В яких автомобілях найбільше закачує

Найчастіше «морською хворобою», або, як її називають медики – кинетозом, страждають діти. Тому, вибираючи сімейний автомобіль, слід враховувати, що не всі машини при русі провокують у таких пасажирів головний біль, запаморочення, нудоту.

Причина заколисування криється в неузгодженій реакції вестибулярного апарату та органів зору. Саме тому найчастіше дискомфорт відчувається при читанні або при використанні гаджетів під час руху. У цьому випадку мозок на відміну від вестибулярного апарату не помічає зміни положення організму в просторі.

Як правило, симптоми захворювання залежать від швидкості руху, а також різкості, темпу і коливань автомобіля. На все це впливає не тільки дорожнє покриття і манера керування, але й такі характеристики транспортного засобу, як жорсткість підвіски, тип кузова і робота агрегату.

Як показує практика, м’які амортизатори найчастіше стають причиною закачувань, тому що на кожну вибоїну чи горб автомобіль реагує відчутним розгойдуванням. Ситуація ускладнюється, якщо мова йде про великі машини з високим центром ваги. Такі авто менш стійкі при маневрах, схильні до поздовжнього розгойдування на хвилеподібному покритті і сильно нахиляються на поворотах. Тому стережіться високих кросоверів і мінівенів!

Жорстка спортивна підвіска обмежується короткою струсом. Мінус в тому, що така машина відчуває найменші нерівності, які автомобіль з м’якою підвіскою зовсім не помічає.

На щастя, сучасні технології дозволяють добиватися в налаштуваннях амортизаторів «золотої середини». В цьому випадку реакції на незначні і середні нерівності зводяться до мінімуму, при цьому ще й «гасяться» коливання при проходженні напливів, забезпечується стійкість автомобіля в поворотах тощо. А ось на великій ямі або пагорбі такий амортизатор може, що називається, пробити, адже йому не вистачить ходу. Тому подібну підвіску найчастіше класифікують, як жорстку.

В деякій мірі причиною додаткових ривків і поштовхів може бути коробка передач. Причому мова йде не лише про роботу «механіки», яка вимагає від водія вміння поводитися з педаллю зчеплення, але і про роботу «автомата». Зазвичай не дуже вдалими перемикання передач вирізняються застарілі роботизовані трансмісії з одним зчепленням. Вони смикають авто, викликаючи розгойдування і неприємні відчуття у пасажирів.

Ідеальний автомобіль для хворих кінетозом – це седан, хетчбек або універсал з жорсткими, але не спортивними амортизаторами і з сучасним гідромеханічним “автоматом”, де не менше шести швидкостей.

Варто зауважити, що в значній мірі самопочуття пасажирів залежить від водія і його манери управління. Чим плавніші маніпуляції з педалями газу і гальма, чим повільніший розгін і триваліше гальмування, тим менше дискомфорту.

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025