В Україні почали опрацьовувати новий технічний регламент для зрідженого газу. Проект відповідної постанови Кабміну розробляється учасниками міжвідомчої робочої групи спільно з представниками нафтогазової Асоціації України (НАУ). Днями пройшло її перше засідання, хоча створювалася вона ще 12 березня 2018 року відповідним наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості (№159).
Як розповіли UBR.ua в НАУ, створюваний зараз технічний регламент має запрацювати з 2019 року, і він буде складатися з двох частин:
Головний висновок робочої групи – газ для комунально-побутового споживання не можна застосовувати для заправки автомобільного транспорту.
«По-перше, ці два види зріджених газів відрізняються за хімічним складом, адже загальний вміст сірки для автогазу становить 50 ppm, а для газу комунально-побутового прийнятна норма становить 130 ppm. По-друге, газ комунально-побутового призначення реалізується без сплати акцизу, тому коштує набагато дешевше, ніж автомобільний. Тому без чіткого регламенту у операторів ринку створюється велика спокуса реалізувати побутової скраплений газ замість автомобільного, що не тільки створює загрозу для двигуна машини і навколишнього середовища, але також руйнує чесну конкуренцію на ринку нафтопродуктів», – підкреслили в НАУ.
З іншого боку, кажуть експерти, нові правила можуть вплинути на ціни автомобільного газу на заправках, адже у терміналів з приймання газу додасться роботи. Окремо прийняти різні фракції або суміші, правильно змішати їх і провести лабораторні випробування. Плюс підвищується відповідальність за видачу паспорта якості.
«У сусідній Польщі, де вже давно якість автогазу регулюється стандартом EN589, газ, який не відповідає стандарту, коштує на $ 10-15 дешевше. Ось це і дає різницю в ціні на пістолеті», – розповів UBR.ua експерт ринку нафтопродуктів, член наглядової ради« Інтегрум Венчурс Олександр Кірімов.
«EN589 регламентує, в першу чергу, вміст сірки, і в новому стандарті він дорівнює 50 ppm, на відміну від 130 ppm для побутового газу… Але поки неясно, який орган і як збирається контролювати якість автогазу», – зауважив експерт.
Великі мережеві заправки вже давно купують автогаз за новими ДСТУ. Тому всі великі гравці газового ринку давно готові до переходу на євростандарт. Це в першу чергу Укргазвидобування, Укртатнафта, Укрнафта, кажуть експерти. Однак їх виробництво покриває лише 25% внутрішнього споживання.
«80% імпорту вже відповідає EN589. Виняток становить бутан виробництва казахського Тенгизшевройл і фракції ряду заводів Роснєфті, яка є найбільшим постачальником автогазу в Україні (близько 60% всього обсягу в 2017 р).
Дрібні заправки нерідко везуть і продають саме побутовий газ, навіть держоргани не можуть це відстежити, адже як і той, так і інший газ заїжджають в країну під одним кодом, запевняють заправники.
Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…
Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…
Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…
Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…
В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…
Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…