В умовах сучасних доріг та інтенсивного трафіку чимало водіїв стикаються з проблемою перегріву автоматичної коробки передач (АКПП) і варіаторів. Експерт виокремив основні причини цієї проблеми і дав поради, як запобігти перегріву. Розглянемо їх докладніше.
Чому перегріваються коробки передач
Автоматичні коробки передач і варіатори мають менший коефіцієнт корисної дії (ККД) порівняно з механічними коробками. Якщо у механіки ККД досягає 0,96-0,98, то у “автоматів” і варіаторів він часто не перевищує 0,9. Це означає, що близько 10% енергії перетворюється на тепло, що і є основною причиною перегріву.
Гідротрансформатор – головне джерело тепла в АКПП і варіаторах. У ньому робоча рідина інтенсивно перемішується, що викликає нагрівання. Коли гідротрансформатор блокується фрикційними дисками, виділення тепла знижується, але це теж супроводжується нагріванням. В автоматах під час кожного вмикання передачі відбувається прослизання фрикційних дисків, що також підвищує температуру. Варіатори в цьому плані більш ефективні, оскільки у них відсутній цей процес, але перегрів все одно можливий.
Основні причини перегріву
Забруднення радіатора: Існує дві основні схеми системи охолодження АКПП і варіаторів. В одному випадку трубки охолодження входять в радіатор двигуна і омиваються антифризом, в іншому використовується окремий радіатор. Забруднення будь-якого типу радіатора призводить до зростання температури робочої рідини і, відповідно, до перегріву.
Несправність електровентилятора системи охолодження: Якщо вентилятор не працює належним чином, це може призвести до перегріву не лише двигуна, а й АКПП або варіатора.
Проблеми з термостатом: Ця несправність часто зустрічається у великих і потужних автомобілів. Наприклад, на Volkswagen Touareg іноді підвисає термостат у закритому положенні, що веде до перегріву робочої рідини.
Стара робоча рідина: Стара рідина гірше виконує свої функції, що збільшує ймовірність перегріву.
Низький рівень робочої рідини: Це призводить до збільшення частоти обертів робочої рідини між агрегатом і охолоджувачем, що збільшує ймовірність перегріву.
Знос агрегату: Зношені фрикційні пари довше прослизають під час увімкнення, що спричиняє підвищення температури.
Конструктивні прорахунки: Деякі моделі автомобілів схильні до перегріву через конструктивні недоліки. Наприклад, деякі моделі Mitsubishi мають проблеми з охолодженням варіаторів через відсутність радіаторів, а власники Chevrolet Cruze часто стикаються з перегрівом АКПП.
Поради щодо запобігання перегріву
Для запобігання перегріву АКПП і варіаторів рекомендується наступне:
Регулярна перевірка і чищення радіаторів: Пил і бруд, що забивають радіатор, погіршують його здатність до охолодження. Регулярне обслуговування допоможе уникнути перегріву.
Контроль за роботою електровентилятора: Слідкуйте за станом вентилятора і своєчасно усувайте несправності.
Заміна термостата: За перших ознак несправності замінюйте термостат, щоб уникнути перегріву.
Своєчасна заміна робочої рідини: Регулярна заміна рідини відповідно до рекомендацій виробника допоможе підтримувати оптимальну роботу АКПП і варіатора.
Перевірка рівня рідини: Регулярно перевіряйте і підтримуйте рівень робочої рідини в нормі.
Встановлення додаткових радіаторів: Якщо ваша модель автомобіля схильна до перегріву, розгляньте можливість встановлення додаткових радіаторів.
Одна з найбільш дратівливих зимових проблем для автомобілістів полягає в замерзанні на морозі замків і…
Прихід зими створює для українських автомобілістів складні умови експлуатації транспортного засобу. Найгірше, якщо машина просто…
З наближенням зими українські водії все частіше починають замислюватися над тим, як боротися з однією…
Найближчим часом в Україні можуть з'явитися нові підстави для позбавлення водійських прав. Відповідний законопроєкт уже…
У США іноді можна побачити припарковані автомобілі з пластиковими пакетами, одягненими на дзеркала заднього виду.…
Уже майже три роки в Україні продовжує діяти воєнний стан, а з ним і блокпости…