В Україні можуть змінити правила паркування

«Паркувальники не несуть жодних взаємних та зустрічних зобов’язань перед водіями. Гроші збираються просто, без усілякої логіки. По суті – відбувається «продаж повітря». Такі думки присутні у пояснювальній записці до законопроекту №8432 «Про впорядкування відносин паркування транспортних засобів», який нещодавно зареєстрований у Верховній Раді.

Завдання документа – надати юридичне визначення терміну «паркування», для того, щоб водій, залишивши авто на платній стоянці, міг розраховувати не лише на «отримання платного місця» для своєї машини, а і на догляд за транспортним засобом. Нескладно здогадатись, що для цього будуть змінені деякі умови ведення паркувального бізнесу.

Якщо згаданий проект отримає статус закону, у Цивільному кодексі з’являться нові вимоги до підприємців чи фірм, які надають послуги з платного паркування ТЗ. Одне із доповнень у статтю 977 ЦКУ зобов’яже паркувальників відповідати за прийнятий на збереження ТЗ, не допускати у нього проникнення сторонніх осіб, його пошкодження чи викрадення.

Моментом початку виконання паркувальником своїх обов’язків вважатиметься час фактичного розміщення автомобіля на стоянці, а доказом прийняття ТЗ на зберігання – квитанція (або номер, жетон) яка оформляється на конкретний автомобіль. Ці ж вимоги автори законопроекту пропонують розповсюдити на всі види стоянок, тобто гаражні кооперативи, паркінги тощо.

Ще одна, доволі несподівана норма – паркувальникам заборонять обмежувати пересування транспортного засобу, якщо його власник не сплатив вартість послуг стоянки чи має певну заборгованість. В такому разі паркувальник повинен звертатись у суд, але автомобіль випустити у будь-якому випадку.

На рівні рекомендації паркувальникам радять використовувати шлагбауми, огорожі, відеокамери та інші технічні засоби, які можуть допомогти їм виконати свою частину договору – тобто прийняти на зберігання автомобіль та повернути його без пошкоджень. Також паркувальникам дозволять переміщувати транспортні засоби, які знаходяться на стоянці, якщо ті створюють істотну перешкоду для руху інших ТЗ. При цьому переміщення має бути здійснено за допомогою зовнішніх пристроїв та на найкоротшу можливу відстань.

Отже, якщо описана ініціатива набуде чинності, на рівні закону паркувальники будуть відповідати за цілісність прийнятих на зберігання автомобілів, а не лише «здавати в погодинну оренду» певний шматок асфальту.

Джерело: AUTO.RIA.com

Recent Posts

Сім хитрощів, як швидко й ефективно очистити машину від снігу

Якщо ви паркуєте машину просто неба взимку, варто бути готовим до такого виклику, як регулярне…

29.11.2024

Як водіїв “розводять” на СТО: сім популярних афер автомеханіків

Відвідування СТО за необхідності ремонту або обслуговування автомобіля може здатися гарною ідеєю, але не варто…

29.11.2024

Як безпечно їздити на автомобілі в ожеледь: повинен знати кожен водій

Зима приносить автомобілістам безліч труднощів, особливо в ожеледь. Складним у такій ситуації може бути не…

29.11.2024

Сім способів відкрити машину без ключа: водіям на замітку

Час від часу автомобілісти стикаються з ситуацією, коли ключа немає, а в машину потрапити потрібно…

29.11.2024

Як діяти, якщо автомобіль заглох на залізничному переїзді: життєво важливі поради

Залізничний переїзд є одним із тих місць, де автомобілісти повинні проявляти максимальну концентрацію, оскільки загроза…

29.11.2024

Як не забуксувати в снігу: важливі поради автомобілістам

З приходом зими сніг і лід на дорогах стануть однією з головних загроз для українських…

29.11.2024