Статті

Як часто потрібно змінювати моторне мастило в сучасному автомобілі

Заміна моторного мастила — одна з ключових процедур технічного обслуговування автомобіля. І хоча ще кілька років тому більшість водіїв дотримувались “золотої формули” — кожні 10 000 км, сьогодні ця порада вже не така однозначна. З розвитком технологій, новими типами моторів і складом мастильних матеріалів графік обслуговування змінився. Тож, як часто слід міняти оливу у сучасних реаліях? Твоя МАШИНА шукала відповідь на це питання.

Що кажуть фахівці?

Девід Труеблад, експерт видання Motor1, пояснює:

“Сучасні синтетичні мастила мають значно кращі характеристики за мінеральні оливи минулих десятиліть. У багатьох випадках виробники дозволяють інтервал у 15 000–20 000 км між замінами, особливо у дизельних чи турбованих двигунах.”

Журналісти авторитетного ресурсу Car and Driver зазначають, що

“Інтервал у 15 000 км є нормою для нових автомобілів, однак у складних умовах експлуатації (короткі поїздки, міський режим, спека або мороз) рекомендується все ж скоротити його до 10 000 км.”

Поради від майстрів СТО

Механіки українських автосервісів погоджуються: багато виробників “оптимізують” графік заміни для вигоди, але зменшення інтервалу — це інвестиція у ресурс двигуна.

Олександр Литвиненко, майстер СТО з Києва, каже:

“Ми бачимо, як мотори після 200 000 км без проблем працюють, якщо масло змінювали раз на 8–10 тис. км, навіть якщо у техпаспорті вказано 15 000. Головне — не довіряти лише показникам бортового комп’ютера, бо він не завжди враховує всі фактори.”

У чому різниця для бензинових, дизельних та гібридів?

  • Бензинові мотори – 10 000–12 000 км оптимально, особливо для турбодвигунів.

  • Дизелі – 8 000–10 000 км, оскільки такі мотори більше нагрівають мастило й накопичують сажу.

  • Гібриди – до 15 000 км за умови рівномірного навантаження, але часто працюють у режимі “старт-стоп”, що збільшує навантаження на оливу.

Коли замінювати частіше?

  • Ви часто їздите короткими маршрутами (до 10 км)

  • Авто працює в заторах щодня

  • Машина багато часу стоїть без руху

  • Використовуєте газ (ГБО)

  • Живете у регіоні з екстремальним кліматом

Висновок

Незважаючи на заяви виробників, оптимальна заміна моторного мастила — кожні 8 000–12 000 км або раз на рік, якщо ви проїжджаєте мало. Враховуйте свій стиль водіння, кліматичні умови та тип двигуна.

Не варто економити на мастилі — це найдешевше “страхування” для вашого двигуна.

Share
автор
Elena Shkurko

Recent Posts

Ігор Суркіс засвітився за кермом розкішного автомобіля у Монако

Попри постійні розмови про фінансові труднощі київського "Динамо", його президент Ігор Суркіс, здається, живе зовсім…

24.04.2025

Нова корисна функція для водіїв з’явиться в застосунку “Дія”

​У застосунку «Дія» з'явиться нова зручна послуга для автовласників — можливість замінити свідоцтво про реєстрацію…

23.04.2025

Що необхідно зробити з вживаним авто одразу після покупки: покрокова інструкція для нових власників

Придбання вживаного автомобіля — це завжди відповідальний крок. Навіть якщо машина виглядає доглянутою й проходила…

23.04.2025

ТОП-5 найкращих нових бюджетних автомобілів в Україні у 2025 році

У 2025 році український авторинок, попри виклики воєнного часу та економічну нестабільність, продовжує активно розвиватися.…

23.04.2025

З 1 травня для всіх українських водіїв запроваджуються зміни: що потрібно знати

Вже з 1 травня 2025 року в Україні запроваджується нова обов’язкова норма для автозаправних станцій:…

22.04.2025

Що не дозволено поліції під час зупинки авто: головні порушення, про які слід знати кожному водію

Зупинка транспортного засобу правоохоронцями — звична ситуація на українських дорогах. Проте далеко не всі дії…

21.04.2025