Статті

Чи треба балансувати шини щосезону

Коли колесо з якоїсь причини потрапляє до рук шиномонтажників, вони обов’язково зроблять спробу перевірити його баланс на верстаті. Але якщо автовласник благополучно перевзуває машину своїми силами щовесни і щоосені, то прямої нагоди прикрасити диск новими тягарцями неначе і немає. То може, воно й не потрібно?

Чи потрібно щороку балансувати колеса

Потрібно. Сучасні колеса для сучасних автомобілів мають бути відбалансовані. По-перше, нинішні колеса мають значні розміри. Діаметр 0,6 – 0,8 м – це не жарти, навіть невеликий дисбаланс підсилюється ефектом маховика. А ширина шини понад 0,2 – 0,25 м підсилює прояви динамічного розбалансування, коли ліва сторона колеса у плямі контакту виявляється, скажімо, важче від правої.

По-друге, теперішні автомобілі часто їздять швидко, навіть у місті не рідкість 60 – 90 км/год, а це діапазон, коли вібрації проявляють себе в усій своїй “красі”. Тобто майже постійно підсилено розгойдуються шарніри ходової, підсилюється знос підшипників.

Та й загальний рівень акустичного комфорту навіть у бюджетних машин доволі високий – для чого ж тоді було платити гроші за той комфорт, якщо його порушують розбалансовані колеса?

Звідки береться дисбаланс

Навіть колесо, складене з нового диска та нової шини, не може бути досконалим з точки зору балансування – такі вже технології масового виробництва. Що диск, що покришка з одного краю завжди будуть трохи важчими за протилежну сторону, бо зробити їх ідеальними буде дуже дорого. Додає своєї долі до дисбалансу і камера (там, де вона є), і звісно, вентиль вкупі з датчиками тиску. Тому після складання навіть нове колесо потребує статичного і динамічного балансування.

Коли нове колесо відпрацює певний строк на автомобілі, його балансування змінюється. Причин декілька:

Незначне провертання шини на диску. Це можливо у перший період експлуатації щойно змонтованої покришки – поки її гума частково не привулканізується до металу;

Нерівномірний знос гуми. З ким, як то кажуть, не буває, але найбільш характерно для машин без електронних систем допомоги водію, на яких трапляється і гальмування з юзом, і пробуксовки при старті, і заноси при різкому обертанні керма;

Пошкодження шини. Жорсткі удари колесом до країв вибоїн приводять і до остаточної деформації каркасу шини, і до втрати шашок протектору, і до зім’ятостей диску. Зрозуміло, що такі деформації елементів колеса порушують його балансування.

На щастя, усі ці неприємності трапляються з колесом не щодня, але за 10 – 15 тис. км бодай один згаданий “трабл” станеться гарантовано. Тому офіційно більшість автовиробників і призначають такий пробіг в якості періодичності балансування шин. І цього регламенту треба дотримуватися – навіть якщо у вас і зимові, і літні шини мають власні диски і ви переставляєте їх на машині самотужки, без візиту на шиномонтаж.

Recent Posts

Як довго можна зберігати бензин у каністрі: водіям важливо знати

Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…

22.11.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-7 моделей для перепродажу

Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…

22.11.2024

Десять прихованих автомобільних технологій: чого ви не знали про можливості вашого авто

Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…

22.11.2024

Найнадійніші середньорозмірні кросовери: ТОП-10 моделей просто зараз

Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…

22.11.2024

Як очистити каталізатор автомобіля: два перевірені методи

Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…

22.11.2024

Помилки під час заміни свічок запалювання, які вбивають двигун автомобіля

Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…

22.11.2024