Серед усіх любителів механічної коробки передач можна зустріти чимало фанатів, які стверджують, що ручне перемикання дає контроль, недоступний для автоматичних трансмісій. Можливість обирати момент перемикання швидкості, відчувати прямий зв’язок із машиною – все це невід’ємні переваги, які цінують автолюбителі. Однак існує кілька способів перемикання передач, і найпоширенішим залишається «плавне» перемикання. Цей спосіб полягає в тому, що водій один раз витискає зчеплення, перемикає передачу і відпускає педаль зчеплення, одночасно додаючи газ.
Читайте також:
Чхнув – отримай штраф 55 000 гривень: де хворим водіям не можна сідати за кермо
Що нізащо не можна міняти у своєму автомобілі: експерт дав відповідь
Які водії найчастіше потрапляють у ДТП і що на це впливає
Але, поряд із цим звичним способом, існує інша техніка, складніша і така, що потребує більшої майстерності, відома як подвійне витискання зчеплення. Цей метод вимагає від водія двічі витиснути зчеплення, що створює додатковий крок у процесі зміни передачі.
У чому суть подвійного витискання зчеплення?
Основна мета подвійного витискання – усунення ривків і поштовхів під час зниження передачі, що особливо актуально для старих автомобілів без синхронізаторів. При звичайному перемиканні вниз двигун сповільнюється, що призводить до невідповідності між оборотами двигуна і швидкістю обертання коробки передач. У результаті цього виникає характерний ривок, коли зчеплення і коробка передач працюють на різних швидкостях.
Щоб уникнути цього, у техніці подвійного витискання водій переводить коробку передач у нейтральне положення, відпускає педаль зчеплення, дозволяючи коробці передач і зчепленню синхронізуватися. Потім додається газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього зчеплення знову вичавлюється, і передача перемикається на знижену. Це дає змогу передачі встати без поштовхів, плавно й акуратно.
Застосування в сучасних автомобілях: необхідність чи архаїзм?
З появою синхронізаторів – спеціальних механізмів, встановлених між шестернями коробки передач, завдання з узгодження обертів двигуна і коробки передач стало значно простішим. Сьогодні більшість автомобілів з механічною коробкою вже оснащені синхронізаторами, і завдяки цьому потреба у складних техніках перемикання, таких як подвійне витискання зчеплення, практично зникла.
Синхронізатори автоматизують процес узгодження обертів двигуна і трансмісії, що робить перемикання плавнішим і швидшим без необхідності в додаткових діях з боку водія. У сучасних машинах подвійне вичавлювання зчеплення фактично втратило своє значення – воно просто не потрібне. Однак, незважаючи на це, деякі водії продовжують використовувати цей метод, стверджуючи, що він дає змогу краще контролювати процес перемикання і зменшити знос трансмісії.
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…