Для багатьох водіїв цей факт виявиться несподіванкою, але нафтопродукти у вигляді бензину та дизеля мають свій термін придатності. Враховуючи, що сьогодні майже кожен водій має парочку каністр “про запас” питання терміну зберігання палива в домашніх умовах стає дуже актуальним. Якщо бензин або дизель “перетримати”, то він може сильно нашкодити двигуну.
Якщо говорити про бензин, з наукової точки зору, то це свого роду коктейль із купою різних елементів. Відхилення від норми хоч одного параметра може спричинити серйозні проблеми з автомобілем. Найпримхливіша речовина в бензині — це оксигенат. Вона відповідає за підвищення октанового числа та має спиртову природу.
Однією з головних особливостей спиртів є абсорбція вологи з повітря. Таким чином, у каністрі відбувається своєрідний “дихальний” процес і в паливі накопичуватиметься волога. Також спирти, як і ряд інших компонентів бензину мають властивість випаровуватися (і в першу чергу йдеться про октанопідвищувальні присадки).
За словами аудитора ОС “Серт АСУ” Олександра Лютого, використання бензину, який простояв у каністрі рік і більше, загрожує не лише поганим запуском двигуна, а й збільшенням витрати палива, а також підвищенням зносу двигуна. Загалом бензини можна поділити на три умовні види:
– альтернативний (30% спирту +)
– заводський (до 5% спирту)
– бензин із міні-НПЗ (?).
Найстійкішим є заводський бензин, який можна зберігати до 1 року, хоча експерти рекомендують його перезаливати раз на 6 місяців. Альтернативне паливо з великою кількістю спирту згідно з технологічними нормами зберігається не більше 3-4 місяців, а на практиці лише 1 місяць. Оскільки склад бензину з міні-НПЗ, як правило, залишається загадкою, то такою самою загадкою залишаються і терміни його зберігання, але чим швидше вдасться його використати, тим краще.
З дизельним паливом справи трохи кращі, тому що тут немає ні спирту, не летких фракцій, але з приходом холодів “літній” дизель може просто замерзнути. До такого ефекту призводять парафіни, які містяться у цьому виді палива. Раніше рівень “незамерзання” дизеля підвищували розбавляючи його гасом, але в сучасних умовах такий метод є не тільки небезпечним, а й непрацюючим.
При цьому навіть якщо паливо замерзне, а потім відтане, то парафіни не розчиняться повністю і осядуть на стінках каністри. При попаданні в паливну систему це призведе до забитих фільтрів та необхідності очищення системи. Своєрідний вихід із ситуації — різноманітні присадки, які продаються в автомагазинах, але подібного роду хімія може використовуватися тільки безпосередньо перед попаданням палива в бак.
Таким чином, тим водіям, у яких запас дизпалива ще з літа, варто подбати про те, щоб виїздити “літнє” паливо і сформувати запас із зимового або “арктичного” сорту дизеля.
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…
Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…
Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…
Розкішні автомобілі здебільшого мають захмарні цінники, проте в деяких випадках їхня вартість дуже швидко падає…
Автомобільне скло - це не тільки важливий елемент захисту та огляду, але іноді й приклад…