Статті

Що категорично не можна робити водієві, коли відмовили гальма: має знати кожен

У ситуації, коли гальма підводять, водіям корисно знати кілька стратегій мінімізації ризиків. Експерти діляться досвідом, надаючи п’ять правильних і два явно шкідливі рішення.

Використання двоконтурної гальмівної системи:
Більшість автомобілів оснащено двоконтурною гальмівною системою. У разі відмови одного контуру водіям слід рішуче натискати на гальмівну педаль, використовуючи другий контур. Це може забезпечити повне гальмування, але дозволить знизити швидкість.

Гальмування двигуном:
Водіям на автомобілях з механічною коробкою передач рекомендується використовувати гальмування двигуном, перемикаючи передачі по черзі з більш високою на нижчу. Цей метод також може бути використаний на автомобілях з автоматичною коробкою, використовуючи ручний режим керування або режими зі зниженим діапазоном передач.

Гальмо стоянки:
Якщо автомобіль обладнаний механічним гальмом стоянки, його можна використовувати на ходу. Це потрібно робити плавно, збільшуючи зусилля поступово. Однак, якщо гальмо стоянки електромеханічного типу, слід ознайомитися з інструкцією і перевірити його працездатність.

Маневрування:
У деяких випадках маневрування допоможе зупинити автомобіль. Це може бути особливо корисним за містом, де є простір для маневру. На жвавих трасах чи міських умовах ця стратегія може бути менш ефективною.

Контактне гальмування:
У крайньому випадку, за відсутності інших варіантів, можна скористатися контактним гальмуванням. Це може включати використання кучугур, чагарників або навіть контакт з іншим транспортним засобом. Проте слід пам’ятати, що цей метод може призвести до серйозних пошкоджень.

Неприпустимі дії у подібних ситуаціях:

– Увімкнення задньої передачі або режиму “Паркінг”:
Не рекомендується вмикати задню передачу або режим “Паркінг” на ходу, оскільки це може призвести до поломки коробки.

– Паніка та необдумані дії:
Паніка може бути ворогом водія. Важливо зберігати спокій, швидко оцінювати ситуацію та приймати свідомі рішення для мінімізації ризиків.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Навіщо на даху вашого авто «плавник акули»: його плюси і мінуси

Якщо ви колись дивились на дах сучасної машини і помічали невеликий виступ у формі плавця…

11.07.2025

Двірники більше не потрібні: як легко захистити лобове скло автомобілю від дощу

У дощ лобове скло перетворюється на «поле бою» між водою й щітками. Та є спосіб…

11.07.2025

Ця функція в авто береже ваші гроші: багато водіїв про неї навіть не здогадуються

Буває, що кілька секунд неуважності біля автомийки закінчуються подряпаним дзеркалом або мокрим салоном. Хтось забув…

11.07.2025

Біло-зелений знак із велосипедом: що він означає та де його можна зустріти

У деяких країнах ЄС з’явився новий дорожній знак. Білий прямокутник із зеленою рамкою та символом…

11.07.2025

Чи треба змащувати гальмівні колодки в автомобілі: відповідь механіка

Гаражі досвідчених водіїв часто схожі на міні-майстерні. І майже завжди на полиці лежить баночка мастила.…

11.07.2025

Xiaomi готує новий гібридний позашляховик YU9: фото

Xiaomi заходить у клас великих SUV. Після SU7 та YU7 китайський бренд тестує повнорозмірний гібрид…

11.07.2025