Масові перевірки та шалені штрафи: водіїв очікують важкі часи

Скоро закінчиться період «нештрафування», протягом якого ще можна «легалізувати» авто на іноземній реєстрації. Далі ж держава відкриє «чорну скриньку».

Зовсім скоро буде перегорнуто чергову сторінку в новітній українській автомобільній історії: «євробляхи», які набули чималої популярності протягом найближчих 3 років та стали рушієм змін до законодавства, зникнуть з доріг. Принаймні, так задумано у законах, якими наприкінці 2018 року було запроваджено нові правила розмитнення легкових авто.

«Запобіжники», тобто набір заходів, які зроблять неможливим подальше ввезення «транзитних» та «тимчасівок», бізнес «верблюдів» та схем «легально на рік, я працівник литовської фірми» у повній мірі запрацюють вже 24 травня. Саме тоді закінчуються 6 місяців, відведених для «легалізації» автомобілів на іноземній реєстрації, що перебували в Україні.

Насправді ввезення «євроблях» закрито вже зараз, ще від 25 листопада 2018 року. І це працює: прикордонники відзвітували про значне зменшення черг з «вічних транзитників», а нові «євробляхи» не потрапляють в Україну. Щоб ввезти нерозмитнене авто, українцю доводиться вносити фінансову заставу у розмірі повного розмитнення автомобіля, – що, вочевидь, геть нецікаво.

Отже, через місяць за «євробляхи» візьмуться поліція та митники. Машини з «чужими» номерами будуть зупиняти для перевірки документів та правомірності його експлуатації. У разі виявлення порушень «світять» чималі санкції: штрафи до 170 000 грн та вилучення автомобіля.

Доки не закінчився перехідний період, можна розмитнити таке авто (звісно, якщо це економічно доцільно). А от щодо здачі машини на «шрот» чи у пункт прийому металобрухту – є нюанси. Важливо як саме автомобіль потрапив в Україну: за допомогою нерезидента, чи українець заїхав «євробляхою» самостійно. Також має значення, чи не «світилось» авто у базах поліції, – скажімо, при оформленні штрафу за порушення ПДР.

Якщо у держави є відомості про те, що на громадянині «висить» нерозмитнене авто, у разі його втрати чи розкомплектування порушникові «світить» той самий штраф: 170 тис. грн. Якщо ж машина не «світилась» по котрійсь із баз – можливо, знайдеться на неї покупець (в якості донора запчастин), або вдасться її здихатись, якщо «шрот» чи пункт «втормету» погодяться її прийняти. Також можна вивезти авто «на бляхах» за межі України, але не пізніше 23 травня 2019 року.

Джерело: AUTO.RIA.com

Recent Posts

П’ять звичок, які тихо вбивають вашу коробку передач і спустошують гаманець

Автоматична коробка передач – складний механізм, що не прощає недбалості. Ремонт може обійтися від 125…

05.12.2025

Майже всі водії роблять це неправильно: як налаштувати дзеркала, щоб не потрапити в ДТП

Більшість водіїв навіть не здогадуються, що ризикують на дорозі через банальну помилку. За даними Interia,…

05.12.2025

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025