Зима в Україні – як примхлива жінка. Сьогодні -3°C, завтра -10°C, післязавтра взагалі 0°C. Щоб сніг із дощем або ж ожеледь із заметами не відбили бажання сідати за кермо – дотримуйся простих рекомендацій.
1. Не тільки “чайник”, а й досвідчений водій не завжди уявляє, як далеко його автомобіль проїде в разі екстреного гальмування. Знайди пустий майданчик і перевір на ньому гальмівний шлях. Почни зі швидкості 30 км/год, і тебе вже злякають ці кілька зайвих метрів. А на швидкості 80-100 км/год ці метри будуть вже вимірюватися десятками.
Щоправда, якщо дотримуватися такої дистанції в місті, всі будуть влазити перед тобою. Саме тому там взимку стільки аварій. Але на порожній зимовій дорозі за містом можна цілком підібрати собі безпечну швидкість, яка дозволить не вилетіти з траси на крутому повороті і встигнути об’їхати перешкоди.
2. Якщо ти вирішив підвезти самотню дівчину, яка мерзне зимовим вечором на автобусній зупинці, гальмуй заздалегідь і дуже плавно. Інакше тебе або пронесе метрів на двісті далі, або ти взагалі “зачепиш” саму дівчину. Справа в тому, що зупинки громадського транспорту, перехрестя, виїзди з бічних проїздів та інші ділянки, де транспорт пригальмовує або рушає з місця, взимку стають потенційно небезпечними – нарватися на слизький лід там найімовірніше. Та й пішоходів там більше.
3. Особливу небезпеку взимку становлять віадуки і мости. Там на підйомах і спусках при легкому падінні температури лід утворюється в першу чергу навіть в суху і сонячну погоду. Особливо – в ранкові години. Іншою небезпекою є різні відвали снігу, які влаштовують дорожні служби. Коли колеса машини з одного боку їдуть по асфальту, а з іншого потрапляють на кашоподібну крижану рідину, ймовірність миттєвого занесення дуже висока.
Єдиним перевіреним засобом боротьби з цією небезпекою в такій ситуації може стати лише адекватно обраний швидкісний режим. Для перетину таких ось снігових брустверів найкраще заходити на них під кутом в 45 градусів, по черзі переїжджаючи бруствер усіма чотирма колесами таким чином, щоб тільки одне колесо опинялося в сніговій каші, а всі інші мали стабільне зчеплення з дорогою.
4. Не паркуйся у вузьких проміжках між машинами. При рушанні з місця будь-яку з них може занести в сторону – і буде подряпина.
5. Постарайся взагалі відвикнути від педалі гальма і навчитися зупиняти машину, плавно прибираючи газ і гальмуючи двигуном. Ну а якщо ситуація різко змінюється і вимагає екстреної зупинки, застосовуй так зване поетапне гальмування, натискаючи і відпускаючи педаль. Перше натискання повинно бути дуже коротким, адже швидкість ще велика і машину може занести. Кожен наступний раз тисни трохи довше, ніж в попередній.
Це, звичайно, якщо у тебе немає антиблокувальної системи. Якщо ж автомобіль з АБС ти придбав недавно, то необхідно заздалегідь відрепетирувати гальмування на пустому майданчику або дорозі, щоб ти відчув різницю зі звичайними гальмами. Повір, вона досить велика. До того ж АБС поводиться по-різному залежно від стану дорожнього покриття, наявності калюж та інших чинників.
6. Якщо плавно рушити не виходить і машина буксує на місці, потужні оберти все одно не допоможуть. І чим сильніше ти буксуєш, тим глибше заривається машина. Іноді треба “накатати” колію, подібно до танка, а потім, розігнавшись, пробивати замет. Ще можна спробувати рушити з другої передачі (або зі зниженою, якщо вона є у твоїй автоматичній коробці перемикання передач).
Широко відомий також народний спосіб: треба розгойдати автомобіль, поперемінно намагаючись зрушити то назад, то вперед. Тільки не роби це на машині з АКПП: коробка таких знущань довго не витримає. А ще не забудь, що передні колеса повинні стояти прямо.
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…