Експерти Інституту досліджень авторинку вивчили динаміку імпорту та продажів вживаних авто та визначили, що найбільше впливало на ринок у першій половині 2022 року.
Продажі вживаних авто знизились, але не на багато
Загалом за перші 6 місяців 2022 року українці придбали 564,1 тисячі вживаних авто. Це на 10,7% менше, ніж за аналогічний період минулого 2021 року та на 21,8% більше, ніж за цей же часовий відтинок 2020-го.
Внутрішні перепродажі при цьому склали 50,6% від загальної кількості операцій (285,5 тис. шт.), а імпорт авто з пробігом — 49,4% (278,6 тис. шт.). Для порівняння, у 2021 році з січня до червня привезли з-за кордону 204,6 тисячі вживаних легковиків, що становило 32,4% від загальної кількості продажів.
Такий показник ввезення авто з пробігом виявився рекордним в історії українського авторинку одразу у двох аспектах:
• Кількісний. Більше вживаних легковиків за аналогічний період не привозили в Україну з 1997 року.
• Відсотковий. Вперше частка імпорту вживаних легковиків з-за кордону досягнула половини від загальної кількості продажів на вторинному ринку.
Активність на ринку збереглася завдяки “нульовому” розмитненню
Протягом перших двох місяців 2022 року на вторинному ринку ситуація була стабільною. З початком повномасштабної війни активність на ринку знизилась, сервісні центри тимчасово припинили роботу. Реєстраційні операції були відновлені лише з середини березня.
Початком зростання чи, точніше, відновлення українського авторинку стала середина квітня, коли запрацювало «нульове» розмитнення. При цьому разом із ввезенням вживаних авто зростали також внутрішні перепродажі: українці продавали як нещодавно ввезені авто, так і наявні у них машини, на заміну яким «приганяли» інші із-за кордону.
Проте досягнути хороших кількісних показників вдалося завдяки імпорту авто з пробігом, адже на ринку відбувся помітний спад внутрішніх перепродажів. Так, імпорт вживаних авто з січня по червень 2022 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зріс на 36,2%, натомість внутрішні перепродажі — впали на 33,1%.
Чого чекати в майбутньому?
У першому півріччі 2022 року на український авторинок найбільше вплинули п’ять факторів:
– початок повномасштабної війни;
– тимчасове припинення роботи морських портів;
– запровадження «нульового» розмитнення;
– скасування «нульового» розмитнення;
– зміна курсу валют.
Те, що навіть в таких складних умовах українці купують автомобілі в такій кількості, свідчить про велику потребу в мобільності та дефіцит транспортних засобів у країні.
Проте скасування «нульового» розмитнення призвело до скорочення ввезення вживаних авто з-за кордону у десять разів, що надалі потягне зменшення активності на ринку загалом.
Імпортувати вживані авто з-за кордону за чинними ставками митних платежів та актуальній вартості основних іноземних валют економічно невигідно. Все це разом може призвести до негативних процесів на авторинку: старіння автопарку та подорожчання найбільш популярних категорій транспортних засобів.
TikTok-блогер carknowledge розкрив водіям маловідомий лайфхак, який в екстреній ситуації може без перебільшення врятувати життя.…
Хтось вважає, що, маючи середню зарплату в Україні, неможливо купити елітну іномарку навіть із пробігом.…
Серед автомобілістів, як правило, немає єдиної думки про те, на яких обертах експлуатувати двигун транспортного…
Тренд на електрифікацію продовжує домінувати в автомобільній індустрії, проте ключовою проблемою залишається низька практичність акумуляторів,…
Правила дорожнього руху регулярно змінюються, і водії часом можуть навіть не знати про це. Особливо,…
Досвідчених автомобілістів кожен нетиповий звук або запах у машині змушує запідозрити технічну несправність. Відомий автомеханік…