Перегрів двигуна автомобіля – проблема, яку не можна ігнорувати. Пар з-під капота, дивний запах або різке підвищення температури – все це ознаки того, що щось пішло не так. У таких ситуаціях важливо діяти швидко і правильно, щоб уникнути серйозних пошкоджень.
Зупиніть автомобіль
Першим і найважливішим кроком є негайна зупинка автомобіля. Знайдіть безпечне місце, де можна зупинитися, і вимкніть двигун. Продовження руху з перегрітим двигуном може призвести до серйозних пошкоджень. Двигун призначений для роботи за певних температур, і перегрів може призвести до деформації металу, руйнування прокладок та інших компонентів. Це може обернутися дорогим ремонтом або навіть заміною двигуна.
Викличте евакуатор
Якщо ви не впевнені у своїх силах і не знаєте, як усунути причину перегріву, найкраще викликати евакуатор. Чекаючи допомоги, залишайтеся в безпечній зоні. Це може означати повернення в автомобіль або знаходження на деякій відстані від нього, залежно від обстановки.
Перевірте рівень охолоджувальної рідини
Якщо ви почуваєтеся впевнено і хочете спробувати визначити причину перегріву самостійно, почніть з перевірки рівня охолоджувальної рідини. Для цього підніміть капот і знайдіть пластиковий бак з охолоджувальною рідиною. Він має бути позначений і може мати значок, що нагадує хвилясту воду. Якщо рівень рідини низький або вона зовсім відсутня, це може вказувати на витік.
Іншим способом перевірки охолоджувальної рідини є огляд верхньої частини радіатора. Зачекайте, поки двигун охолоне, перш ніж знімати металеву кришку радіатора, щоб уникнути опіків парою.
Якщо рівень охолоджувальної рідини низький, долийте її до норми. На баку мають бути позначки мінімального та максимального рівня. Якщо у вас немає охолоджувальної рідини і температура повітря вища за нуль, тимчасово можна використовувати звичайну воду.
Якщо охолоджувальна рідина одразу ж витікає, огляньте шланги на предмет розривів або від’єднань. Замінити їх можна самостійно, використовуючи гумові трубки та хомути.
Продовження руху
Якщо ви змогли долити охолоджувальну рідину і не виявили значних витоків, можна спробувати продовжити рух, але тільки на короткі відстані і з обережністю. Слідкуйте за покажчиком температури. Якщо він не піднімається вище половини шкали, можна спробувати доїхати до найближчої майстерні.
Однак, якщо перегрів триває або виникають інші проблеми, як-от несправний вентилятор або термостат, краще не ризикувати і знову викликати евакуатор.
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…