Логіка багатьох водіїв, які вважають, що їзда на низьких обертах сприяє економії палива, зводиться приблизно до наступного: чим повільніше обертається колінчастий вал двигуна при заданій швидкості, тим менше потрібно пального. Але чи так насправді?
Здавалося б все логічно: при малій швидкості руху колінчастого вала в циліндрах згоряє менше пального, що забезпечує, відповідно, економічніший режим роботи силового агрегату. Однак при спробі прискорення з низьких обертів двигун отримує надлишкову дозу пального і просто захлинається, адже суміш не встигає повністю згоріти, передає Твоя МАШИНА.
Крім того, через такі ривки не відбувається своєчасне займання суміші; виникає детонація, утворюється нагар в камері згоряння, засмічуються форсунки, сильніше нагрівається двигун. Також при динамічному старті з низьких обертів значно збільшується навантаження на поршневу групу, і в цьому випадку з-під капота іноді можна чути характерний стукіт.
Вібрації, викликані детонацією, руйнують не лише вал двигуна, але й на підшипники, коробку передач і зчеплення. Швидше зношуються поршні і вкладиші колінчастого вала.
Від обертів двигуна залежить і тиск оливи. «На низах» він знижується, а отже деталі двигуна змащуються гірше, а це вже загрожує капремонтом.
Експерти запевняють, що на малих обертах у двигуна різко збільшується апетит у зв’язку з необхідністю додаткового збагачення суміші, і це легко перевірити за показаннями датчика миттєвої витрати пального. Зрештою, якщо ви не поспішайте перемикати трансмісію на щабель нижче, машина істотно втрачає в динаміці, а іноді прискорення і зовсім сходить нанівець. В екстреній ситуації автомобіль може захлопнути.
Тому на низьких обертах доречно рухатися порожнім шосе або вулицями міста, коли дорожня ситуація не вимагає екстреного прискорення. Якщо ж виникає необхідність дати газу, не варто лінуватися перемикати коробку передач на щабель нижче.
Нагадаємо, що зазвичай оптимальний діапазон простих бензинових двигунів становить приблизно 2500-3500 обертів на хвилину, і бажано, щоб стрілка тахометра «гуляла» саме в цих межах.
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…
Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…