Статті

Чи варто переводити машину на газ: аргументи “за” і “проти”

Ідея встановлення газобалонного обладнання (ГБО) на легковий автомобіль давно стала популярною серед українських автомобілістів. Зараз, коли ціни на бензин і дизель злетіли до позамежного рівня, це особливо актуально. Однак, незважаючи на тривале існування цієї концепції, питання про доцільність газифікації авто, як і раніше, викликає суперечки. Експерти видання “РБК-Україна” виділили основні плюси і мінуси експлуатації автомобіля на газовому паливі LPG.

Плюси машини з ГБО

1. Економія на паливі
Головна перевага ГБО полягає в економії коштів на заправці. Літр скрапленого пропан-бутану в Україні коштує на 40-60% дешевше літра бензину А-95. Це значне зниження витрат особливо помітне під час постійної експлуатації автомобіля.

2. Сприятливі умови для двигуна
Газ спалахує в циліндрах легше і чистіше, ніж бензин. У процесі згоряння газу деталі двигуна зношуються повільніше, оскільки газ не змиває масло з поверхонь циліндрів. Це подовжує термін служби мотора і зменшує знос.

3. Збільшений запас ходу
Використання двох типів палива – бензину і газу – дає змогу значно збільшити сумарний запас ходу автомобіля. Це зручно для далеких поїздок, коли можливість заправки може бути обмежена.

4. Надійність автомобіля
Наявність двох паливних систем підвищує загальну надійність автомобіля. Якщо одна система виходить з ладу, завжди можна скористатися іншою, що особливо цінно в умовах тривалих поїздок або за відсутності доступу до одного з видів палива.

Мінуси роботи на газі

1. Збільшена витрата палива
Одним з основних недоліків використання ГБО є збільшена витрата палива. Типовий двигун споживає на 10-15% більше пропан-бутану, ніж бензину. Це слід враховувати під час розрахунку економічної вигоди.

2. Зменшення об’єму багажника
Газовий балон займає значну частину багажного відділення, що зменшує його корисний об’єм. Це може бути незручно для власників автомобілів з невеликим багажником.

3. Потреба в технічному обслуговуванні
Газове обладнання потребує регулярного технічного обслуговування. Необхідно міняти фільтри та перевіряти стан трубопроводів, що збільшує витрати на утримання автомобіля.

4. Частіше необхідний контроль клапанних зазорів
Для двигунів без гідрокомпенсаторів необхідний частіший контроль і регулювання клапанних зазорів. Це пов’язано з особливостями роботи на газовому паливі і вимагає додаткових витрат часу і коштів.

Фінансові аспекти
Вартість встановлення ГБО становить близько 500-700 євро (21,500 – 30,100 гривень). Це значна інвестиція, яку слід враховувати під час ухвалення рішення про переведення автомобіля на газ. Також важливо відзначити, що економія на паливі не завжди прямо пропорційна різниці в ціні між бензином і газом через збільшену витрату газу.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Новий Toyota RAV4: яким буде популярний кросовер шостого покоління

Компанія Toyota готує до прем'єри шосте покоління кросовера RAV4. Поки що офіційних фото немає, але…

18.03.2025

Топ-5 найекономічніших бензинових седанів: авто, які витрачають найменше пального

У сучасних реаліях, коли паливо дорожчає, а енергоефективність стає ключовим фактором, багато водіїв шукають автомобілі…

17.03.2025

В яких містах України найбільше розкішних автомобілів

Власники елітних автомобілів у 2024 році поповнили державний бюджет на 220 мільйонів гривень. Це на…

17.03.2025

Nissan X-Trail: Огляд, переваги та особливості популярного кросовера

Nissan X-Trail завжди був символом надійності та універсальності, автомобілем, який однаково впевнено почувається як у…

17.03.2025

Nissan може відродити легендарний седан Primera

Компанія Nissan, яка нині переживає фінансові труднощі, може відродити культову модель Primera, щоб збільшити інтерес…

17.03.2025

Skoda анонсувала дату дебюту електричної Octavia

Компанія Skoda готується до прем’єри електричної Octavia, яка стане концептуальним провісником нового покоління популярного універсала.…

17.03.2025