Яка олива краща: «синтетика» чи «напівсинтетика»?

Визначити яку моторну оливу варто купувати для своєї автівки – одночасно і просто, і складно. Для цього потрібно відповісти на питання: чи можна безпечно заощадити на її заміні, вибравши більш дешевий варіант?

Щоб зрозуміти що краще – повністю синтетична моторна олива або напівсинтетична – потрібно для початку пригадати, в чому їх відмінності.

Основу синтетичних моторних олив отримують, як це випливає з назви, шляхом хімічних реакцій – або з природного газу, або з продуктів переробки нафти, повідомляє Твоя МАШИНА. У цьому їх принципова відмінність від мінеральних базових олив для змащення двигунів, які отримують шляхом перегону сирої нафти.

Головна перевага синтетичних моторних олив – стабільність в’язкості як при робочій температурі двигуна, так і при сильному морозі. Крім того, фахівці відносять до числа їхніх переваг високий індекс в’язкості, прекрасні змащувальні характеристики, високу міцність масляної плівки на поверхнях, що труться навіть при високих температурах, низький коефіцієнт тертя і підвищену термостійкість. Також синтетична основа моторної оливи має прекрасну миючу здатність навіть при відсутності в ній спеціалізованих присадок.

При цьому «синтетика» відмінно розчиняє в собі присадки, частка яких в сучасних оливах, нагадаємо, може сягати 25%. Що стосується «напівсинтетики», то такі оливи являють собою суміш синтетичної основи з мінеральною, в яку доданий пакет присадок. Залежно від компанії-виробника і марки, «напівсинтетика» містить 50% -60% мінеральної оливи і 40% -50% синтетичної.

Таким чином, основна перевага напівсинтетичних моторних олив – більш низька ціна в порівнянні з повністю синтетичними. Наявність в складі «напівсинтетики» мінеральної складової робить таку оливу чутливою до температурного фактору. Напівсинтетична олива починає помітно густіти вже при температурі нижче -10º.

До недоліків «напівсинтетики» також відносять її меншу, в порівнянні з «синтетикою», стабільність властивостей при різних температурах, а її «мінеральна» складова, крім іншого, ще й схильна до окислення. Але з точки зору автовласника всі ці мінуси перекриваються одним гігантським плюсом: «напівсинтетика» помітно дешевше «синтетики». Зауважимо, що на сучасних моторах – малого об’єму, з турбонаддувом вибір очевидний – вони спочатку розраховані на «синтетику».

У випадку з простішими двигунами можливість вибору між дорогою «синтетикою» і дешевою «напівсинтетикою», як правило, існує.

Recent Posts

Водіїв попередили про одну фатальну помилку, яка вб’є двигун взимку

Зимова експлуатація автомобіля і так несе в собі низку ризиків, а додаткові помилки з боку…

23.11.2024

Штраф до 17 000 грн і позбавлення прав: в Україні готують нову заборону для автомобілістів

Найближчим часом в Україні з'явиться нова заборона для автомобілістів. Законопроєкт №9642 внесено до Верховної Ради,…

23.11.2024

Одна маловідома кнопка в автомобілі, яка в рази спрощує паркування

Паркування в умовах обмеженого простору може стати для автомобілістів справжнім кошмаром. Однак одна маловідома функція…

23.11.2024

Найнадійніші японські гібриди: ТОП-10 моделей 2024 року

В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…

22.11.2024

Як довго можна зберігати бензин у каністрі: водіям важливо знати

Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…

22.11.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-7 моделей для перепродажу

Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…

22.11.2024