Статті

На якому автомобілі краще вчитися їздити

Від вашої першої у житті машини залежить не лише успіх подальших іспитів “на права”, а й стійкість та якість ваших водійських навичок, іноді – протягом всього життя, повідомляють в Авто24.

При навчальній їзді бажано, щоб автомобіль був максимально типовим: середнього розміру, середньої динаміки, середнього рівня комфорту.

Розміри

В багатьох родинах ще не скасовано стереотип про те, що у жінки має бути маленька машинка. І в багатьох автошколах цей постулат охоче підтримують. Але якщо є можливість вибору, вчитися краще на машині середнього розміру – С-класу або верхнього С-класу. Таким чином вам буде прищеплено “усереднене” відчуття габаритів, а з нього вже у випадку потреби буде нескладно перевчитися і на більшу, і на меншу машину.

“Автомат” чи “механіка”

Почати варто з того, що віднедавна в України можна складати іспити на машині з автоматичною трансмісією. Відповідно, навчатися можна на машині з “автоматом”, але в правах буде відмітка (код 78 у 12-й графі), і з нею не можна сідати за кермо машини “на механіці”.

А взагалі ми б радили навчитися керувати машиною з “ручним” перемиканням: хто зна, може вам колись захочеться поганяти на спорткарі з “ручкою” або на ретро-“Віллісі”.

Своя чи чужа

Побутує думка, що краще вчитися на тій машині, на якій потім доведеться їздити. Але це помилкове твердження, оскільки навчатися треба так, щоб потім вміти керувати будь-якою машиною, а не лише своєю. Додайте також такий важливий чинник, як технічний знос. Адже невдалі маніпуляції водія (спроби рушання, перемикання передач, гальмування, помилки кермування) найбільше “травмують” трансмісію та ходову. І коли вже автошкола (або приватний інструктор) беруть з вас гроші, то вони нехай і ремонтують навчальні автомобілі.

Нова чи стара

Якщо у вас буде можливість вибору, намагайтеся сісти до інструктора не на більш сучасній машині, а на краще збереженому екземплярі. Адже принципової різниці між авто одного класу, але різних поколінь ви не відчуєте, натомість відчуєте розбовтану кулісу, люфт у кермі, педалі з рипінням та зчеплення, яке “бере” лише вгорі.

За законом

Мабуть, варто нагадати, що певні вимоги до навчальної машини мають і Правила дорожнього руху. Згідно п.24.8 ПДР України, таке авто повинне мати розпізнавальний трикутний знак з літерою У (згідно п.30.3), дублюючі педалі гальм та зчеплення, а ще дзеркало заднього виду, “націлене” для інструктора.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025