Тема прогріву двигуна внутрішнього згоряння викликає суперечки вже багато років. На одній чаші терезів ми бачимо автовиробників і частину автовласників, які вважають процедуру марною і навіть шкідливою. З іншого боку перебувають прихильники консервативного підходу, які вважають прогрівання ДВЗ у холодну пору року просто необхідним процесом. Давайте розбиратися, яка думка вірна, і що потрібно знати українським автомобілістам про дану процедуру.
Звернувшись до посібника з експлуатації автомобілів, нерідко можна побачити розпорядження щодо прогріву двигуна. Переважна більшість виробників вказує на те, що рух можна починати практично відразу після запуску незалежно від кліматичних умов експлуатації. Як правило, водіям рекомендують почекати 30 секунд і після цього вже можна тиснути на газ.
Однак багато автомобілістів та експертів вважають вищеописаний підхід неправильним. У багатьох регіонах температура повітря взимку опускається нижче від -20°С. У таких умовах в’язкість моторної олії значно підвищується, холодний двигун може працювати нестабільно, а їхати на ньому некомфортно через мороз у салоні.
Рекомендації автовиробників багато в чому пов’язані зі строгими екологічними нормами на ключових ринках збуту продукції.
Наприклад, у Німеччині водіям зовсім заборонено прогрівати двигуни у дворах, стоячи на місці. Кліматичні умови країни дозволяють відмовитись від процедури без значної шкоди ресурсу двигуна. У північних країнах такий підхід теж можливий, але водієві доведеться зіткнутися з дискомфортом та проблемами.
Для досягнення золотої середини водієві достатньо розробити оптимальний план прогрівання двигуна. Безумовно, немає сенсу стояти дома до моменту, коли антифриз досягне повністю робочих показників, а термостат відкриє великий контур його циркуляції.
Виміри показують, що оптимальним моментом початку руху після прогріву двигуна є досягнення охолоджуючої рідиною 20°С. У такій ситуації з повітроводів вже піде тепле повітря, що дозволяє швидко досягти комфортних умов усередині.
Важливо розуміти, що моторне мастило набирає температуру повільніше за антифриз. Тим не менш, якщо охолодна рідина вже набрала +20°С, то олива перейшла нульову позначку. Її в’язкість достатня для ефективного прокачування по системі та безпечного руху.
Визначити точну температуру антифризу можна за допомогою найпростішого діагностичного сканера, наприклад ELM327. Декілька вимірів у різних умовах дозволять зрозуміти, як довго потрібно прогрівати конкретний автомобіль.
Після початку руху до відкриття великого контуру циркуляції антифризу водієві не варто різко рушати з місця і “розкручувати” двигун до високих обертів. Такий підхід дозволить уникнути додаткового навантаження на ДВЗ.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…