Статті

Чи варто переводити машину на газ: аргументи “за” і “проти”

Ідея встановлення газобалонного обладнання (ГБО) на легковий автомобіль давно стала популярною серед українських автомобілістів. Зараз, коли ціни на бензин і дизель злетіли до позамежного рівня, це особливо актуально. Однак, незважаючи на тривале існування цієї концепції, питання про доцільність газифікації авто, як і раніше, викликає суперечки. Експерти видання “РБК-Україна” виділили основні плюси і мінуси експлуатації автомобіля на газовому паливі LPG.

Плюси машини з ГБО

1. Економія на паливі
Головна перевага ГБО полягає в економії коштів на заправці. Літр скрапленого пропан-бутану в Україні коштує на 40-60% дешевше літра бензину А-95. Це значне зниження витрат особливо помітне під час постійної експлуатації автомобіля.

2. Сприятливі умови для двигуна
Газ спалахує в циліндрах легше і чистіше, ніж бензин. У процесі згоряння газу деталі двигуна зношуються повільніше, оскільки газ не змиває масло з поверхонь циліндрів. Це подовжує термін служби мотора і зменшує знос.

3. Збільшений запас ходу
Використання двох типів палива – бензину і газу – дає змогу значно збільшити сумарний запас ходу автомобіля. Це зручно для далеких поїздок, коли можливість заправки може бути обмежена.

4. Надійність автомобіля
Наявність двох паливних систем підвищує загальну надійність автомобіля. Якщо одна система виходить з ладу, завжди можна скористатися іншою, що особливо цінно в умовах тривалих поїздок або за відсутності доступу до одного з видів палива.

Мінуси роботи на газі

1. Збільшена витрата палива
Одним з основних недоліків використання ГБО є збільшена витрата палива. Типовий двигун споживає на 10-15% більше пропан-бутану, ніж бензину. Це слід враховувати під час розрахунку економічної вигоди.

2. Зменшення об’єму багажника
Газовий балон займає значну частину багажного відділення, що зменшує його корисний об’єм. Це може бути незручно для власників автомобілів з невеликим багажником.

3. Потреба в технічному обслуговуванні
Газове обладнання потребує регулярного технічного обслуговування. Необхідно міняти фільтри та перевіряти стан трубопроводів, що збільшує витрати на утримання автомобіля.

4. Частіше необхідний контроль клапанних зазорів
Для двигунів без гідрокомпенсаторів необхідний частіший контроль і регулювання клапанних зазорів. Це пов’язано з особливостями роботи на газовому паливі і вимагає додаткових витрат часу і коштів.

Фінансові аспекти
Вартість встановлення ГБО становить близько 500-700 євро (21,500 – 30,100 гривень). Це значна інвестиція, яку слід враховувати під час ухвалення рішення про переведення автомобіля на газ. Також важливо відзначити, що економія на паливі не завжди прямо пропорційна різниці в ціні між бензином і газом через збільшену витрату газу.

Recent Posts

Honda відроджує свої легендарні спорткари 90-х: очкікуємо NSX і S2000

Японський автовиробник Honda офіційно оголосив про запуск проекту Heritage Works, що спеціалізуватиметься на відродженні спортивних…

14.12.2025

Peugeot анонсував квадратне кермо Hypersquare: фото

Французький автобренд Peugeot готується презентувати революційне технологічне рішення у світі автомобілебудування. Як повідомляє Carscoops, інженери…

14.12.2025

Volkswagen створив авто без керма і без педалей: фото

Німецький автовиробник Volkswagen тестує автомобіль, які не потребує водія. Як пише Carscoops, на тестовий трек…

14.12.2025

BMW готується адаптувати X7 до епохи Neue Klasse: флагман стане розумнішим

Німецький автогігант BMW активно працює над майбутньою прем’єрою нової версії свого флагманського кросовера X7. Як…

14.12.2025

Із 1 січня в Україні вводять ПДВ на електромобілі: що це означає для покупців

Вже через два тижні, з 1 січня 2026 року, в Україні наберуть чинності нові правила…

14.12.2025

Дешеву версію Mercedes G-Class помітили на тестах: фото

Німецький автовиробник Mercedes активно працює над виробництвом дешевої версії легендарного позашляховика G-Class. Як пише Carscoops,…

14.12.2025