Названий простий і ефективний спосіб продовжити життя літніх шин автомобіля

Вважається, що влітку експлуатувати машину набагато простіше, ніж взимку. Однак для ресурсу коліс їзда в теплу погоду цілком може виявитися набагато небезпечнішою зимового водіння.

Висока температура повітря і я палюче сонце найбезпосереднішим чином діють на колеса машини. Зі шкільного курсу фізики дехто з нас все ще пам’ятає, що при нагріванні всі об’єкти розширюються, причому газ – особливо сильно. Це відбувається і з повітрям, що заповнює шину.

Давним-давно емпірично виведена залежність: при підвищенні температури колеса на кожні 8ºС, тиск в ньому зростає на 0,1 бар. Що це означає? Припустимо, вранці перед поїздкою ми накачуємо покришки до необхідного тиску. Для більшості легковиків він, згідно «мануалу», становить приблизно 2,4 атмосфери.

При цьому в колесі виявляється повітря з температурою, скажімо, в 20º С. Після цього ми вирушаємо в дорогу. При русі повітря всередині колесо починає нагріватися. Лабораторні дослідження показують, що при швидкостях 70-100 км/год і 25ºС за бортом температура в покришці підвищується до 60-80º С. Якщо на вулиці не «лабораторні» 25º, а всі «35 в тіні», то зростання буде ще більш істотним .

Відповідно збільшується і тиск. В результаті ми маємо шини, перекачані на 0,5-0,7 атмосфери – до 3 атмосфер і вище. Чим це небезпечно? По-перше, різко збільшується знос в центральній частині протектора, оскільки під впливом надлишкового внутрішнього тиску він приймає опуклу форму.

По-друге, машина на перекачаних колесах стає більш жорсткою. Удари від абсолютно всіх нерівностей прямо передаються на підвіску, рульове колесо і п’яту точку водія.

Керованість авто на перекачаних колесах теж помітно падає.

Єдиний, мабуть, плюс від перекачаних коліс – невелике, в межах 0,5 л на 100 км, зниження витрати палива – за рахунок зменшення опору кочення.

Метод боротьби з усіма цими неприємностями і продовження терміну служби коліс напрошується сам: влітку, особливо в сильну спеку, покришки слід злегка недокачувати. Хоча б на 0,2-0,4 атмосфери нижче рекомендованого в керівництві по експлуатації машини рівня.

Зрозуміло, це більшою мірою слід робити тоді, коли планується тривалий пробіг на високих швидкостях. Якщо вам потрібно просто змотатися за хлібом в найближчий магазин, то скидання тиску в колесах особливого сенсу не має.

Recent Posts

В Україні бум на китайські авто: що купували українці у листопаді

Китайські автомобілі, завдяки своїм доступності та технологічності, користуються широким попитом по всьому світу. Україна не…

17.12.2025

ТОП-3 гірші автомобілі для зими: на них далеко не поїдеш

Якщо ви багато їздите машиною взимку, то варто подбати про те, що ваша машина мала…

17.12.2025

Водіїв вантажівок масово звільняють через незнання мови: де такі обмеження

Уряд Сполучених Штатів почав жорстко зачищати транспортну галузь від мігрантів. Одним з кроків стало масове…

17.12.2025

Нова схема автошахрайств: українцям продають машини, яких не існує

Нова афера з продажем автомобілів шириться Україною, повідомляє Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації.…

17.12.2025

ТОП-5 кросоверів із найекономнішими бензиновими двигунами

Свого часу багато українців відмовлялись від купівлі кросоверів, побоюючись, що ці авто споживають забагато пального.…

17.12.2025

Як придбати дешеве в обслуговуванні авто: дотримуйтесь п’яти вимог

Якщо ви хочете зекономити на придбанні автомобілю, то ймовірно будете шукати машину на вторинному ринку.…

17.12.2025