Вважається, що влітку експлуатувати машину набагато простіше, ніж взимку. Однак для ресурсу коліс їзда в теплу погоду цілком може виявитися набагато небезпечнішою зимового водіння.
Висока температура повітря і я палюче сонце найбезпосереднішим чином діють на колеса машини. Зі шкільного курсу фізики дехто з нас все ще пам’ятає, що при нагріванні всі об’єкти розширюються, причому газ – особливо сильно. Це відбувається і з повітрям, що заповнює шину.
Давним-давно емпірично виведена залежність: при підвищенні температури колеса на кожні 8ºС, тиск в ньому зростає на 0,1 бар. Що це означає? Припустимо, вранці перед поїздкою ми накачуємо покришки до необхідного тиску. Для більшості легковиків він, згідно «мануалу», становить приблизно 2,4 атмосфери.
При цьому в колесі виявляється повітря з температурою, скажімо, в 20º С. Після цього ми вирушаємо в дорогу. При русі повітря всередині колесо починає нагріватися. Лабораторні дослідження показують, що при швидкостях 70-100 км/год і 25ºС за бортом температура в покришці підвищується до 60-80º С. Якщо на вулиці не «лабораторні» 25º, а всі «35 в тіні», то зростання буде ще більш істотним .
Відповідно збільшується і тиск. В результаті ми маємо шини, перекачані на 0,5-0,7 атмосфери – до 3 атмосфер і вище. Чим це небезпечно? По-перше, різко збільшується знос в центральній частині протектора, оскільки під впливом надлишкового внутрішнього тиску він приймає опуклу форму.
По-друге, машина на перекачаних колесах стає більш жорсткою. Удари від абсолютно всіх нерівностей прямо передаються на підвіску, рульове колесо і п’яту точку водія.
Керованість авто на перекачаних колесах теж помітно падає.
Єдиний, мабуть, плюс від перекачаних коліс – невелике, в межах 0,5 л на 100 км, зниження витрати палива – за рахунок зменшення опору кочення.
Метод боротьби з усіма цими неприємностями і продовження терміну служби коліс напрошується сам: влітку, особливо в сильну спеку, покришки слід злегка недокачувати. Хоча б на 0,2-0,4 атмосфери нижче рекомендованого в керівництві по експлуатації машини рівня.
Зрозуміло, це більшою мірою слід робити тоді, коли планується тривалий пробіг на високих швидкостях. Якщо вам потрібно просто змотатися за хлібом в найближчий магазин, то скидання тиску в колесах особливого сенсу не має.
Найближчим часом в Україні з'явиться нова заборона для автомобілістів. Законопроєкт №9642 внесено до Верховної Ради,…
Паркування в умовах обмеженого простору може стати для автомобілістів справжнім кошмаром. Однак одна маловідома функція…
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…