Їзда по калюжах завжди була улюбленою розвагою для деяких водіїв, проте за уявною нешкідливістю цього заняття ховаються значні ризики для технічного стану автомобіля. Особливу небезпеку становить деформація гальмівних дисків, що може призвести до серйозних поломок і дорогого ремонту. Важливо розуміти, що агресивне водіння мокрою дорогою та скупченнями води безпосередньо впливає на ключові системи авто, включно з гальмівною.
Читайте також:
Сім фраз, які водієві не варто говорити поліцейському під час зупинки
Штраф понад 3000 гривень: де водієві загрожує покарання за їзду на автомобілі з порожнім баком
З якими несправностями заборонено їздити на автомобілі
Як вода впливає на гальма?
Гальмівна система автомобіля, особливо дискові гальма, сильно нагрівається під час інтенсивної експлуатації. Коли машина на швидкості в’їжджає в калюжу, гарячі гальмівні диски, що різко охолоджуються, піддаються температурному стресу. Це може спричинити їхню деформацію. Така проблема найчастіше виникає у водіїв, які звикли їздити з високою швидкістю навіть у дощову погоду, не звертаючи уваги на наслідки.
Зазвичай гальмівні диски виготовляються з матеріалів, здатних витримувати великі навантаження та нагрівання, проте різкий температурний контраст – це те, що може пошкодити навіть найміцніші вироби. Вода, що потрапляє на розпечені диски, спричиняє мікротріщини та нерівності, що в підсумку впливає на їхню роботу.
Ознаками деформації дисків можуть бути:
– вібрація керма під час гальмування;
– зниження ефективності гальмування;
– нерівномірний знос гальмівних колодок.
Чим більше деформований диск, тим сильніше проявляються ці симптоми, що робить експлуатацію автомобіля небезпечною.
Дорожнеча ремонту
Заміна гальмівних дисків і колодок – не дешеве задоволення, особливо якщо йдеться про преміальні автомобілі. Залежно від моделі та марки авто, вартість нової пари дисків може варіюватися від 6 000 до 20 000 гривень і вище. Плюс до цього варто додати і заміну гальмівних колодок, що ще більше збільшує витрати.
Для власників бюджетних автомобілів це теж може стати відчутним навантаженням на гаманець, адже ціна за комплект гальмівних дисків і колодок у середньому становить близько 3 000-8 000 гривень. І це без урахування вартості роботи із заміни, яка в офіційних дилерів також може значно збільшувати підсумкову суму ремонту.
Як уникнути проблем?
Для того щоб уникнути деформації гальмівних дисків і знизити ризик дорогого ремонту, водіям слід дотримуватися кількох простих, але ефективних рекомендацій:
Не гальмуйте в калюжах. Коли ви бачите попереду калюжу, намагайтеся заздалегідь скинути швидкість і уникайте різкого гальмування. Це знизить ризик різкого охолодження дисків.
Уникайте швидкої їзди під час дощу. Що вища швидкість, то сильніше диски нагріваються, а вода на дорозі може стати чинником, який завдасть непоправної шкоди гальмівній системі.
Регулярно перевіряйте стан гальмівної системи. Це допоможе своєчасно виявити навіть невеликі пошкодження й уникнути серйозних поломок у майбутньому.
Використовуйте якісні запчастини. Встановлення дешевих неоригінальних дисків або колодок може призвести до прискореного зносу, що також позначиться на безпеці водіння.
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…