Статті

Як часто потрібно змінювати моторне мастило в сучасному автомобілі

Заміна моторного мастила — одна з ключових процедур технічного обслуговування автомобіля. І хоча ще кілька років тому більшість водіїв дотримувались “золотої формули” — кожні 10 000 км, сьогодні ця порада вже не така однозначна. З розвитком технологій, новими типами моторів і складом мастильних матеріалів графік обслуговування змінився. Тож, як часто слід міняти оливу у сучасних реаліях? Твоя МАШИНА шукала відповідь на це питання.

Що кажуть фахівці?

Девід Труеблад, експерт видання Motor1, пояснює:

“Сучасні синтетичні мастила мають значно кращі характеристики за мінеральні оливи минулих десятиліть. У багатьох випадках виробники дозволяють інтервал у 15 000–20 000 км між замінами, особливо у дизельних чи турбованих двигунах.”

Журналісти авторитетного ресурсу Car and Driver зазначають, що

“Інтервал у 15 000 км є нормою для нових автомобілів, однак у складних умовах експлуатації (короткі поїздки, міський режим, спека або мороз) рекомендується все ж скоротити його до 10 000 км.”

Поради від майстрів СТО

Механіки українських автосервісів погоджуються: багато виробників “оптимізують” графік заміни для вигоди, але зменшення інтервалу — це інвестиція у ресурс двигуна.

Олександр Литвиненко, майстер СТО з Києва, каже:

“Ми бачимо, як мотори після 200 000 км без проблем працюють, якщо масло змінювали раз на 8–10 тис. км, навіть якщо у техпаспорті вказано 15 000. Головне — не довіряти лише показникам бортового комп’ютера, бо він не завжди враховує всі фактори.”

У чому різниця для бензинових, дизельних та гібридів?

  • Бензинові мотори – 10 000–12 000 км оптимально, особливо для турбодвигунів.

  • Дизелі – 8 000–10 000 км, оскільки такі мотори більше нагрівають мастило й накопичують сажу.

  • Гібриди – до 15 000 км за умови рівномірного навантаження, але часто працюють у режимі “старт-стоп”, що збільшує навантаження на оливу.

Коли замінювати частіше?

  • Ви часто їздите короткими маршрутами (до 10 км)

  • Авто працює в заторах щодня

  • Машина багато часу стоїть без руху

  • Використовуєте газ (ГБО)

  • Живете у регіоні з екстремальним кліматом

Висновок

Незважаючи на заяви виробників, оптимальна заміна моторного мастила — кожні 8 000–12 000 км або раз на рік, якщо ви проїжджаєте мало. Враховуйте свій стиль водіння, кліматичні умови та тип двигуна.

Не варто економити на мастилі — це найдешевше “страхування” для вашого двигуна.

Recent Posts

ТОП-5 популярних б/в авто, які підступно проблемні

Вторинний ринок автомобілів домінує в Україні, в продажу неймовірна кількість моделей. Для українців цей варіант…

23.12.2025

«Голландський хват»: цей прийом рятує життя на дорозі, його має знати кожен водій

Останнім часом в Європі водії автомобілів все частіше стикаються з щільним трафіком велосипедистів. Цей вид…

23.12.2025

ТОП-3 недооцінених корейських кросовери: надійні, комфортні і доступні

Останнім часом корейський автопром зробив величезний крок вперед, однак багато хто з українських водіїв все…

22.12.2025

Як реально зменшити витрату палива в автомобілі: 12 перевірених методів

Якщо вам конче потрібно зменшити витрати на заправку власного автомобіля, не потрібно одразу шукати якесь…

22.12.2025

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025