В умовах сучасних доріг та інтенсивного трафіку чимало водіїв стикаються з проблемою перегріву автоматичної коробки передач (АКПП) і варіаторів. Експерт виокремив основні причини цієї проблеми і дав поради, як запобігти перегріву. Розглянемо їх докладніше.
Чому перегріваються коробки передач
Автоматичні коробки передач і варіатори мають менший коефіцієнт корисної дії (ККД) порівняно з механічними коробками. Якщо у механіки ККД досягає 0,96-0,98, то у “автоматів” і варіаторів він часто не перевищує 0,9. Це означає, що близько 10% енергії перетворюється на тепло, що і є основною причиною перегріву.
Гідротрансформатор – головне джерело тепла в АКПП і варіаторах. У ньому робоча рідина інтенсивно перемішується, що викликає нагрівання. Коли гідротрансформатор блокується фрикційними дисками, виділення тепла знижується, але це теж супроводжується нагріванням. В автоматах під час кожного вмикання передачі відбувається прослизання фрикційних дисків, що також підвищує температуру. Варіатори в цьому плані більш ефективні, оскільки у них відсутній цей процес, але перегрів все одно можливий.
Основні причини перегріву
Забруднення радіатора: Існує дві основні схеми системи охолодження АКПП і варіаторів. В одному випадку трубки охолодження входять в радіатор двигуна і омиваються антифризом, в іншому використовується окремий радіатор. Забруднення будь-якого типу радіатора призводить до зростання температури робочої рідини і, відповідно, до перегріву.
Несправність електровентилятора системи охолодження: Якщо вентилятор не працює належним чином, це може призвести до перегріву не лише двигуна, а й АКПП або варіатора.
Проблеми з термостатом: Ця несправність часто зустрічається у великих і потужних автомобілів. Наприклад, на Volkswagen Touareg іноді підвисає термостат у закритому положенні, що веде до перегріву робочої рідини.
Стара робоча рідина: Стара рідина гірше виконує свої функції, що збільшує ймовірність перегріву.
Низький рівень робочої рідини: Це призводить до збільшення частоти обертів робочої рідини між агрегатом і охолоджувачем, що збільшує ймовірність перегріву.
Знос агрегату: Зношені фрикційні пари довше прослизають під час увімкнення, що спричиняє підвищення температури.
Конструктивні прорахунки: Деякі моделі автомобілів схильні до перегріву через конструктивні недоліки. Наприклад, деякі моделі Mitsubishi мають проблеми з охолодженням варіаторів через відсутність радіаторів, а власники Chevrolet Cruze часто стикаються з перегрівом АКПП.
Поради щодо запобігання перегріву
Для запобігання перегріву АКПП і варіаторів рекомендується наступне:
Регулярна перевірка і чищення радіаторів: Пил і бруд, що забивають радіатор, погіршують його здатність до охолодження. Регулярне обслуговування допоможе уникнути перегріву.
Контроль за роботою електровентилятора: Слідкуйте за станом вентилятора і своєчасно усувайте несправності.
Заміна термостата: За перших ознак несправності замінюйте термостат, щоб уникнути перегріву.
Своєчасна заміна робочої рідини: Регулярна заміна рідини відповідно до рекомендацій виробника допоможе підтримувати оптимальну роботу АКПП і варіатора.
Перевірка рівня рідини: Регулярно перевіряйте і підтримуйте рівень робочої рідини в нормі.
Встановлення додаткових радіаторів: Якщо ваша модель автомобіля схильна до перегріву, розгляньте можливість встановлення додаткових радіаторів.
Суворі погодні умови вимагають від автомобіля надійності та стійкості на дорозі, особливо якщо йдеться про…
Вібрації автомобіля під час руху - це доволі поширена проблема, яка може сигналізувати про різні…
Зі збільшенням вартості палива, економія стає важливим пріоритетом для багатьох водіїв. Однак мало хто замислюється,…
Маленькі автомобілі завжди користувалися великою популярністю завдяки своїй доступності, економічності та компактності, ідеально підходячи для…
В умовах зростаючих цін на паливо, економічність автомобіля стає все більш важливим фактором при виборі…
Сучасні автомобілі - це складні системи, де електроніка і механіка тісно взаємодіють для забезпечення надійної…