Статті

Українці купували лише “свіжі” автомобілі, але вони закінчились: що далі?

Експерти Інституту досліджень авторинку вивчили динаміку імпорту та продажів вживаних авто та визначили, що найбільше впливало на ринок у першій половині 2022 року.

Продажі вживаних авто знизились, але не на багато

Загалом за перші 6 місяців 2022 року українці придбали 564,1 тисячі вживаних авто. Це на 10,7% менше, ніж за аналогічний період минулого 2021 року та на 21,8% більше, ніж за цей же часовий відтинок 2020-го.

Внутрішні перепродажі при цьому склали 50,6% від загальної кількості операцій (285,5 тис. шт.), а імпорт авто з пробігом — 49,4% (278,6 тис. шт.). Для порівняння, у 2021 році з січня до червня привезли з-за кордону 204,6 тисячі вживаних легковиків, що становило 32,4% від загальної кількості продажів.

Такий показник ввезення авто з пробігом виявився рекордним в історії українського авторинку одразу у двох аспектах:

• Кількісний. Більше вживаних легковиків за аналогічний період не привозили в Україну з 1997 року.

• Відсотковий. Вперше частка імпорту вживаних легковиків з-за кордону досягнула половини від загальної кількості продажів на вторинному ринку.

Активність на ринку збереглася завдяки “нульовому” розмитненню

Протягом перших двох місяців 2022 року на вторинному ринку ситуація була стабільною. З початком повномасштабної війни активність на ринку знизилась, сервісні центри тимчасово припинили роботу. Реєстраційні операції були відновлені лише з середини березня.

Початком зростання чи, точніше, відновлення українського авторинку стала середина квітня, коли запрацювало «нульове» розмитнення. При цьому разом із ввезенням вживаних авто зростали також внутрішні перепродажі: українці продавали як нещодавно ввезені авто, так і наявні у них машини, на заміну яким «приганяли» інші із-за кордону.

Проте досягнути хороших кількісних показників вдалося завдяки імпорту авто з пробігом, адже на ринку відбувся помітний спад внутрішніх перепродажів. Так, імпорт вживаних авто з січня по червень 2022 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зріс на 36,2%, натомість внутрішні перепродажі — впали на 33,1%.

Чого чекати в майбутньому?

У першому півріччі 2022 року на український авторинок найбільше вплинули п’ять факторів:

– початок повномасштабної війни;

– тимчасове припинення роботи морських портів;

– запровадження «нульового» розмитнення;

– скасування «нульового» розмитнення;

– зміна курсу валют.

Те, що навіть в таких складних умовах українці купують автомобілі в такій кількості, свідчить про велику потребу в мобільності та дефіцит транспортних засобів у країні.

Проте скасування «нульового» розмитнення призвело до скорочення ввезення вживаних авто з-за кордону у десять разів, що надалі потягне зменшення активності на ринку загалом.

Імпортувати вживані авто з-за кордону за чинними ставками митних платежів та актуальній вартості основних іноземних валют економічно невигідно. Все це разом може призвести до негативних процесів на авторинку: старіння автопарку та подорожчання найбільш популярних категорій транспортних засобів.

Recent Posts

Перегрів двигуна: що робити, щоб не згубити мотор

Від перегріву двигуна в автомобілі ніхто з водіїв не застрахований. Дана неприємність може раптово трапитись…

17.12.2025

ТОП-5 найнадійніших дизельних двигунів, що не бояться великих пробігів

Тиск, який останніми роками створюється електрокарами та гібридами на дизельні авто, просто неймовірний. Однак цей…

16.12.2025

Audi презентувала стильний ретро-концепт: він ніби прямо з 1980-х

Студенти технічного центру Audi у Некарзульмі презентували свій новий проект, що являє собою концепт GT50.…

16.12.2025

Проблеми на кордоні з Молдовою: прикордонники вимагають від водіїв один документ

Останнім часом українці почали скаржитися на посилення контролю на кордоні з Молдовою. Про це повідомляє…

16.12.2025

Mazda і Alfa Romeo провалилися: з’явився новий рейтинг брендів

Нове дослідження JD Power проаналізувало фірмові мобільні додатки автомобільних брендів і з’ясувало, якими з них…

16.12.2025

Mercedes готує найдешевшу модель, що замінить легендарне авто: фото

Марка Smart, суббренд німецької Mercedes-Benz та китайської Geely, активно тестує свою нову модель компактного електромобіля.…

16.12.2025