Автоматична трансмісія значно спрощує їзду машиною. Водієві не доводиться часто вичавлювати зчеплення та трансмісію у «нейтраль». Але є у АКПП особливості, які при неправильному користуванні можуть обернутися серйозними поломками коробки. Які дії водіїв найчастіше шкодять дорогій трансмісії, розповіли автомобільні експерти.
Перемикатися на “нейтралку”
Деякі водії, що звикли до машин з МКПП, де необхідно на зупинках перемикатися в «нейтраль», роблять те саме і з автоматичною коробкою передач, сподіваючись вберегти його від зносу і продовжити ресурс. Але це лише шкодить гідромеханічній трансмісії.
Якщо часто переводити коробку з D в P або навіть в нейтраль N, то вона буде наражатися на ризик підвищеного зносу. При зміні режимів роботи в трансмісії спрацьовують клапани та фрикціони, які переводять складні механізми перемикання планетарних рядів, що призводить лише до додаткового навантаження на всі вузли. Також масляний насос починає працювати в режимі, що щадить, що впливає на циркуляції масла в перегрітій коробці.
Тому “автомат” необхідно ставити на паркінг P тільки перед вимкненням двигуна. А ось режим N застосовується в АКПП виключно для буксирування автомобіля на причепі на малі відстані та на невеликих швидкостях.
На зупинках достатньо утримувати автомобіль на місці за допомогою педалі гальма, не перемикаючи трансмісію з режиму D в N.
Паркуватися без «ручника»
При постановці автомобіля з АКПП на паркінг багато автомобілістів забувають затягнути ручне гальмо. Деякі бояться розтягнути трос або намагаються уникнути примерзання задніх колодок до барабанів або гальмівних дисків. Але переведення в режим P ще означає, що транспортний засіб надійно зафіксовано на місці.
Справа в тому, що при переведенні в режим P на валу замикається маленький штифт, який перешкоджає прокручування валу і тим самим стопорить КПП. Але цей штифт дуже малий, щоб витримувати великі навантаження, що відповідають повній масі автомобіля. Якщо він стоїть під ухил, то навантаження на штифт збільшується, і він може поламатися внаслідок руйнувань. Частинки металевих зубів і стружка тоді потрапляють у олію та можуть засмічити маслопроводи гідроблоку та до проблем роботи коробки.
При цьому дуже небезпечно при встановленні машини на паркінг під ухил різко кидати педаль гальма. Ризик відламати зуби зростає, особливо коли машина служить водієві більше 10 років.
Щоб уникнути надмірних навантажень на штифт найкраще при постановці машини на паркінг додатково затягувати ручне гальмо. Причому робити це треба при стиснутій педалі гальма. Тоді “ручник” перехопить на себе навантаження і не дасть машині скочуватися.
Пробуксувати вранці
Найнебезпечніше для автоматичної коробки, коли автомобіліст на непрогрітому автомобілі починає буксувати. Таке буває, якщо транспортний засіб залишено на ніч на відкритому мокрому ґрунті та вранці її колеса ув’язують у бруді. Непрогріта коробка відчуває дефіцит олії, через що вузли трансмісії при буксуванні починають працювати на зношування. Крім того, холодна олія стає в’язкою і збільшує тиск на фрикціони та клапани гідроблоку.
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…
В умовах зростання цін на автомобільне паливо, а також нестабільної фінансової ситуації в країні питання…
Купівля автомобіля, навіть уживаного - це завжди витратна угода. Однак українці можуть знайти місце, де…