Чим небезпечна їзда на низьких обертах

Логіка багатьох водіїв, які вважають, що їзда на низьких обертах сприяє економії палива, зводиться приблизно до наступного: чим повільніше обертається колінчастий вал двигуна при заданій швидкості, тим менше потрібно пального. Але чи так насправді?

Здавалося б все логічно: при малій швидкості руху колінчастого вала в циліндрах згоряє менше пального, що забезпечує, відповідно, економічніший режим роботи силового агрегату. Однак при спробі прискорення з низьких обертів двигун отримує надлишкову дозу пального і просто захлинається, адже суміш не встигає повністю згоріти, передає Твоя МАШИНА.

Крім того, через такі ривки не відбувається своєчасне займання суміші; виникає детонація, утворюється нагар в камері згоряння, засмічуються форсунки, сильніше нагрівається двигун. Також при динамічному старті з низьких обертів значно збільшується навантаження на поршневу групу, і в цьому випадку з-під капота іноді можна чути характерний стукіт.

Вібрації, викликані детонацією, руйнують не лише вал двигуна, але й на підшипники, коробку передач і зчеплення. Швидше зношуються поршні і вкладиші колінчастого вала.

Від обертів двигуна залежить і тиск оливи. «На низах» він знижується, а отже деталі двигуна змащуються гірше, а це вже загрожує капремонтом.

Експерти запевняють, що на малих обертах у двигуна різко збільшується апетит у зв’язку з необхідністю додаткового збагачення суміші, і це легко перевірити за показаннями датчика миттєвої витрати пального. Зрештою, якщо ви не поспішайте перемикати трансмісію на щабель нижче, машина істотно втрачає в динаміці, а іноді прискорення і зовсім сходить нанівець. В екстреній ситуації автомобіль може захлопнути.

Тому на низьких обертах доречно рухатися порожнім шосе або вулицями міста, коли дорожня ситуація не вимагає екстреного прискорення. Якщо ж виникає необхідність дати газу, не варто лінуватися перемикати коробку передач на щабель нижче.

Нагадаємо, що зазвичай оптимальний діапазон простих бензинових двигунів становить приблизно 2500-3500 обертів на хвилину, і бажано, щоб стрілка тахометра «гуляла» саме в цих межах.

Recent Posts

Влетите у копієчку: механік вказав водіям на маловідому помилку з колесами

Багато водіїв навіть не замислюються про важливість використання в процесі експлуатації автомобіля правильних коліс. Існує…

28.04.2024

В Україні водій 25 років їздив із фальшивими правами: погорів на своїй зухвалості

У Кривому Розі виявили водія, який 25 років їздив із фальшивим посвідченням водія. Виявити підробку…

28.04.2024

Як продовжити життя автомобільним шинами: поради для водіїв

Автомобільні шини – це не тільки основний контакт вашого автомобіля з дорогою, а й один…

28.04.2024

Конфіскація автомобілів: де та за що в українських водіїв можуть відібрати машину

Українські водії звикли до усвідомлення того, що їхні автомобілі – це їхня власність, яка є…

28.04.2024

Поліція почала “полювання” на водіїв без одного важливого атрибута: як не платити штраф

В Україні існує цілий перелік предметів, експлуатувати автомобіль без яких заборонено ПДР. Є навіть думка,…

28.04.2024

Відбирати права стануть частіше: у поліції закликали запровадити нове покарання для водіїв

В Україні тривають дискусії щодо доцільності зміни системи покарань водіїв за порушення ПДР. Свою думку…

28.04.2024