Яка олива краща: «синтетика» чи «напівсинтетика»?

Визначити яку моторну оливу варто купувати для своєї автівки – одночасно і просто, і складно. Для цього потрібно відповісти на питання: чи можна безпечно заощадити на її заміні, вибравши більш дешевий варіант?

Щоб зрозуміти що краще – повністю синтетична моторна олива або напівсинтетична – потрібно для початку пригадати, в чому їх відмінності.

Основу синтетичних моторних олив отримують, як це випливає з назви, шляхом хімічних реакцій – або з природного газу, або з продуктів переробки нафти, повідомляє Твоя МАШИНА. У цьому їх принципова відмінність від мінеральних базових олив для змащення двигунів, які отримують шляхом перегону сирої нафти.

Головна перевага синтетичних моторних олив – стабільність в’язкості як при робочій температурі двигуна, так і при сильному морозі. Крім того, фахівці відносять до числа їхніх переваг високий індекс в’язкості, прекрасні змащувальні характеристики, високу міцність масляної плівки на поверхнях, що труться навіть при високих температурах, низький коефіцієнт тертя і підвищену термостійкість. Також синтетична основа моторної оливи має прекрасну миючу здатність навіть при відсутності в ній спеціалізованих присадок.

При цьому «синтетика» відмінно розчиняє в собі присадки, частка яких в сучасних оливах, нагадаємо, може сягати 25%. Що стосується «напівсинтетики», то такі оливи являють собою суміш синтетичної основи з мінеральною, в яку доданий пакет присадок. Залежно від компанії-виробника і марки, «напівсинтетика» містить 50% -60% мінеральної оливи і 40% -50% синтетичної.

Таким чином, основна перевага напівсинтетичних моторних олив – більш низька ціна в порівнянні з повністю синтетичними. Наявність в складі «напівсинтетики» мінеральної складової робить таку оливу чутливою до температурного фактору. Напівсинтетична олива починає помітно густіти вже при температурі нижче -10º.

До недоліків «напівсинтетики» також відносять її меншу, в порівнянні з «синтетикою», стабільність властивостей при різних температурах, а її «мінеральна» складова, крім іншого, ще й схильна до окислення. Але з точки зору автовласника всі ці мінуси перекриваються одним гігантським плюсом: «напівсинтетика» помітно дешевше «синтетики». Зауважимо, що на сучасних моторах – малого об’єму, з турбонаддувом вибір очевидний – вони спочатку розраховані на «синтетику».

У випадку з простішими двигунами можливість вибору між дорогою «синтетикою» і дешевою «напівсинтетикою», як правило, існує.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025