Статьи

Це має знати кожен водій: на якій швидкості авто спрацьовують подушки безпеки

Водіння стає дедалі ризикованішим через зростання кількості транспортних засобів на дорогах. Хоча сучасні системи запобігання аваріям (наприклад, асистенти утримання смуги чи контроль сліпих зон) допомагають мінімізувати небезпеку, саме ремені та подушки безпеки залишаються останнім рубежем захисту при зіткненні.

Принцип роботи подушок безпеки

Подушки розгортаються практично миттєво — за кілька мілісекунд після виявлення аварійної ситуації. Згідно з рекомендаціями Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA), генерація та розкриття подушки запускаються під час ударів середньої або високої інтенсивності. Це відповідає зіткненню з нерухомим перешкодним об’єктом на швидкості приблизно 13–22 км/год або фронтальному контакту з іншим авто на 26–45 км/год, пише SlashGear.

Ключові компоненти та їхня роль

  1. Датчики прискорення (інерційні або MEMS) обчислюють силу удару та ним настройок модулю подушки безпеки.
  2. Після підтвердження критичної гальмівної навантаженості спрацьовує ініціатор, що запускає хімреакцію з твердим пальним (раніше азид натрію, сьогодні безпечніший гуанідин нітрат).
  3. Утворений під тиском газ миттєво наповнює подушку, яка відтісняє водія від панелі приладів.
  4. Через спеціальні отвори газ повільно виходить, щоб плавно гасити кінетичну енергію тіла.

Важливість ременів безпеки

Саме належно застебнуті ремені забезпечують правильне положення тіла, дозволяють подушці спрацювати оптимально та запобігти серйозним травмам. Без ременя подушка може не здобути потрібного профілю або надто розгорнутися.

Короткий екскурс в історію

Перші спроби створити автоподушки датуються 1950–1960-ми роками й використовували прості пружинні механізми та стиснене повітря — такі системи були повільними й неточними. Прорив стався завдяки А. К. Бріду: він застосував сталеву кульку з магнітним утриманням і азид натрію для швидкого утворення газу. Сьогодні ж інерційні MEMS-датчики забезпечують високу точність і мінімізують хибні спрацювання, а сучасні джерела газу відповідають найсуворішим вимогам безпеки.

Подушки безпеки — це результат складної взаємодії датчиків, хімічних реакцій і механіки, що відбувається за частки секунди. Знання їхніх принципів дії допомагає краще усвідомити цінність правил дорожнього руху і не нехтувати ременями безпеки. Бережіть себе та своїх пасажирів!

Recent Posts

Hyundai готується випустити новий дешевий електрокар: фото

Hyundai збирається запустити свій найменший електричний хетчбек, повідомляє Carscoops. Модель з імовірною назвою Ioniq 2…

27.07.2025

Це не магія: як ваше авто може їздити, взагалі не витрачаючі пального

Машина котиться, двигун працює – а пальне не витрачається. Ні, це не вигадки. Це стандартна…

27.07.2025

Чи потрібно промивати двигун при зміні моторного масла: пояснює моторист

Зміна бренду моторної оливи часто викликає у водіїв сумніви. Одні переконані, що без промивання мотора…

27.07.2025

П’ять звичок, які псують зчеплення за пару місяців: пояснює інструктор

Багато водіїв, які вчилися на «автоматі», сідаючи за механіку, поводяться з педаллю зчеплення як з…

27.07.2025

Ілюзії за кермом: які вони бувають і чим небезпечні для водія

Якщо у вас проблеми під час керування авто, то інколи це не через дорогу. І…

27.07.2025

Права заберуть після третього порушення: водіям в Україні готують нові правила

В Україні планують серйозно змінити підхід до покарання за порушення правил дорожнього руху. У Верховній…

27.07.2025