В Україні можуть змінити правила паркування

«Паркувальники не несуть жодних взаємних та зустрічних зобов’язань перед водіями. Гроші збираються просто, без усілякої логіки. По суті – відбувається «продаж повітря». Такі думки присутні у пояснювальній записці до законопроекту №8432 «Про впорядкування відносин паркування транспортних засобів», який нещодавно зареєстрований у Верховній Раді.

Завдання документа – надати юридичне визначення терміну «паркування», для того, щоб водій, залишивши авто на платній стоянці, міг розраховувати не лише на «отримання платного місця» для своєї машини, а і на догляд за транспортним засобом. Нескладно здогадатись, що для цього будуть змінені деякі умови ведення паркувального бізнесу.

Якщо згаданий проект отримає статус закону, у Цивільному кодексі з’являться нові вимоги до підприємців чи фірм, які надають послуги з платного паркування ТЗ. Одне із доповнень у статтю 977 ЦКУ зобов’яже паркувальників відповідати за прийнятий на збереження ТЗ, не допускати у нього проникнення сторонніх осіб, його пошкодження чи викрадення.

Моментом початку виконання паркувальником своїх обов’язків вважатиметься час фактичного розміщення автомобіля на стоянці, а доказом прийняття ТЗ на зберігання – квитанція (або номер, жетон) яка оформляється на конкретний автомобіль. Ці ж вимоги автори законопроекту пропонують розповсюдити на всі види стоянок, тобто гаражні кооперативи, паркінги тощо.

Ще одна, доволі несподівана норма – паркувальникам заборонять обмежувати пересування транспортного засобу, якщо його власник не сплатив вартість послуг стоянки чи має певну заборгованість. В такому разі паркувальник повинен звертатись у суд, але автомобіль випустити у будь-якому випадку.

На рівні рекомендації паркувальникам радять використовувати шлагбауми, огорожі, відеокамери та інші технічні засоби, які можуть допомогти їм виконати свою частину договору – тобто прийняти на зберігання автомобіль та повернути його без пошкоджень. Також паркувальникам дозволять переміщувати транспортні засоби, які знаходяться на стоянці, якщо ті створюють істотну перешкоду для руху інших ТЗ. При цьому переміщення має бути здійснено за допомогою зовнішніх пристроїв та на найкоротшу можливу відстань.

Отже, якщо описана ініціатива набуде чинності, на рівні закону паркувальники будуть відповідати за цілісність прийнятих на зберігання автомобілів, а не лише «здавати в погодинну оренду» певний шматок асфальту.

Джерело: AUTO.RIA.com

Recent Posts

«Євробляхи» за копійки: поліція попередила про хвилю автошахрайств

Поліція Сумщини звернулась до водіїв з застереженням щодо участі у сумнівних угодах щодо пригону вживаних…

15.12.2025

ТОП-5 німецьких авто, що добре працюють на газу

Ціни на бензин в Україні і так непомірно високі, та й ще продовжують постійно підвищуватись.…

15.12.2025

Потрапив в ДТП без «автоцивілки»: страховик пояснила, як діяти

Практично кожен водій може потрапити в ДТП, хоча б тому, що аварія може статись з…

15.12.2025

Навіть досвідчені водії звертають назад: де знаходиться найнебезпечніша дорога світу

Інколи здається, що українських водіїв важко чимось злякати чи здивувати, однак у світі існують дороги,…

14.12.2025

ТОП-5 надійних та потужних двигунів в історії Toyota

Японський автовиробник Toyota має репутацію компанії, що створює довговічну та безвідмовну техніку. Двигуни в цьому…

14.12.2025

Що треба зробити з колесами авто для зручної поїздки по снігу чи бездоріжжю

Якщо ви користуєтесь автомобілем в місті, то з проблемою застрягання в багні чи снігу, ймовірно,…

14.12.2025