Статті

Чи шкідливо для двигуна довго працювати на холостих обертах

З кожним роком автомобілі стають все більш технологічними, і все більше водіїв ставлять питання: чи варто вимикати двигун при тривалому простої, чи краще залишити його працювати на холостих обертах? Особливо активно це питання обговорюють таксисти, які регулярно залишають двигуни на холостих обертах протягом цілих діб, не турбуючись про їх ресурс. Але що з цього приводу говорять практика та експерти? Відповідь на це дало видання SUV News.

Розвінчуємо популярні міфи

Перший міф, який часто можна почути, — це твердження, що на холостих обертах масляний насос не працює належним чином. Насправді це — повна нісенітниця. Сучасні двигуни настільки вдосконалені, що навіть на низьких обертах масло циркулює без проблем, забезпечуючи потрібний тиск.

Іншим міфом є твердження, що форсунки забиваються нагаром після короткого часу роботи на холостих. Насправді ж у бензинових моторах з розподіленим впорскуванням нагар починає накопичуватись лише після 100-150 тисяч кілометрів пробігу, незалежно від того, як часто ви використовуєте холостий хід. Звісно, нагар є, але його поява значно перебільшена.

Скільки насправді можна стояти на холостих обертах?

До 30 хвилин — при такому часі простою двигун не зазнає серйозних навантажень. Він працює в нормальному режимі, і критичних наслідків для його роботи не буде.

30-60 хвилин — це цілком припустимо, але бажано періодично підвищувати оберти до 2-3 тисяч. Таке часу на холостих обертах не призведе до серйозних проблем, проте для профілактики варто трохи поїздити.

Понад годину — бажано уникати таких тривалих простоїв, особливо для бензинових двигунів з безпосереднім впорскуванням, оскільки вони більш чутливі до холостих обертів. Тоді як дизельні двигуни або автомобілі на газу не страждають від тривалих стоянок на холостих обертах.

Що насправді страждає?

Єдина реальна проблема, яку варто враховувати — це прискорене старіння моторної оливи. Холостий хід на низьких обертах сприяє накопиченню конденсату в системі, що прискорює процес окислення оливи. Однак регулярна заміна оливи, як і технічне обслуговування кожні 10 тисяч кілометрів, повністю вирішує цю проблему.

Висновок

Сучасні автомобілі набагато більш витривалі, ніж ми звикли думати. Головне — не забувати про своєчасне технічне обслуговування. Іноді міфи про те, що холості оберти можуть «убити» двигун, просто не мають під собою підстав. Головне — це якісне масло та регулярні заміни.

Не варто переживати через затори або тривалий простій на світлофорі. Але й забувати про профілактику теж не варто.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Українець розтрощив Bentley вартістю більш ніж 4 млн через добу після купівлі

У ніч на 6 липня люксовий кросовер Bentley Bentayga влетів у дерево в Києві –…

09.07.2025

Українця спіймали за кермом з рекордним рівнем алкоголю: тестер «завис»

У Солом’янському районі Києва патрульні зупинили чоловіка, який врізався у припарковані машини, здаючи назад. Здавалося…

09.07.2025

Lamborghini відкладає випуск електричного Urus: гібрид лишається в грі

Повноцінна електрична версія Lamborghini Urus відкладається щонайменше до 2035 року. Про це розповів генеральний директор…

09.07.2025

Дощ і електромобіль: як не нарватись на дорогий ремонт

Коли асфальт перетворюється на калюжі, водіям електрокарів варто бути уважнішими. І річ не лише в…

09.07.2025

В Skoda розповіли, як ефективно використовувати кондиціонер в авто без шкоди для здоров’я

Липнева спека – найгірший час для експериментів із холодним повітрям у салоні. Але більшість водіїв…

09.07.2025

Штраф за надто великі колеса: кому з водіїв в Україні він загрожує

Збільшити колеса – здається дрібницею. Але часто саме така «дрібниця» стає приводом для штрафу або…

09.07.2025