Що робити, якщо замки замерзли і двері автомобіля не відкриваються вирішили з’ясувати журналісти AUTO.RIA.com.
У чому проблема?
Одна з найпоширеніших неприємностей, які можуть трапитися з автомобілем зимової пори, зазвичай трапляється ще до того як машина починає рух. Історія дуже проста: на початку зими через перепади температури в лічинках дверних замків, на замкових скобах і просто на ущільнювачах в дверних отворах накопичується волога. Так що водій, без зайвої думки припаркувавши машину на відкритій стоянці ввечері, ранком може виявити своє авто не просто замкненим – замурованим!
Навіть незначна кількість води – кілька крапель, що розтіклися найтоншою плівкою по вистиглому протягом ночі металу, гумі чи пластику, – можуть прихопити їх буквально намертво. Ситуація ахова: підібрався до машини по свіжого сніжку, змахнув “білих мух” з периметру дверного отвору замерзлими руками, клацнув кнопкою центрального замка на пульті, почув як спрацювали реле… А двері замкнені! Що сталося і як дістатися в салон?
Що з цим робити?
Причин, за якими двері автомобіля можуть виявитися заблокованими в мороз, кілька. Перша – найпоширеніша, з нею стикаються власники машин без центрального замку, автомобілісти, які за звичкою користуються для замикання дверей ключем і ті, хто забирає акумулятор “ночувати” в тепле приміщення: замерзла в личинках замків вода.
За великим рахунком, замерзла личинка – не така вже й велика проблема: для її розблокування є кілька способів – від класичних “шоферських” до сучасних рішень “в одному флаконі”. Перші пропонують нагріти ключ запальничкою або “закапати” личинку невеликим об’ємом гальмівної рідини за допомогою шприца – якщо, звичайно, морозним ранком у вас в кишені завбачливо прихований шприц з парою “кубиків” гальмівної. В якості альтернативи деякі автомобілісти користуються рідиною-вологовідштовхувачем. Але цей спосіб не можна назвати вдалим: впорскнута в замкову щілину “ведешка” справді може швидко видалити з неї лід, але заразом вимиє з личинки всі залишки мастила – і нова зустріч із замерзлим намертво замком буде практично гарантована. Для вирішення цієї проблеми краще обзавестися спеціальним флакончиком з “розморожувачем”: по-перше, рідина в ньому містить розчинене мастило. Розтопивши лід і витіснивши з замку воду вона змаже металеві поверхні, звівши ризик “рецидиву” до мінімуму. По-друге, флакони з такою рідиною мають спеціальні тонкі носи, які допомагають адресно впорснути розморожувач усередину механізму.
Гірше справи йдуть в тому випадку, якщо до металу дверей “прихопився” гумовий ущільнювач. Намагатися сходу видерти двері з отвору силоміць – собі ж дорожче: ущільнювач в кращому випадку може вилетіти з кріплень в отворі, а в гіршому – порватися. Тут вже доведеться або проливати двері по периметру отвору “розморозкою” (що може виявитися хоч і дієво, але дорогувато), або запастися терпінням і спробувати розділити примерзлі поверхні шляхом “мануальної терапії” – акуратно простукуючи двері в місцях прилягання ущільнювача і періодично “продавлюючи” її для деформації полого ущільнювача в надії що лід просто викришиться.
“Мерзляки” з досвідом радять перевірити всі двері машини по черзі: на тих, якими користуються не так часто як водійською, гумовий ущільнювач може виявитися сухим і непромерзлим. Власникам універсалів і мінівенів не гріх спробувати проникнути в салон через задні, п’яті двері. Не те щоб вони примерзала менше за інші – суто про всяк випадок. А раптом? І якщо афера виявиться вдалою, після прогріву машини подбайте про те, щоб наступного разу ущільнювачі не прихопились – акуратно обробіть їх силіконовим спреєм або мастилом.
Що може стати в нагоді?
В “зимовій програмі” німецького виробника моторних мастил, присадок і автомобільної хімії Liqui Moly є одразу декілька препаратів, які допоможуть позбавитися від проблем з примерзанням дверних ущільнювачів і обмерзанням личинок замків. Перший – альтернатива “шприца з гальмівної рідиною”, розморожувач замків Turschloss Enteiser. Препарат, що міститься в компактному флаконі з гострим “носиком”, являє собою спеціально розроблену комбінацію присадок, із змащувальними і очисними властивостями для швидкого видалення льоду з дверних замків і перешкоди їх повторного замерзання. Другий – мастило для циліндрів замків в аерозольному балончику трохи більшого об’єму: це справжній порятунок і для промерзлих замкових личинок, і для обледенілого навісного замка на гаражній брамі.
Третє засіб – силіконовий спрей в аерозольному балончику. Цей препарат не лише покриває гуму і пластик тонкою плівкою, яка не дає накопичуватися волозі і “прихоплюватися” в мороз, але і глибоко проникає в поверхню, перешкоджаючи розтріскування і втраті “товарного вигляду” через перепади температури. Цим спреєм слід обробляти гумові ущільнювачі після кожної зимової мийки – і проблем з доступом в салон точно не буде. Тільки постарайтесь не наносити його на скло і ЛКП – силіконова змазка утворює на поверхні стійку “жирну” плівку.
Поява роботизованої трансмісії дала змогу суттєво спростити процес керування автомобілем без вкладення в конструкцію істотних…
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…