Статті

Чи треба балансувати шини щосезону

Коли колесо з якоїсь причини потрапляє до рук шиномонтажників, вони обов’язково зроблять спробу перевірити його баланс на верстаті. Але якщо автовласник благополучно перевзуває машину своїми силами щовесни і щоосені, то прямої нагоди прикрасити диск новими тягарцями неначе і немає. То може, воно й не потрібно?

Чи потрібно щороку балансувати колеса

Потрібно. Сучасні колеса для сучасних автомобілів мають бути відбалансовані. По-перше, нинішні колеса мають значні розміри. Діаметр 0,6 – 0,8 м – це не жарти, навіть невеликий дисбаланс підсилюється ефектом маховика. А ширина шини понад 0,2 – 0,25 м підсилює прояви динамічного розбалансування, коли ліва сторона колеса у плямі контакту виявляється, скажімо, важче від правої.

По-друге, теперішні автомобілі часто їздять швидко, навіть у місті не рідкість 60 – 90 км/год, а це діапазон, коли вібрації проявляють себе в усій своїй “красі”. Тобто майже постійно підсилено розгойдуються шарніри ходової, підсилюється знос підшипників.

Та й загальний рівень акустичного комфорту навіть у бюджетних машин доволі високий – для чого ж тоді було платити гроші за той комфорт, якщо його порушують розбалансовані колеса?

Звідки береться дисбаланс

Навіть колесо, складене з нового диска та нової шини, не може бути досконалим з точки зору балансування – такі вже технології масового виробництва. Що диск, що покришка з одного краю завжди будуть трохи важчими за протилежну сторону, бо зробити їх ідеальними буде дуже дорого. Додає своєї долі до дисбалансу і камера (там, де вона є), і звісно, вентиль вкупі з датчиками тиску. Тому після складання навіть нове колесо потребує статичного і динамічного балансування.

Коли нове колесо відпрацює певний строк на автомобілі, його балансування змінюється. Причин декілька:

Незначне провертання шини на диску. Це можливо у перший період експлуатації щойно змонтованої покришки – поки її гума частково не привулканізується до металу;

Нерівномірний знос гуми. З ким, як то кажуть, не буває, але найбільш характерно для машин без електронних систем допомоги водію, на яких трапляється і гальмування з юзом, і пробуксовки при старті, і заноси при різкому обертанні керма;

Пошкодження шини. Жорсткі удари колесом до країв вибоїн приводять і до остаточної деформації каркасу шини, і до втрати шашок протектору, і до зім’ятостей диску. Зрозуміло, що такі деформації елементів колеса порушують його балансування.

На щастя, усі ці неприємності трапляються з колесом не щодня, але за 10 – 15 тис. км бодай один згаданий “трабл” станеться гарантовано. Тому офіційно більшість автовиробників і призначають такий пробіг в якості періодичності балансування шин. І цього регламенту треба дотримуватися – навіть якщо у вас і зимові, і літні шини мають власні диски і ви переставляєте їх на машині самотужки, без візиту на шиномонтаж.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Топ-10 найкращих кросоверів з пробігом, які перевершують усіх конкурентів

Експерти назвали 10 найкращих кросоверів з пробігом на вторинному ринку. Досліджуйте оптимальні варіанти для покупки…

22.05.2025

Нова Tesla Model 3 отримала функцію, якої немає в інших авто

Tesla Model 3 2025 року отримала 5 зірок Euro NCAP та унікальні функції безпеки, включаючи…

22.05.2025

Назвали найгірші моделі авто відомих брендів: від них варто триматися подалі

Досліджте топ найгірших автомобільних моделей відомих виробників, які варто уникати через технічні недоліки та низьку…

22.05.2025

Коли не можна вмикати кондиціонер в авто: 6 ситуацій, які можуть нашкодити

Дізнайтеся про основні помилки використання кондиціонера в авто, щоб уникнути поломок та забезпечити комфорт під…

22.05.2025

Як подовжити життя батареї електромобіля: важливі поради для водіїв

Дізнайтеся, як подовжити термін служби батареї електромобіля за допомогою простих порад. Зберігайте ємність акумулятора та…

22.05.2025

Автомобілі Toyota значно виростуть в ціні найближчим часом

Toyota попередила про значне підвищення цін на автомобілі через нові мита на імпорт. Споживачів чекають…

22.05.2025