Заміна моторного мастила — одна з ключових процедур технічного обслуговування автомобіля. І хоча ще кілька років тому більшість водіїв дотримувались “золотої формули” — кожні 10 000 км, сьогодні ця порада вже не така однозначна. З розвитком технологій, новими типами моторів і складом мастильних матеріалів графік обслуговування змінився. Тож, як часто слід міняти оливу у сучасних реаліях? Твоя МАШИНА шукала відповідь на це питання.
Девід Труеблад, експерт видання Motor1, пояснює:
“Сучасні синтетичні мастила мають значно кращі характеристики за мінеральні оливи минулих десятиліть. У багатьох випадках виробники дозволяють інтервал у 15 000–20 000 км між замінами, особливо у дизельних чи турбованих двигунах.”
Журналісти авторитетного ресурсу Car and Driver зазначають, що
“Інтервал у 15 000 км є нормою для нових автомобілів, однак у складних умовах експлуатації (короткі поїздки, міський режим, спека або мороз) рекомендується все ж скоротити його до 10 000 км.”
Механіки українських автосервісів погоджуються: багато виробників “оптимізують” графік заміни для вигоди, але зменшення інтервалу — це інвестиція у ресурс двигуна.
Олександр Литвиненко, майстер СТО з Києва, каже:
“Ми бачимо, як мотори після 200 000 км без проблем працюють, якщо масло змінювали раз на 8–10 тис. км, навіть якщо у техпаспорті вказано 15 000. Головне — не довіряти лише показникам бортового комп’ютера, бо він не завжди враховує всі фактори.”
Бензинові мотори – 10 000–12 000 км оптимально, особливо для турбодвигунів.
Дизелі – 8 000–10 000 км, оскільки такі мотори більше нагрівають мастило й накопичують сажу.
Гібриди – до 15 000 км за умови рівномірного навантаження, але часто працюють у режимі “старт-стоп”, що збільшує навантаження на оливу.
Ви часто їздите короткими маршрутами (до 10 км)
Авто працює в заторах щодня
Машина багато часу стоїть без руху
Використовуєте газ (ГБО)
Живете у регіоні з екстремальним кліматом
Незважаючи на заяви виробників, оптимальна заміна моторного мастила — кожні 8 000–12 000 км або раз на рік, якщо ви проїжджаєте мало. Враховуйте свій стиль водіння, кліматичні умови та тип двигуна.
Не варто економити на мастилі — це найдешевше “страхування” для вашого двигуна.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…