Для багатьох водіїв цей факт виявиться несподіванкою, але нафтопродукти у вигляді бензину та дизеля мають свій термін придатності. Враховуючи, що сьогодні майже кожен водій має парочку каністр “про запас” питання терміну зберігання палива в домашніх умовах стає дуже актуальним. Якщо бензин або дизель “перетримати”, то він може сильно нашкодити двигуну.
Якщо говорити про бензин, з наукової точки зору, то це свого роду коктейль із купою різних елементів. Відхилення від норми хоч одного параметра може спричинити серйозні проблеми з автомобілем. Найпримхливіша речовина в бензині — це оксигенат. Вона відповідає за підвищення октанового числа та має спиртову природу.
Однією з головних особливостей спиртів є абсорбція вологи з повітря. Таким чином, у каністрі відбувається своєрідний “дихальний” процес і в паливі накопичуватиметься волога. Також спирти, як і ряд інших компонентів бензину мають властивість випаровуватися (і в першу чергу йдеться про октанопідвищувальні присадки).
За словами аудитора ОС “Серт АСУ” Олександра Лютого, використання бензину, який простояв у каністрі рік і більше, загрожує не лише поганим запуском двигуна, а й збільшенням витрати палива, а також підвищенням зносу двигуна. Загалом бензини можна поділити на три умовні види:
– альтернативний (30% спирту +)
– заводський (до 5% спирту)
– бензин із міні-НПЗ (?).
Найстійкішим є заводський бензин, який можна зберігати до 1 року, хоча експерти рекомендують його перезаливати раз на 6 місяців. Альтернативне паливо з великою кількістю спирту згідно з технологічними нормами зберігається не більше 3-4 місяців, а на практиці лише 1 місяць. Оскільки склад бензину з міні-НПЗ, як правило, залишається загадкою, то такою самою загадкою залишаються і терміни його зберігання, але чим швидше вдасться його використати, тим краще.
З дизельним паливом справи трохи кращі, тому що тут немає ні спирту, не летких фракцій, але з приходом холодів “літній” дизель може просто замерзнути. До такого ефекту призводять парафіни, які містяться у цьому виді палива. Раніше рівень “незамерзання” дизеля підвищували розбавляючи його гасом, але в сучасних умовах такий метод є не тільки небезпечним, а й непрацюючим.
При цьому навіть якщо паливо замерзне, а потім відтане, то парафіни не розчиняться повністю і осядуть на стінках каністри. При попаданні в паливну систему це призведе до забитих фільтрів та необхідності очищення системи. Своєрідний вихід із ситуації — різноманітні присадки, які продаються в автомагазинах, але подібного роду хімія може використовуватися тільки безпосередньо перед попаданням палива в бак.
Таким чином, тим водіям, у яких запас дизпалива ще з літа, варто подбати про те, щоб виїздити “літнє” паливо і сформувати запас із зимового або “арктичного” сорту дизеля.
Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…
Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…
Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…
Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…
Днями в Сумах стався курйозний, але в той же час небезпечний інцидент за участю 16-річного…
18 грудня в Харкові сталась серйозна ДТП. Легковик під керуванням судді Валківського районного суду Алли…