Статті

Назвали помилки у використанні режиму «P» на АКПП, які допускає більшість водіїв

Автоматична трансмісія сьогодні набуває все більшої популярності. Цілком очевидно, що ще через кілька років уже «механіка» буде сприйматися як якась технічна екзотика. Однак, незважаючи на велику поширеність, багато автомобілістів все ще допускають величезну кількість помилок при використанні АКПП. Особливо, коли справа доходить до так званого режиму «Р».

Як функціонує «Р»?

Режим «Р» або «Місце для паркування» використовується для блокування валів автоматичної коробки переду. При цьому він не терпить позамежного навантаження на рухомі компоненти. Замикання коліс здійснюється завдяки тому, що на вихідний вал, з’єднаний спеціальною шестернею, лягає щось на зразок важеля, що нагадує коромисло. Він і замикає рух шестернею, не дозволяючи їм обертатися. Після переходу в режим «Р» автомат перестає передавати крутний момент від двигуна, працюючи таким чином на нейтральній швидкості.

Головна ж проблема криється в тому, що зуби шестірні або навіть самі коромисла важеля не терплять надлишкового навантаження і можуть порівняно легко зламатися. Не набагато краще, коли рухливі елементи починають поступово зализувати, це призводить до сточування металевої стружки і її потрапляння в масло. Забруднений мастильний матеріал згодом завдає величезної шкоди всьому механізму.

Головна помилка

Власне головна помилка і полягає в тому, щоб регулярно залишати автомобіль в режимі «Паркінг». В такому стані будь-який зовнішній вплив на конструкцію машини швидше за все самим негативним чином позначиться на стані АКПП. Неакуратна парковка іншої машини, процедура евакуації автомобіля в режимі «Р», навіть сильний удар або поштовх в кузов можуть привести до того, що коромисла і шестерні почнуть зализувати, а то і зовсім зламаються. Крім того, істачюватися рухливі елементи АКПП починають ще й тоді, коли машину регулярно і на великий проміжок часу залишають на ухилі в режимі «Р».

Вирішити проблему «паркінг» допоможе ручне гальмо. Затягувати його потрібно якомога міцніше, причому на ручник машина ставиться без відпускання педалі гальма. Ставити машину на ручник потрібно до того, як коромисла фіксаційного важеля повиснуть на зубах. Затягується ручне гальмо завжди в режимі «D». Тільки після його установки можна переходити в режим «Р». Якщо ж машину доводиться часто залишати на ухилі, то не зайвим буде після парковки підкладати під колеса ще й упори.

Recent Posts

Повинен знати кожен: 10 речей, за які українських водіїв може оштрафувати поліція

Українські водії можуть бути оштрафовані за безліч різних порушень, включно з тими, які на перший…

19.05.2024

Скільки автомобіль протягне без заміни моторної оливи в двигуні

Заміна моторної оливи є критично важливою процедурою для підтримки здоров'я двигуна. Автовиробники рекомендують міняти оливу…

18.05.2024

Не робіть так: 4 помилки, які вбивають “механіку” на автомобілі

Використання механічної коробки передач (МКПП) вимагає певних навичок і уважного ставлення до її особливостей. Однак,…

18.05.2024

Найнадійніші дизельні автомобілі: назвали ТОП-10 моделей

Дослідження, проведене порталом WhatCar, дало змогу скласти рейтинг найнадійніших дизельних автомобілів, які наразі пропонуються на…

18.05.2024

Чому ламається автомобіль: назвали 10 найпоширеніших причин

Поломки автомобіля можуть виникнути з різних причин, і часто вони стають справжньою проблемою для водіїв.…

18.05.2024

Найдешевші гібридні автомобілі: ТОП-10 моделей

Останніми роками гібридні автомобілі стають дедалі популярнішими завдяки своїй економічності та меншому впливу на навколишнє…

18.05.2024