Для багатьох водіїв цей факт виявиться несподіванкою, але нафтопродукти у вигляді бензину та дизеля мають свій термін придатності. Враховуючи, що сьогодні майже кожен водій має парочку каністр “про запас” питання терміну зберігання палива в домашніх умовах стає дуже актуальним. Якщо бензин або дизель “перетримати”, то він може сильно нашкодити двигуну.
Якщо говорити про бензин, з наукової точки зору, то це свого роду коктейль із купою різних елементів. Відхилення від норми хоч одного параметра може спричинити серйозні проблеми з автомобілем. Найпримхливіша речовина в бензині — це оксигенат. Вона відповідає за підвищення октанового числа та має спиртову природу.
Однією з головних особливостей спиртів є абсорбція вологи з повітря. Таким чином, у каністрі відбувається своєрідний “дихальний” процес і в паливі накопичуватиметься волога. Також спирти, як і ряд інших компонентів бензину мають властивість випаровуватися (і в першу чергу йдеться про октанопідвищувальні присадки).
За словами аудитора ОС “Серт АСУ” Олександра Лютого, використання бензину, який простояв у каністрі рік і більше, загрожує не лише поганим запуском двигуна, а й збільшенням витрати палива, а також підвищенням зносу двигуна. Загалом бензини можна поділити на три умовні види:
– альтернативний (30% спирту +)
– заводський (до 5% спирту)
– бензин із міні-НПЗ (?).
Найстійкішим є заводський бензин, який можна зберігати до 1 року, хоча експерти рекомендують його перезаливати раз на 6 місяців. Альтернативне паливо з великою кількістю спирту згідно з технологічними нормами зберігається не більше 3-4 місяців, а на практиці лише 1 місяць. Оскільки склад бензину з міні-НПЗ, як правило, залишається загадкою, то такою самою загадкою залишаються і терміни його зберігання, але чим швидше вдасться його використати, тим краще.
З дизельним паливом справи трохи кращі, тому що тут немає ні спирту, не летких фракцій, але з приходом холодів “літній” дизель може просто замерзнути. До такого ефекту призводять парафіни, які містяться у цьому виді палива. Раніше рівень “незамерзання” дизеля підвищували розбавляючи його гасом, але в сучасних умовах такий метод є не тільки небезпечним, а й непрацюючим.
При цьому навіть якщо паливо замерзне, а потім відтане, то парафіни не розчиняться повністю і осядуть на стінках каністри. При попаданні в паливну систему це призведе до забитих фільтрів та необхідності очищення системи. Своєрідний вихід із ситуації — різноманітні присадки, які продаються в автомагазинах, але подібного роду хімія може використовуватися тільки безпосередньо перед попаданням палива в бак.
Таким чином, тим водіям, у яких запас дизпалива ще з літа, варто подбати про те, щоб виїздити “літнє” паливо і сформувати запас із зимового або “арктичного” сорту дизеля.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…