В Україні можуть змінити правила паркування

«Паркувальники не несуть жодних взаємних та зустрічних зобов’язань перед водіями. Гроші збираються просто, без усілякої логіки. По суті – відбувається «продаж повітря». Такі думки присутні у пояснювальній записці до законопроекту №8432 «Про впорядкування відносин паркування транспортних засобів», який нещодавно зареєстрований у Верховній Раді.

Завдання документа – надати юридичне визначення терміну «паркування», для того, щоб водій, залишивши авто на платній стоянці, міг розраховувати не лише на «отримання платного місця» для своєї машини, а і на догляд за транспортним засобом. Нескладно здогадатись, що для цього будуть змінені деякі умови ведення паркувального бізнесу.

Якщо згаданий проект отримає статус закону, у Цивільному кодексі з’являться нові вимоги до підприємців чи фірм, які надають послуги з платного паркування ТЗ. Одне із доповнень у статтю 977 ЦКУ зобов’яже паркувальників відповідати за прийнятий на збереження ТЗ, не допускати у нього проникнення сторонніх осіб, його пошкодження чи викрадення.

Моментом початку виконання паркувальником своїх обов’язків вважатиметься час фактичного розміщення автомобіля на стоянці, а доказом прийняття ТЗ на зберігання – квитанція (або номер, жетон) яка оформляється на конкретний автомобіль. Ці ж вимоги автори законопроекту пропонують розповсюдити на всі види стоянок, тобто гаражні кооперативи, паркінги тощо.

Ще одна, доволі несподівана норма – паркувальникам заборонять обмежувати пересування транспортного засобу, якщо його власник не сплатив вартість послуг стоянки чи має певну заборгованість. В такому разі паркувальник повинен звертатись у суд, але автомобіль випустити у будь-якому випадку.

На рівні рекомендації паркувальникам радять використовувати шлагбауми, огорожі, відеокамери та інші технічні засоби, які можуть допомогти їм виконати свою частину договору – тобто прийняти на зберігання автомобіль та повернути його без пошкоджень. Також паркувальникам дозволять переміщувати транспортні засоби, які знаходяться на стоянці, якщо ті створюють істотну перешкоду для руху інших ТЗ. При цьому переміщення має бути здійснено за допомогою зовнішніх пристроїв та на найкоротшу можливу відстань.

Отже, якщо описана ініціатива набуде чинності, на рівні закону паркувальники будуть відповідати за цілісність прийнятих на зберігання автомобілів, а не лише «здавати в погодинну оренду» певний шматок асфальту.

Джерело: AUTO.RIA.com

Recent Posts

3 місяці в’язниці за крик за кермом: де водіїв кинуть за ґрати за підвищення голосу

Водіння автомобіля часто пов'язане з різного роду стресами. Тому в Україні нікого не здивуєш водієм,…

04.05.2024

Терміново перевірте лобове скло: за що в Україні можуть незаконно позбавити прав автомобіліста

Юристи б'ють на сполох через почастішання випадків незаконного притягнення водіїв за одне дріб'язкове порушення. Деяким…

04.05.2024

Зміни в ПДР-2024: з 4 травня водіям потрібно встановлювати нові розпізнавальні знаки

Іноді зміни в ПДР в Україні проходять повз увагу водіїв, що потім створює масу непорозумінь…

04.05.2024

6 фраз, які поставлять на місце патрульного під час зупинки автомобіля

У разі зупинки автомобіля поліцейськими, останні іноді можуть поводитися грубо або зухвало, провокуючи водія на…

04.05.2024

Механік назвав 6 речей, які категорично не можна робити з власним автомобілем

Практично кожен автовласник хотів би, щоб його машина служила йому якомога довше. Однак довговічність автомобіля…

04.05.2024

Водіям розповіли, як значно заощадити на паливі, використовуючи “правильні” шини

Зі зростанням температури літо приносить не тільки радість від сонячних днів, а й особливі вимоги…

03.05.2024