Статті

Яку хитрість використовують деякі автомобілісти, щоб не стояти та не гріти машину взимку

Суперечки про те, чи варто гріти автомобіль взимку чи ні, ведуться серед автомобілістів уже не перший рік. Щоразу, коли за вікном випадає сніг, а стовпчик термометра опускається нижче за нуль, на просторах інтернету відновлюється одвічна битва між адептами «холодного» і «гарячого» старту в зимовий час. При цьому прихильники холодного пуску мають цілком переконливі аргументи та аргументи на захист своєї позиції. Що вони пропонують?

1. Як рекомендують діяти досвідчені автомобілісти?

У деяких автомобілях, наприклад, Mazda 6, є навіть спеціальна лампочка-індикатор. Вона підказує автомобілісту, коли двигун і автоматична коробка передач транспортного засобу досить прогрілися, щоб можна було безпечно починати рух. Проблема полягає в тому, що якщо вірити автовиробникам, то гріти подібні автомобілі з АКПП у весняно-літній період доведеться десь 1-3 хвилини. У зимовий час при низькій температурі тривалість прогріву може зростати до 5-10 хвилин, а по-справжньому сильні морози до 20 хвилин.

Так ось, дехто стверджує, що робити цього не потрібно. Достатньо прогріти машину всього кілька хвилин і рушати до того, як згасне лампочка-підказка. За твердженням таких автомобілістів, машина все одно «догріється» у русі. Такий підхід має два серйозні плюси. По-перше, не доводиться витрачати пальне стоячи на холостому ходу. Як показує практика, тривале прогрівання автомобіля значно збільшує витрату пального. По-друге, автомобіліст заощаджує час. Проте, «догрівання» автомобіля на ходу, особливо з автоматичними коробками передач, має свої мінуси.

2. Як насправді потрібно робити?

Насправді машину треба гріти. Особливо у сильний мороз. Витрата пального безумовно «скребе кишеню». А знаєте, що потребує більше грошей, ніж заправлення? Правильно – ремонт. У морози автомобіль потрібно прогрівати хоча б 5 хвилин. Як правило, водієві все одно потрібен деякий час для того, щоб почистити сніг і лід на склі та кузові улюбленої «ластівки». Тому, хай, краще попрацює цей час у холосту. Прогрітися хоч трохи повинен не тільки метал, а й робочі рідини. Особливо це стосується олії в коробці передач.

Якщо стартувати ніжно та повільно, то серйозної шкоди не отримають навіть холодні агрегати. Але якщо раптом доведеться різко газонути чи загальмувати, можна довести автомобіль до поломки. Найгірше те, що поломку, отриману на холодній коробці чи двигуні, будь-який сервісний центр спише саме на неправильну експлуатацію транспортного засобу.

Recent Posts

Машина застрягла в снігу: яку функцію треба вимкнути, щоб вибратись

З приходом зими все частіше відбуваються випадки, коли автомобілі українців потрапляють на ожеледицю чи снігові…

26.12.2025

ТОП-7 гірших б/в кросоверів, які не пройдуть без проблем і 100 000 кілометрів

Якщо ви шукаєте вживаний кросовер з невеликим пробігом, то, можливо, орієнтуєтесь на відомі моделі. Однак…

26.12.2025

Ці моделі зникнуть назавжди: які авто покинуть ринок у 2026 році

Кожного року з ринку зникають десятки моделей відомих брендів. Інколи відбувається це непомітно, без зайвих…

26.12.2025

Навіщо потрібна прихована кнопка під педаллю газу в автомобілі

Сучасні автомобілі мають безліч функцій, про існування яких водії можуть не здогадуватись роками. До таких…

26.12.2025

Раптово глухне двигун: перевірте один маловідомий датчик

Багато українських водіїв хоч раз стикались з неприємною ситуацією, коли машина несподівано глохне прямо посеред…

26.12.2025

Два роки тюрми: де українцям загрожує таке покарання за зйомку ДТП

В Україні поширена практика знімати на фото та відео результати ДТП, а потім публікувати їх…

26.12.2025