Categories: Новини

В Україні розгоряється гучний скандал навколо ремонту доріг: подробиці афери

Рахункова палата провела аудит ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

Про це повідомляє budport.com.ua.

У восьми областях, в яких безпосередньо проводився аудит, встановлено неефективне використання 607 млн грн субвенції. На 77 дорогах і мостах з 108 об’єктів, обстежених щодо повноти та якості виконаних робіт, встановлено невиконання або неналежне виконання, яке протягом нетривалого часу спричинило значні руйнування та деформації дорожнього покриття.

За результатами аудиту Рахункова палата виокремила п’ять проблемних питань, які впливають на ефективність державних субвенцій на будівництво і ремонт доріг:

1) безсистемність управління наявними фінансовими ресурсами на центральному та місцевому рівнях;

2) недостатність бюджетного фінансування розвитку автомобільних доріг місцевого значення;

3) неякісне виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автодоріг (фото додаються);

4) недостатність заходів з упередження перевезення вантажів понад встановлені вагові нормативи;

5) невжиття заходів щодо розвантаження автодоріг за рахунок належного розвитку водного та залізничного транспорту.

Аудитом досліджено діяльність у цьому напрямі Укравтодору, який погоджує переліки об’єктів дорожнього господарства, що ремонтуються в областях, та Міністерства інфраструктури (без безпосереднього виходу на об’єкт на основі встановлених законодавчо повноважень Міністерства, запитів, документів).

Виявлені аудитом проблеми, передусім, є наслідком неналежної координації дій та розпорошення відповідальності за управління автомобільними дорогами між трьома центрами прийняття управлінських рішень: Міністерством інфраструктури (як центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері дорожнього господарства); Укравтодором (як центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління дорогами); обласними і Київською міською державними адміністраціями (як органами, наділеними повноваженнями управляти автомобільними дорогами загального користування місцевого значення).

Відповідальність за вказані недоліки Мінінфраструктури покладає лише на обласні, Київську міську державні адміністрації та Укравтодор, що суперечить положенням статті 11 Закону України «Про автомобільні дороги» в частині формування державної політики у сфері дорожнього господарства та забезпечення управління автомобільними дорогами загального користування саме Міністерством.

Recent Posts

Повернення легенд: 3 машини з 90-х, які стрімко дорожчають

Існує думка, що чим старший автомобіль, тим нижча його ціна. Це правило діє лише до…

08.05.2024

Коли потрібно міняти моторну оливу в автомобілі: 5 явних ознак, що настав час це зробити

Заміна моторної оливи в автомобілі є найважливішим елементом технічного обслуговування будь-якого автомобіля з ДВЗ. Здійснюється…

08.05.2024

З’їдять всю вашу зарплату: власник СТО назвав 3 погані моделі авто, яких краще уникати

Іноді купівля вживаного автомобіля може здатися вигідною угодою, проте завжди слід враховувати довгострокову надійність конкретної…

08.05.2024

Автодилер із 43-річним стажем розкрив 3 секрети вдалої покупки машини

Колишній автодилер із 43-річним стажем роботи, а нині популярний YouTube-блогер Рей Шефска розкрив автомобілістам 3…

08.05.2024

Їх краще не купувати новими: 10 машин, які швидко знецінюються у 2024 році

Як правило, ліквідність автомобіля важлива, якщо новий власник має намір у майбутньому перепродати його. Однак…

08.05.2024

Що потрібно зробити з машиною навесні: 5 речей, які слід планувати заздалегідь

Весна є особливим періодом для автомобілістів. Після важких зимових умов усім потрібно провести низку обов'язкових…

08.05.2024