Статті

Чи варто переводити машину на газ: аргументи “за” і “проти”

Ідея встановлення газобалонного обладнання (ГБО) на легковий автомобіль давно стала популярною серед українських автомобілістів. Зараз, коли ціни на бензин і дизель злетіли до позамежного рівня, це особливо актуально. Однак, незважаючи на тривале існування цієї концепції, питання про доцільність газифікації авто, як і раніше, викликає суперечки. Експерти видання “РБК-Україна” виділили основні плюси і мінуси експлуатації автомобіля на газовому паливі LPG.

Плюси машини з ГБО

1. Економія на паливі
Головна перевага ГБО полягає в економії коштів на заправці. Літр скрапленого пропан-бутану в Україні коштує на 40-60% дешевше літра бензину А-95. Це значне зниження витрат особливо помітне під час постійної експлуатації автомобіля.

2. Сприятливі умови для двигуна
Газ спалахує в циліндрах легше і чистіше, ніж бензин. У процесі згоряння газу деталі двигуна зношуються повільніше, оскільки газ не змиває масло з поверхонь циліндрів. Це подовжує термін служби мотора і зменшує знос.

3. Збільшений запас ходу
Використання двох типів палива – бензину і газу – дає змогу значно збільшити сумарний запас ходу автомобіля. Це зручно для далеких поїздок, коли можливість заправки може бути обмежена.

4. Надійність автомобіля
Наявність двох паливних систем підвищує загальну надійність автомобіля. Якщо одна система виходить з ладу, завжди можна скористатися іншою, що особливо цінно в умовах тривалих поїздок або за відсутності доступу до одного з видів палива.

Мінуси роботи на газі

1. Збільшена витрата палива
Одним з основних недоліків використання ГБО є збільшена витрата палива. Типовий двигун споживає на 10-15% більше пропан-бутану, ніж бензину. Це слід враховувати під час розрахунку економічної вигоди.

2. Зменшення об’єму багажника
Газовий балон займає значну частину багажного відділення, що зменшує його корисний об’єм. Це може бути незручно для власників автомобілів з невеликим багажником.

3. Потреба в технічному обслуговуванні
Газове обладнання потребує регулярного технічного обслуговування. Необхідно міняти фільтри та перевіряти стан трубопроводів, що збільшує витрати на утримання автомобіля.

4. Частіше необхідний контроль клапанних зазорів
Для двигунів без гідрокомпенсаторів необхідний частіший контроль і регулювання клапанних зазорів. Це пов’язано з особливостями роботи на газовому паливі і вимагає додаткових витрат часу і коштів.

Фінансові аспекти
Вартість встановлення ГБО становить близько 500-700 євро (21,500 – 30,100 гривень). Це значна інвестиція, яку слід враховувати під час ухвалення рішення про переведення автомобіля на газ. Також важливо відзначити, що економія на паливі не завжди прямо пропорційна різниці в ціні між бензином і газом через збільшену витрату газу.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Як їздити за кермом авто, щоб витрата пального була мінімальною

Вартість пального та електроенергії в Україні залишається високою, а регулярні витрати на заправку або підзарядку…

25.05.2025

Найбезглуздіші штрафи за порушення ПДР у світі: ТОП-7 дивних законів

У різних країнах світу існують незвичні та часом курйозні правила дорожнього руху, порушення яких може…

25.05.2025

Топ-7 вживаних бензинових автомобілів, які часто ламаються, а ремонт дорогий

Якщо ви плануєте купівлю вживаного авто, обережність — ваш головний союзник. Деякі машини хоч і…

25.05.2025

Топ-10 обов’язкових речей в автомобілі, без яких не можна сідати за кермо

В Україні діють чіткі вимоги щодо обов’язкових предметів, які повинні бути в кожному автомобілі. Водії,…

25.05.2025

ТОП-10 бензинових кросоверів, які можуть проїхати 500 000 км без капремонту

На основі відгуків автомобільних експертів та власників кросоверів в усьому світі, Твоя МАШИНА склала рейтинг…

25.05.2025

Експерт розповів, яку колонку обрати на АЗС, щоб не нашкодити власному авто

Дізнайтеся, як вибір колонки на АЗС може вплинути на стан вашого авто та як уникнути…

25.05.2025