Народні обранці не на жарт стурбувалися дорожнечею електромобілів для українців. З початку жовтня у Верховній Раді були зареєстровані відразу чотири законопроекти, які волають до совісті держави. Документи пропонують переглянути існуючі податкові правила і надати власникам додаткові пільги, пише Твоя МАШИНА.
На даний момент в ВР перебуває 6 різних версій електромобільних законів, так чи інакше покликаних здешевити автомобілі на електричній тязі для українців і стимулювати розвиток ринку. І це, не рахуючи гучного проекту міністра інфраструктури Володимира Омеляна, який так і не дістався до стін парламенту.
Більшість з них не відрізняються оригінальністю і пропонують в тому чи іншому вигляді встановити податкові послаблення на ввезення електромобілів. Різняться форми надання пільг і терміни, на які пропонується їх затвердити. Однак деякі законопроекти виділяються на загальному тлі. Вони пропонують не тільки зробити електромобілі доступнішими, а й роблять боязку спробу хоч якось стимулювати розвиток електромобільної інфраструктури.
Втім, у всіх них є одна загальна деталь: далі розгляду в комітетах жоден з проектів не пішов. Хоча деякі з них припадають пилом в Раді більше 15 місяців. Та й той єдиний проект, якому вдалося проскочити через сесійний зал, приймався в цілому майже рік.
Всупереч насиченому інформаційному фону, завдяки якому в українців створюється ілюзія світлого електромобільного майбутнього, за три роки розмов на тему стимулювання «індивідуального електротранспорту» в листопаді 2015-го був прийнятий лише один тематичний законопроект №1674. Який до 1 січня 2020 року обнулив мито при ввезенні електромобілів, що становила до того 8-10%.
Експерти поставилися до щедрості народних депутатів скептично. Оскільки представлені пільги знизили кінцеву ціну для споживачів усього на 7-8%. У той час як основне податкове навантаження у вигляді ПДВ, реєстраційного збору в Пенсійний фонд і акцизу, нікуди не поділася.
Велика частина поданих законопроектів пропонує скасувати ПДВ 20% для електромобілів, а також звільнити їх від акцизу (у 2016 році був знижений до 109 євро за 1 електромобіль). Відрізняються тільки терміни дії пільгових умов оподаткування. Одні пропонують послабити податкове навантаження до 31 грудня 2022 року, інші – до кінця 2024 року.
Втім, ряд законопроектів не обмежуються одним тільки здешевленням. Наприклад законопроект двох нардепів (Батьківщина) «Про створення умов для поширення і популяризації електромобілів в Україні» (№7156) пропонує звільнити від ПДВ не тільки самі електромобілі, а й послуги таксі, які надаються на електротязі, а також операції лізингу і прокату.
Він також зобов’язує місцеву владу оснастити парковки зарядними пристроями в кількості не менше 5% від загальної кількості паркомісць. А водіїв пропонує звільнити від оплати паркування на термін до кінця 2025 року.
Законопроект №7177 від 5 жовтня 2017 року авторства групи депутатів і зовсім розглядає питання в площині зменшення шкідливих викидів в атмосферу. Заради якого і пропонує крім довічного скасування ПДВ і акцизу на покупку автомобіля не оподатковувати заодно і ввезення зарядних пристроїв для електромобілів. Звільнити від ПДВ таксі і прокатників.
Крім того, зняти з ввезених електромобілів зобов’язання сплати збору до Пенсійного фонду, а також назавжди звільнити електромобілистом від транспортного податку. Також законопроект пропонує не ліцензувати діяльність з перепродажу електроенергії тих підприємств, які стануть займатися виключно зарядкою електрокарів.
За підрахунками міністра інфраструктури Володимира Омеляна, які він продемонстрував навесні нинішнього року на презентації власної концепції розвитку ринку електромобілів, в разі скасування ПДВ, акцизу та збору в ПФ, ціни на електромобілі в Україні можуть знизитися ще приблизно на 21%. Таким чином вартість індивідуального електротранспорту буде порівнянна з автомобілями, обладнаними ДВЗ.
Правда, шанси на прийняття хоча б одного з внесених в Раду законопроектів невисокі. Експерти пояснюють: парламент з побоюванням ставиться до проектів, що пропонує скасувати ПДВ. Адже крім того, що це безпосередньо впливає на доходи бюджету, в майбутньому зажадати пільг можуть і інші, не менш важливі і потрібні для країни сектори економіки.
Тим часом, ринок електромобілів в Україні зростає навіть незважаючи на фактичну відсутність неодноразово обіцяних пільг. Так, згідно з даними асоціації Укравтопром, за перші 5 місяців 2017 року Україна були зареєстровані (продані) 958 електромобілів, що в 2,8 рази більше, ніж роком раніше.
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…
Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…