Названий простий і ефективний спосіб продовжити життя літніх шин автомобіля

Вважається, що влітку експлуатувати машину набагато простіше, ніж взимку. Однак для ресурсу коліс їзда в теплу погоду цілком може виявитися набагато небезпечнішою зимового водіння.

Висока температура повітря і я палюче сонце найбезпосереднішим чином діють на колеса машини. Зі шкільного курсу фізики дехто з нас все ще пам’ятає, що при нагріванні всі об’єкти розширюються, причому газ – особливо сильно. Це відбувається і з повітрям, що заповнює шину.

Давним-давно емпірично виведена залежність: при підвищенні температури колеса на кожні 8ºС, тиск в ньому зростає на 0,1 бар. Що це означає? Припустимо, вранці перед поїздкою ми накачуємо покришки до необхідного тиску. Для більшості легковиків він, згідно «мануалу», становить приблизно 2,4 атмосфери.

При цьому в колесі виявляється повітря з температурою, скажімо, в 20º С. Після цього ми вирушаємо в дорогу. При русі повітря всередині колесо починає нагріватися. Лабораторні дослідження показують, що при швидкостях 70-100 км/год і 25ºС за бортом температура в покришці підвищується до 60-80º С. Якщо на вулиці не «лабораторні» 25º, а всі «35 в тіні», то зростання буде ще більш істотним .

Відповідно збільшується і тиск. В результаті ми маємо шини, перекачані на 0,5-0,7 атмосфери – до 3 атмосфер і вище. Чим це небезпечно? По-перше, різко збільшується знос в центральній частині протектора, оскільки під впливом надлишкового внутрішнього тиску він приймає опуклу форму.

По-друге, машина на перекачаних колесах стає більш жорсткою. Удари від абсолютно всіх нерівностей прямо передаються на підвіску, рульове колесо і п’яту точку водія.

Керованість авто на перекачаних колесах теж помітно падає.

Єдиний, мабуть, плюс від перекачаних коліс – невелике, в межах 0,5 л на 100 км, зниження витрати палива – за рахунок зменшення опору кочення.

Метод боротьби з усіма цими неприємностями і продовження терміну служби коліс напрошується сам: влітку, особливо в сильну спеку, покришки слід злегка недокачувати. Хоча б на 0,2-0,4 атмосфери нижче рекомендованого в керівництві по експлуатації машини рівня.

Зрозуміло, це більшою мірою слід робити тоді, коли планується тривалий пробіг на високих швидкостях. Якщо вам потрібно просто змотатися за хлібом в найближчий магазин, то скидання тиску в колесах особливого сенсу не має.

Recent Posts

Штраф до 17 000 грн і позбавлення прав: в Україні готують нову заборону для автомобілістів

Найближчим часом в Україні з'явиться нова заборона для автомобілістів. Законопроєкт №9642 внесено до Верховної Ради,…

23.11.2024

Одна маловідома кнопка в автомобілі, яка в рази спрощує паркування

Паркування в умовах обмеженого простору може стати для автомобілістів справжнім кошмаром. Однак одна маловідома функція…

23.11.2024

Найнадійніші японські гібриди: ТОП-10 моделей 2024 року

В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…

22.11.2024

Як довго можна зберігати бензин у каністрі: водіям важливо знати

Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…

22.11.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-7 моделей для перепродажу

Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…

22.11.2024

Десять прихованих автомобільних технологій: чого ви не знали про можливості вашого авто

Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…

22.11.2024