Порушення габаритно-вагових норм автотранспорту за десятиліття перетворилося у національну проблему. Традиційний габаритно-ваговий контроль не міг дати раду значному потоку вантажівок: поки один транспортний засіб проходив зважування, десятки інших порушників спокійно проїжджали повз.
У 2019 році Укравтодор розпочав системну боротьбу із цим явищем: запровадження Системи зважування в русі (Weigh in motion). Кожен майданчик WIM має дорожні ваги, лазерні сканери та камери. Навантаження на осі, габаритні розміри передній та задній номери вантажного автомобіля фіксуються та в автоматичному режимі передаються до Укртрансбезпеки.
Впродовж 2019-2020 років Укравтодором було реалізовано пілотний проєкт: споруджено 6 майданчиків WIM на автомобільних дорогах навколо Києва та Центр оброблення даних. На кінець 2021 року кількість майданчиків WIM в Україні збільшилася до 101.
Кожне місце для будівництва майданчика обирали таким чином, щоб або унеможливити об’їзд, або зробити його нерентабельним для порушника. З 1 жовтня 2021 року набули чинності зміни в законодавстві, які дали змогу накладати штрафи в автоматичному режимі.
Відповідно до ч. 2 ст. 132-1 КУпАП за перевищення вагових норм передбачено штрафи у розмірі: 8500 грн – у разі перевищення від 5% до 10%; 17 000 грн – у разі перевищення від 10% до 20%; 34000 грн – у разі перевищення від 20% до 30%; 51000 грн – у разі перевищення понад 30%.
Штрафи накладаються не на автомобільних перевізників, а на власників вантажівок, вказаних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу. Або на користувачів вантажівок, вказаних у Реєстрі користувачів. Якщо такі внесені у Реєстр завчасно.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…