певні вантажі, зокрема, і військового характеру. Десь ми ці гроші маємо брати на будівництво доріг.
– “Нульове” розмитнення спричинило великі черги на кордоні з Україною. Чи не розглядається можливість впорядкувати роботу митниць, щоби прискорити роботу, а не створювати такий хаос в останні дні “нульового” розмитнення?
– Ми вже скасували пільги, тому зараз це вже не питання. А до цього ми розуміли, що пільгове розмитнення буде не назавжди, тому не було інших додаткових дій. Держава пішла людям назустріч на певний період часу.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…