В Україні чимало автовласників, для яких тема корозії є нагальною. І всі вони покладають великі надії на чарівні препарати під загальною назвою “Перетворювач іржі”, повідомляють в Авто24.
Чому перетворювач – не панацея
Перед обробкою перетворювачем іржаву деталь треба повністю очистити від рихлої іржі. Річ у тому, що хімічні препарати-модифікатори корозії діють лише на невелику глибину – максимум до 100 – 150 мікрон, а в багатьох випадках і менше – від 70 мкм. Повторне нанесення препарату в багатьох випадках не дає ефекту, оскільки перший його шар створює на поверхні міцну плівку, яка не пускає свіжий препарат “на глибину” – до ще не перетворених шарів іржі.
Тому перш за все треба прибрати з іржавої деталі максимально більше іржі у механічний спосіб. І застосовуючи на підготованій в такий спосіб поверхні перетворювач, бажано бути впевненим, що товщина залишків корозії не більше, ніж глибина дії перетворювача – тобто тих самих 70 – 150 мкм. У протилежному випадку ржа на глибині буде надійно законсервована, але не знищена повністю.
Як працює перетворювач іржі
Перетворювачі іржі недаремно так називаються. Вони перетворюють продукт корозії (оксиди заліза) на з’єднання, які мають механічну та хімічну міцність – і самі стають захистом поверхні від корозії.
Є два основні типи модифікаторів іржі: на основі ортофосфорної кислоти та на основі танінів. Перший відомий здавна, у ньому кислота перетворює оксиди заліза на фосфат заліза. Другий вид – більш сучасний, він перетворює оксид заліза на таннат заліза; цей тип краще проникає у глибину іржі (до 100 – 150 мкм), створює міцну захисну плівку, більш екологічний та зручний у використанні.
Як користуватися перетворювачем
Нічого складного у технології застосування цих складів немає, потрібно лише дотримуватись вказівок, приведених на етикетці:
– Очистити поверхню металу від рихлої корозії;
– Нанести перетворювач розпилювачем або пензлем. У іншому випадку треба ретельно втирати рідину у метал;
– Витримати строк, вказаний на етикетці, зазвичай це від кількох годин до доби;
– Змити залишки препарату (там, де цього вимагає інструкція);
– Дати поверхні остаточно висохнути;
– Оглянути поверхню на предмет залишків неперетвореної іржі;
– Якщо сліди іржі залишилися, повторити обробку.
Чи потрібно змивати перетворювач
Промивати поверхню після певної витримки треба у тому випадку, якщо препарат має в основі ортофосфорну кислоту. Ті її залишки, які не вступили в реакцію з залізом та його оксидами, зберігають агресивність стосовно металів, і будуть створювати їм загрозу.
Перетворювачі, які базуються на танінах, змивати після нанесення не треба. Це суттєво спрощує процедуру та економить час на висихання деталі.
Який перетворювач краще
Принципової різниці між модифікаторами корозії двох вищеназваних типів немає. Але питання – у якості препаратів, які продаються у роздрібній мережі в Україні. Велика частина з них, як відзначають експерти з кузовного ремонту, має слабку ефективність – певно, через низьку концентрацію діючих речовин.
Тому за потреби придбати гарантовано ефективний перетворювач іржі доводиться звертатися до брендів зі світовим ім’ям – хоча насправді нічого особливого у складі цих продуктів немає. Між тим, фірмові модифікатори коштують у кілька разів дорожче за вітчизняні, і у випадку роботи з великою площею поверхні цей аргумент часто стає вирішальним.
Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…
Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…
Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…
Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…
Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…
Чорна п'ятниця - це ідеальний час для вигідних покупок, особливо якщо ви хочете порадувати автолюбителя.…