Нова дорожня поліція боротиметься з грабежами на трасах і намагатиметься зменшити число ДТП.
Вже восени на дорогах України з’являться оновлені даішники. Правда, в поліції наполягають, що це зовсім не ДАІ версії 2.0, а реформована дорожня поліція, яка не ховатиметься з жезлом в кущах, зате переможе ДТП, передає bin.ua .
Тобто кардинально зменшить їх кількість. Глава Нацполіціі Сергій Князєв заявив, що у вересні-жовтні на траси міжнародного призначення вийдуть 800-900 осіб. Почнуть з доріг, де працює більш високий допустимий швидкісний режим (110 км на годину). Пілотний проект запустять в Києві та Одесі, до кінця року дорожня поліція з’явиться і в інших регіонах. У резерві для їх роботи притримали 250 авто.
Перевчать патрулі і колишніх даішників
Основне завдання дорожньої поліції – контролювати ситуацію на дорогах і забезпечувати там безпеку. При цьому в центрі уваги має бути запобігання небезпечних дорожніх ситуацій, а також крадіжок і грабежів. Саме на швидкісних трасах, куди виведуть дорожню поліцію в першу чергу, останнім часом трапляються пограбування фур і легкових авто мало не на ходу. Там же відбувається чимало ДТП зі смертельними наслідками. І їх число з моменту запуску реформи нової поліції зросла. Так, якщо в першому півріччі 2015 р відбулося близько 60 тис. аварій, то в першому півріччі 2016 року – понад 72 тис. (На 20% більше). Всього в 2016 р відбулося майже 160 тис. ДТП . У цьому році їх кількість продовжує зростати – за чотири місяці 2017 р аварій на дорогах сталося на 14% більше, ніж в аналогічний період 2016-го.
Подача заяв для бажаючих служити в ДП закінчилася 18 квітня. Всі етапи конкурсу майбутні патрульні пройдуть до 30 червня, а навчання нових даішників триватиме близько 15 тижнів. Кандидати обмежені за віком (21-35 років), повинні мати повну загальну середню освіту, а ось спеціалізоване не потрібно. Відразу після навчання нові даішники відправляться на траси, але не одні, а в компанії наставників. Форма співробітників дорожньої поліції не буде відрізнятися від форми звичайних патрульних.
Чи підуть працювати в ДП патрульні, колишні даішники і колишні співробітники “Кобри”. Вже тут виникає побоювання, що старі методи “вилову” водіїв і хабарів на дорогах повернуться. Але в МВС впевнені, що оновлення кадрів буде все ж досить істотним, а перенавчання та адекватні зарплати (8 тис. грн) допоможуть мотивувати працівників нової служби. Всього в службу наберуть близько трьох тисяч чоловік. До реформи поліції дороги України цілодобово патрулювали в рази більше правоохоронців.
Цікаво, що до цього одна спроба ліквідувати ДАІ і замінити її дорожнім патрулем вже була. Так, в 2005-му в Україні працювали 23 тис. співробітників ДАІ. Віктор Ющенко розпустив їх своїм указом. Близько восьми тисяч скоротили, інших прилаштували в інших підрозділах МВС. Створені тоді дорожні патрулі деякий час дійсно не брали хабарів. Але потім патрулі “адаптувалися” і повернулися до роботи за колишньою схемою. А з 2008 р ДАІ знову відродили: спочатку на роботу вийшли близько чотирьох тисяч інспекторів, а потім відновили стаціонарні пости і роздули штат до 15-20 тис. чоловік. Після 2015 р ДАІ знову ліквідували, а тепер історія починається заново.
Планшети та тактична поліція
Дорожній патруль обіцяють спорядити сучасною технікою – це і вимірювачі швидкості, і вимірювачі рівня алкоголю і наркотиків в крові. Крім того, поліцейські зможуть в режимі онлайн (з планшета або телефону, наприклад) з’ясувати, чи були у водія інші правопорушення, чи проходив він техогляд, який стан його авто згідно з останньою перевіркою і так далі. В ідеалі це зможе також зменшити число паперів, які водії возять із собою про всяк випадок. Служити при цьому дорожні патрулі будуть на старих стаціонарних постах, які дісталися від ДАІ , – всього їх близько 70. В Нацполіціі підкреслюють: наявність патрульних на трасах з серйозною аварійністю дійсно прямо впливає на кількість ДТП, тому без них не обійтися.
Багато інтернет-користувачів вважають, що нова поліція ситуацію критично не змінить – потрібно виховувати відповідальність в самих водіїв: “Нові засідки в кущах і формальні обмеження на ситуацію ніяк не вплинуть“. Водії ж впевнені, що повернення на траси поліцейських – це і повернення хабарів. “Будемо знову знімати відео про хамящих патрульних. З іншого боку, за аваріями теж стежити треба. Але я б не набирав з “Кобри” і старого ДАІ“, – пишуть в соцмережах.
Поява дорожньої поліції є тільки частиною п’ятирічної реформи структури правоохоронних органів – наприклад, паралельно з новими даішниками запустять і підрозділи тактичної поліції. Перші тактичні групи патрульних будуть невеликими – це 600 чоловік в Києві, по 300 – в Одесі, Харкові та Дніпрі і 250 – у Львові. Вони підтримають патрульних поліцейських: можуть підстрахувати на виїздах і реагуванні на ускладнені ситуації, а також забезпечать піше патрулювання і забезпечення громадського порядку (наприклад, під час акцій або мітингів). Тактичну поліцію наберуть в два етапи – до 1 серпня цього року і до 1 грудня.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…