Чому взимку автомобіль «їсть» більше пального

Що робити, якщо починаючи з пізньої осені машина помітно збільшила витрату пального? Насправді – зовсім нічого. Усе в порядку: просто в зв’язку із похолоданням трохи змінилися умови експлуатації.

З настанням холодів багато автовласників відзначають, що при тих же щоденних пробігах, що і раніше їм доводиться частіше заїжджати на АЗС. Або бортовий комп’ютер починає показувати більшу цифру середньої витрати палива. Можливо, звичайно, що це «вилізли» якісь проблеми – наприклад, порушення в роботі форсунок, датчиків двигуна або системи запалювання. Підозрювати найгірше і мчати на діагностику на СТО не потрібно. Швидше за все з машиною усе в порядку, просто на вулиці стало холодно і цей фактор спровокував зміну умов експлуатації авто, що привело до зростанням споживання пального, передає Твоя МАШИНА.

Одна з причин збільшення витрати просто напрошується – це прогрів авто перед поїздкою, хоча далеко не усі водії взимку спеціально гріють двигун на холостих обертах перед початком руху. У більшості це відбувається ненавмисно. Автівку заводять, а потім приступають до очищення її від снігу тощо. А тим часом двигун працює і витрачає «зайве» пальне.

Деякі машини, найчастіше оснащені дизельними двигунами, обладнані додатковим підігрівачем силового агрегату або салону. Таке обладнання використовується, як правило, взимку. Оскільки пальне в такий підігрівач надходить з бака авто, то це безпосереднім чином позначається на загальному споживанні пального.

Наступна додаткова «стаття витрат» пального пов’язана з тим, що взимку авто, як правило, їздить на зимовій гумі. Такі колеса помітно відрізняються від літніх покришок. Зимове колесо зроблене з більш м’якої гумової суміші і, як правило, має більш «зубастий» малюнок протектора. Обидва ці фактори прямо впливають на таку характеристику, як опір. Таким чином, рух на зимовій гумі вимагає більших витрат енергії, ніж у випадку з літньою гумою і, в кінцевому результаті, додаткових витрат пального.

Нарешті, зима цей час, коли холодно і світловий день короткий. Через це автовласники змушені набагато інтенсивніше користуватися світловими приладами і всілякими системами електропідігріву – сидінь, вікон, бічних дзеркал, рульового колеса. Не кажучи вже про підвищені енерговитратах на холодний пуск двигуна. У порівнянні з літнім часом, взимку генератору машини доводиться працювати набагато інтенсивніше, забираючи додаткову потужність від мотора. Додаткові зусилля на привід елктрогенератора також призводять до підвищення середньої витрати пального.

На підвищений розхід пального також  впливають затори на засніжених та зледенілих дорогах.

Тому, якщо ваше авто з приходом зими стало «їсти» на літр-другий більше пального, не переживайте – так і повинно бути.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025