Чим небезпечна їзда на низьких обертах

Логіка багатьох водіїв, які вважають, що їзда на низьких обертах сприяє економії палива, зводиться приблизно до наступного: чим повільніше обертається колінчастий вал двигуна при заданій швидкості, тим менше потрібно пального. Але чи так насправді?

Здавалося б все логічно: при малій швидкості руху колінчастого вала в циліндрах згоряє менше пального, що забезпечує, відповідно, економічніший режим роботи силового агрегату. Однак при спробі прискорення з низьких обертів двигун отримує надлишкову дозу пального і просто захлинається, адже суміш не встигає повністю згоріти, передає Твоя МАШИНА.

Крім того, через такі ривки не відбувається своєчасне займання суміші; виникає детонація, утворюється нагар в камері згоряння, засмічуються форсунки, сильніше нагрівається двигун. Також при динамічному старті з низьких обертів значно збільшується навантаження на поршневу групу, і в цьому випадку з-під капота іноді можна чути характерний стукіт.

Вібрації, викликані детонацією, руйнують не лише вал двигуна, але й на підшипники, коробку передач і зчеплення. Швидше зношуються поршні і вкладиші колінчастого вала.

Від обертів двигуна залежить і тиск оливи. «На низах» він знижується, а отже деталі двигуна змащуються гірше, а це вже загрожує капремонтом.

Експерти запевняють, що на малих обертах у двигуна різко збільшується апетит у зв’язку з необхідністю додаткового збагачення суміші, і це легко перевірити за показаннями датчика миттєвої витрати пального. Зрештою, якщо ви не поспішайте перемикати трансмісію на щабель нижче, машина істотно втрачає в динаміці, а іноді прискорення і зовсім сходить нанівець. В екстреній ситуації автомобіль може захлопнути.

Тому на низьких обертах доречно рухатися порожнім шосе або вулицями міста, коли дорожня ситуація не вимагає екстреного прискорення. Якщо ж виникає необхідність дати газу, не варто лінуватися перемикати коробку передач на щабель нижче.

Нагадаємо, що зазвичай оптимальний діапазон простих бензинових двигунів становить приблизно 2500-3500 обертів на хвилину, і бажано, щоб стрілка тахометра «гуляла» саме в цих межах.

Recent Posts

ТОП-5 «вічних» двигунів, що спокійно пройдуть більше 300 000 км без капремонту

Досвідчені автомобілісти знають, що головне в машині – це двигун. Якщо він ненадійний і часто…

27.12.2025

Не через ціну: чому взимку водії переходять з А95 на А92

З приходом холодів деякі досвідчені українські водії почали використовувати бензин марки А92 замість звичного А95.…

27.12.2025

Власників Nissan попередили про хакерську атаку: вкрадено десятки тисяч даних

Офіційний партнер японського автовиробника Nissan, компанія Red Hat, зазнав масштабної хакерської атаки. Як повідомляє Carscoops,…

27.12.2025

Renault анонсував оновлений кросовер Duster: фото

Французький бренд Renault анонсував вихід оновленої версії популярного кросовера Duster. Як пише Carscoops, модель, яка…

27.12.2025

У США виставили на аукціон 40-річні «Жигулі» з промовистим номером: фото

Американський аукціон Bring a Trailer опублікував дані про новий цікавий лот, яким виявився Lada 2106…

27.12.2025

З 1 січня в Україні вводять нові податки для власників авто: за що доведеться платити

З 1 січня в Україні набувають чинності нові правила ввезення автомобілів. Головною зміною для автовласників…

27.12.2025