Закони про платні дорогах приведуть до втрати коштів на їх ремонт.
Таку думку порталу «НВ Бізнес» висловив співвласник компанії «Нова Пошта» Володимир Поперешнюк.
У Верховній Раді України зареєстровано два дуже сумнівних законопроєкти: № 3544 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження плати за використання автомобільних доріг загального користування» та № 3545 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо впровадження плати за використання автомобільних доріг загального користування».
Якщо парламент підтримає ці документи, то з 1 січня 2021 року іноземні перевізники сплачуватимуть за рух транспортних засобів, що мають максимальну дозволену загальну масу 12 т чи більше, автомобільними дорогами загального користування. А з 1 січня 2024 року автошляхи стануть платними і для українських компаній-перевізників. Розмір плати коливатиметься від 1 до 3 грн за км. Розглядається також альтернативний варіант абонентської плати (день, тиждень, місяць). Кожен автомобіль має бути обладнаний інформаційно-обліковим пристроєм контролю внесення плати за використання доріг, вартість якого складає 150 EUR.
Штраф за порушення норм цих майбутніх законів для компаній складатиме 85 тис. грн. Якщо в порушенні винен водій, він сплатить за перший раз 3 230 грн, а за другий — 6 460 грн.
Економічні вигоди, на які розраховують автори законопроєктів, вкрай сумнівні. Найімовірніше, оптимістичні очікування не виправдаються, а навпаки — ці дії призведуть до суттєвих втрат державного та місцевого бюджетів. Супровідні документи до законопроєктів не мають ані зрозумілих підрахунків щодо сум надходжень, ані офіційної статистики щодо кількості іноземних перевізників і вантажівок, що здійснюють транзитні перевезення територією України. Проте якщо іноземні транзитери припинять транспортувати вантажі нашою країною, втрати вимірюватимуться десятками мільйонів гривень. Отже, ремонтувати та будувати автошляхи, що планується робити за рахунок поки що іноземних перевізників, не буде за що.
А коштів на українські дороги потрібно багато. За словами ексміністра інфраструктури Володимира Омеляна, на ремонт усіх доріг потрібно витратити $100 млрд. У 2020 році виділено лише близько 100 млрд гривень. Цих грошей вистачить хіба що на ремонт окремих ділянок деяких доріг або на побудову третини другої Окружної дороги навколо Києва.
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…
В умовах зростання цін на автомобільне паливо, а також нестабільної фінансової ситуації в країні питання…
Купівля автомобіля, навіть уживаного - це завжди витратна угода. Однак українці можуть знайти місце, де…