Статті

Чи треба балансувати шини щосезону

Коли колесо з якоїсь причини потрапляє до рук шиномонтажників, вони обов’язково зроблять спробу перевірити його баланс на верстаті. Але якщо автовласник благополучно перевзуває машину своїми силами щовесни і щоосені, то прямої нагоди прикрасити диск новими тягарцями неначе і немає. То може, воно й не потрібно?

Чи потрібно щороку балансувати колеса

Потрібно. Сучасні колеса для сучасних автомобілів мають бути відбалансовані. По-перше, нинішні колеса мають значні розміри. Діаметр 0,6 – 0,8 м – це не жарти, навіть невеликий дисбаланс підсилюється ефектом маховика. А ширина шини понад 0,2 – 0,25 м підсилює прояви динамічного розбалансування, коли ліва сторона колеса у плямі контакту виявляється, скажімо, важче від правої.

По-друге, теперішні автомобілі часто їздять швидко, навіть у місті не рідкість 60 – 90 км/год, а це діапазон, коли вібрації проявляють себе в усій своїй “красі”. Тобто майже постійно підсилено розгойдуються шарніри ходової, підсилюється знос підшипників.

Та й загальний рівень акустичного комфорту навіть у бюджетних машин доволі високий – для чого ж тоді було платити гроші за той комфорт, якщо його порушують розбалансовані колеса?

Звідки береться дисбаланс

Навіть колесо, складене з нового диска та нової шини, не може бути досконалим з точки зору балансування – такі вже технології масового виробництва. Що диск, що покришка з одного краю завжди будуть трохи важчими за протилежну сторону, бо зробити їх ідеальними буде дуже дорого. Додає своєї долі до дисбалансу і камера (там, де вона є), і звісно, вентиль вкупі з датчиками тиску. Тому після складання навіть нове колесо потребує статичного і динамічного балансування.

Коли нове колесо відпрацює певний строк на автомобілі, його балансування змінюється. Причин декілька:

Незначне провертання шини на диску. Це можливо у перший період експлуатації щойно змонтованої покришки – поки її гума частково не привулканізується до металу;

Нерівномірний знос гуми. З ким, як то кажуть, не буває, але найбільш характерно для машин без електронних систем допомоги водію, на яких трапляється і гальмування з юзом, і пробуксовки при старті, і заноси при різкому обертанні керма;

Пошкодження шини. Жорсткі удари колесом до країв вибоїн приводять і до остаточної деформації каркасу шини, і до втрати шашок протектору, і до зім’ятостей диску. Зрозуміло, що такі деформації елементів колеса порушують його балансування.

На щастя, усі ці неприємності трапляються з колесом не щодня, але за 10 – 15 тис. км бодай один згаданий “трабл” станеться гарантовано. Тому офіційно більшість автовиробників і призначають такий пробіг в якості періодичності балансування шин. І цього регламенту треба дотримуватися – навіть якщо у вас і зимові, і літні шини мають власні диски і ви переставляєте їх на машині самотужки, без візиту на шиномонтаж.

Recent Posts

Чи можуть співробітники ТЦК зупинити автомобіль для вручення повістки: юрист дав відповідь

В Україні у зв'язку зі збройною агресією РФ продовжує діяти воєнний стан, а з ним…

14.11.2024

Чому не варто купувати автомобілі деяких популярні брендів

Автомобільні експерти застерігають покупців від придбання машин низки відомих брендів. Причини варіюються від частих проблем…

13.11.2024

10 найкращих інновацій безпеки від Volvo, які стали стандартом в індустрії

Шведський бренд Volvo давно асоціюється з безпекою на дорозі. За десятиліття компанія впровадила низку інновацій,…

13.11.2024

Чому небезпечно економити на шиномонтажі: автовласникам на замітку

Прямо зараз найбільш підходящий період для зміни літніх автомобільних шин на зимові. З огляду на…

13.11.2024

Десять найкращих моделей Mercedes-AMG з пробігом: міць і розкіш за доступні гроші

Mercedes-AMG - синонім продуктивності та високого статусу. Нові автомобілі цього ательє коштують величезних грошей і…

13.11.2024

Шість найекономічніших дизельних кросоверів та позашляховиків прямо зараз

Дизельні автомобілі поступово відходять у минуле через стереотипи про їхню шкоду для навколишнього середовища. Водночас…

13.11.2024