В Україні немає суттєвих підстав для того, щоб на заправках виник дефіцит пального.
Про це в ефірі телемарафону заявив експерт “Консалтингової групи “А-95” Артем Куюн.
За його словами, на більшості заправок країни зараз достатні запаси пального. До того ж вони забезпечені генераторами.
“Блекаут їм не страшний, бо вони самі бензин для своїх генераторів і постачають”, – пояснив Куюн.
Експерт не виключає, що блекаут дійсно міг би вплинути на доставку пального. Однак продовжує працювати Укрзалізниця, а рух бензовозів не зупиняється.
Підвищення попиту на пальне підвищує тиск на систему постачання. За словами експерта, черги останнім часом були де-не-де, такі, як в травні, і система витримала.
“Ніяких лімітів чи чогось подібного немає. Ринок вибудований за ці 9 місяців. Україна побудувала повністю на 100% нову систему нафтопродуктозабезпечення, яка працює стабільно, яку дуже важко знищити чи, принаймні, суттєво пошкодити. Тому в цьому сенсі все добре”, – пояснив Куюн.
Водночас, він стверджує, що підвищення цін на пальне не залежить від збільшення попиту останнім часом. Причиною експерт називає зовнішні фактори:
– зростання цін на зовнішніх ринках в очікуванні ембарго;
– інші санкційні заходи щодо російських енергоносіїв.
“Вже сьогодні європейські трейдери просять більше наперед за нафтопродукти. Такий факт має місце. Прогнози щодо цін дуже туманні, тому що навіть в Європі, яка ухвалює рішення, від яких буде залежати ціна, зокрема, й для України, ніхто нічого не розуміє”, – пояснив аналітик.
За його словами, всі строки з ухвалення ключових рішень, як-то цінова стеля для російської нафти та нафтопродуктів, зірвані.
“Тривають якісь дискусії, і незрозуміло, до чого вони призведуть”, – додав Куюн.
Що буде з цінами на пальне в грудні
Як пояснив раніше сайту Pro Гроші редактор і аналітик “НафтоРинку” Олександр Сіренко, у грудні вдасться зберегти поточні ціни. Основна причина в тому, що зовнішній ринок падає, і це мають відчувати й українські споживачі.
“Нафта останні два тижні коштує нижче 100 доларів за барель. А в останній тиждень – ще й нижче 90 доларів. Відповідно, якщо на початку листопада в Європі дизель коштував 1 150 доларів за тонну, то ось зараз він коштує 850-900 доларів за тонну. Це суттєве зниження котирувань, і відповідно, має бути зниження цін”, – пояснив аналітик.
Але не варто відкидати фактор блекауту. Власне Сіренко зауважив, що навіть коли всі увімкнуть у грудні генератори, то це відобразиться на цінах, але лише на гуртовому ринку. На ціни на АЗС це не має вплинути. Водночас, Сіренко прогнозує підвищений попит на пальне у грудні.
Загалом експерти вже давно пояснюють, що дефіцит пального Україні зараз не загрожує, як це було восени. Бо продукцію не зберігають масово в одному місці, а вона меншими партіями постійно привозиться з Європи. Тому усіх постачальників, які у постійному русі імпортують пальне, росіяни зупинити не зможуть, і бензинова криза у тому ж вигляді навряд повториться.
Автомобільний світ 2025 року вражає розмаїттям, але серед десятків новинок є ті, що задають тон.…
Встановлення газобалонного обладнання (ГБО) — популярне рішення серед українських водіїв, які хочуть знизити витрати на…
Німецький автопром давно асоціюється з якістю, технічною досконалістю та ресурсом, якого вистачає на сотні тисяч…
Чому слово "Toyota" стало майже синонімом надійності? Багато хто чув історії про ці автомобілі, що…
Обираючи вживаний автомобіль, більшість покупців звертають увагу не лише на ціну, а й на надійність,…
У сервісному центрі МВС зафіксували вкрай незвичний випадок — на перевірку потрапило фальшиве водійське посвідчення,…