Статті

Експерт розповів водіям авто, коли проїзд на червоний сигнал є необхідністю

Усі водії добре знайомі з тим, що червоний сигнал світлофора є закликом до негайної зупинки на дорозі. Проте, експерти з порталу Avtosota стверджують, що в окремих випадках існують винятки з цього правила, коли проїзд на червоне або жовте світло вважається допустимим, хоча такі ситуації обмежені.

Відповідно до пункту 8.7.3 Правил дорожнього руху, червоний сигнал, як правило, означає незаперечну зупинку, і немиготливе жовте світло також є наказом до зупинки. Поєднання червоного та жовтого світла також забороняє рух.

Дотримання цих правил є критично важливим, оскільки порушення правил світлофора тягне за собою накладення штрафів. За такі порушення встановлюється штраф у розмірі 510 гривень як для водія-порушника, так і для власника транспортного засобу, якщо порушення зафіксовано камерою (згідно зі статтею 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Однак пункт 8.11 Правил передбачає низку винятків, які дозволяють водіям продовжувати рух на червоне світло світлофора у певних ситуаціях. У випадках, коли зупинка на жовтий сигнал або реагування на підняту руку регулювальника без екстреного гальмування фактично неможлива, водіям дозволяється рухатися вперед, забезпечуючи при цьому безпеку дорожнього руху. Це правило особливо актуальне у зимових умовах, коли слизькі дорожні покриття збільшують гальмівний шлях. Важливо наголосити, що у таких випадках рекомендується попереджати інших учасників дорожнього руху за допомогою світлових та звукових сигналів.

Цікавий факт полягає в тому, що деякі світлофори мають додаткову сигналізацію для підвищення видимості, яка активується одночасно з основним світлофором. Транспортним засобам, оснащеним синіми або червоними проблисковими маячками, дозволено рухатися за червоного сигналу світлофора за специфічних обставин, описаних у пункті 3.1 Правил. Оперативним транспортним засобам, які виконують термінові службові завдання, дозволено відхилятися від окремих положень Правил за умови активації синього чи червоного проблискового маячка та забезпечення безпеки руху на дорозі.

Пункт 2.14 (е) надає водіям можливість відхилятися від норм Правил у випадках форс-мажорних обставин або, якщо неможливо запобігти шкоді громадянам іншими доступними засобами. Ця норма, як правило, інтерпретується як дозвіл на порушення норм з метою запобігання аварійним ситуаціям або порятунку людських життів.

Нарешті, пріоритет віддається сигналам регулювальника над сигналами світлофора відповідно до пункту 8.3 Правил. Якщо світлофор показує червоний сигнал, але регулювальник дозволяє рух, водії зобов’язані дотримуватися вказівок регулювальника, що має пріоритет на користь безпеки на дорогах.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025