Статті

Навіщо досвідчені водії двічі витискають зчеплення в автомобілі: дідівский лайфхак, який досі працює

Серед усіх любителів механічної коробки передач можна зустріти чимало фанатів, які стверджують, що ручне перемикання дає контроль, недоступний для автоматичних трансмісій. Можливість обирати момент перемикання швидкості, відчувати прямий зв’язок із машиною – все це невід’ємні переваги, які цінують автолюбителі. Однак існує кілька способів перемикання передач, і найпоширенішим залишається «плавне» перемикання. Цей спосіб полягає в тому, що водій один раз витискає зчеплення, перемикає передачу і відпускає педаль зчеплення, одночасно додаючи газ.

Читайте також:

Чхнув – отримай штраф 55 000 гривень: де хворим водіям не можна сідати за кермо

Що нізащо не можна міняти у своєму автомобілі: експерт дав відповідь

Які водії найчастіше потрапляють у ДТП і що на це впливає

Але, поряд із цим звичним способом, існує інша техніка, складніша і така, що потребує більшої майстерності, відома як подвійне витискання зчеплення. Цей метод вимагає від водія двічі витиснути зчеплення, що створює додатковий крок у процесі зміни передачі.

У чому суть подвійного витискання зчеплення?
Основна мета подвійного витискання – усунення ривків і поштовхів під час зниження передачі, що особливо актуально для старих автомобілів без синхронізаторів. При звичайному перемиканні вниз двигун сповільнюється, що призводить до невідповідності між оборотами двигуна і швидкістю обертання коробки передач. У результаті цього виникає характерний ривок, коли зчеплення і коробка передач працюють на різних швидкостях.

Щоб уникнути цього, у техніці подвійного витискання водій переводить коробку передач у нейтральне положення, відпускає педаль зчеплення, дозволяючи коробці передач і зчепленню синхронізуватися. Потім додається газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього зчеплення знову вичавлюється, і передача перемикається на знижену. Це дає змогу передачі встати без поштовхів, плавно й акуратно.

Застосування в сучасних автомобілях: необхідність чи архаїзм?
З появою синхронізаторів – спеціальних механізмів, встановлених між шестернями коробки передач, завдання з узгодження обертів двигуна і коробки передач стало значно простішим. Сьогодні більшість автомобілів з механічною коробкою вже оснащені синхронізаторами, і завдяки цьому потреба у складних техніках перемикання, таких як подвійне витискання зчеплення, практично зникла.

Синхронізатори автоматизують процес узгодження обертів двигуна і трансмісії, що робить перемикання плавнішим і швидшим без необхідності в додаткових діях з боку водія. У сучасних машинах подвійне вичавлювання зчеплення фактично втратило своє значення – воно просто не потрібне. Однак, незважаючи на це, деякі водії продовжують використовувати цей метод, стверджуючи, що він дає змогу краще контролювати процес перемикання і зменшити знос трансмісії.

Recent Posts

Volvo анонсує вихід «розумного» електричного кросоверу: фото

Шведський автовиробник Volvo офіційно повідомив про підготовку презентації нового електричного кросоверу EX60 21 січня 2026…

24.12.2025

Hyundai готується презентувати свій найбільший електромобіль: фото

Корейський автовиробник Hyundai проводить останні приготування до майбутньої прем’єри свого найбільшого електромобілю. Як повідомляє Telegrafi,…

24.12.2025

Skoda Karoq показали у новому образі – натяк на спортивну версію RS

Кросовер Skoda Karoq вже давно потребує оновлення, а фанати бренду не можуть дочекатись зарядженої версії.…

24.12.2025

Зимовий бензин: що це таке і чим він відрізняється від звичайного

Багато хто з українських водіїв не знає, що пальне поділяється за сезонними ознаками. Звичайний літній…

24.12.2025

Ніколи так не робіть: що суворо заборонено водієві авто при зупинці поліцією

Кожного дня поліція в Україні зупиняє тисячі водіїв. Здавалось би, звичайна процедура, яка навіть не…

24.12.2025

Водіїв штрафують на 55 000 гривень за рукавички за кермом

Взимку за кермом може бути прохолодно, особливо, якщо машина довгий час стояла на морозі. Триматися…

24.12.2025