Інформація, яку ми розглянемо у цьому матеріалі, буде корисна тим, хто планує «легалізувати» авто на єврореєстрації чи просто пригнати вживаний автомобіль із-за кордону. Причому, не лише легковий, а й автобус, «фуру», вантажівку чи мотоцикл. Також розглянемо як будуть розмитнюватись електромобілі, та які податки доведеться сплатити при переобладнанні ТЗ із вантажного в легковий.
При імпорті транспортного засобу в Україну, за звичай, необхідно сплатити три головних платежі: мито, акциз та ПДВ (податок на додану вартість). Мито розраховується як відсоток від оціночної вартості автомобіля (ту, за яку авто було придбано, або ж отриману зі спеціальних каталогів). Акциз визначається за формулою (для легковиків), чи має фіксований розмір (для гібридів), або ж вираховується від типу та об’єму циліндрів двигуна. ПДВ завжди становить 20% від суми (оціночна вартість ТЗ)+(мито)+(акциз).
На ТЗ, які мають походження з певних країн, можуть бути встановлені знижені ставки мита. Однак не варто вважати, що, наприклад, «Опель» – німецьке авто і має однозначне походження із Євросоюзу. Автомобіль розглядається митницями як конкретна товарна одиниця, а не абстрактний продукт певного автобренду, і в залежності від того, де авто було виготовлено та звідки імпортується, за спеціальною методикою визначатиметься його країна походження. Для отримання знижки необхідно надати документи, що підтверджують країні походження товару – сертифікат або декларацію про походження, котрі можна отримати у відповідній установі країни, з якої авто імпортується.
Ще кілька слів щодо груп країн: ЄС – країни Євросоюзу, а ЄАВТ – Європейська асоціація вільної торгівлі, до якої входять Ісландія, Ліхтенштейн, Норвегія та Швейцарія.
Часом трапляються спірні моменти: наприклад, до якої категорії (легкових чи вантажних) віднести пікап, якщо у ньому два сидіння в кабіні, а позаду лише кузов? Або з якою саме силовою установкою авто вважатиметься «гібридом» – адже їхніх варіантів та компоновок на ринку чимало… У подібних ситуаціях рішення прийматимуться індивідуально фахівцями митниць, після огляду ТЗ та вивчення документації на нього з огляду на Методичні рекомендації щодо класифікації товарів за УКТ ЗЕД.
«Прохідними» екологічними стандартами для вживаних транспортних засобів у 2019 році в Україні є наступні:
Мито: повна ставка без змін – 10%, на весь мототранспорт із ЄАВТ мито нульове, на мото із Канади – 5%. З країн ЄС більшість типів таких ТЗ обкладаються нульовим митом, окрім моторолерів (двигун від 50 до 250 см3) та мотоциклів з двигуном об’ємом від 51 до 125 см3, для яких мито становить 3,3%.
Акциз визначається від типу об’єму двигуна (по таблиці в ПКУ), його ставки залишились без змін, як і розмір «стандартного» ПДВ (20%).
Щодо електричних велосипедів та мотоциклів, все теж залишилось без змін: акциз фіксований, 22 євро за 1 шт, мито справляється, окрім ТЗ з ЄС та ЄАВТ (0%), та зниженого до 5% мита на мото-ТЗ із Канади. ПДВ сплачується, 20% від суми (оціночна вартість ТЗ)+(мито)+(акциз).
Принципи нарахування акцизу та ПДВ цього року залишились без змін, як і базові ставки мита. Зміни відбулись у розділі мита на ТЗ із країн ЄАВТ (0%), та з ЄС (від 2,5 до 5%, залежно від типу ТЗ); мито на вантажівки з Канади нульове, крім групи ТЗ з повною масою до 5 тонн та об’ємом дизельного двигуна до 2,5 л (6,25%).
Акцизний податок та ПДВ цього року «старі», як і повні ставки мита. Знижено мита на автобуси з ЄС (5% для всіх типів, крім тих, що мають дизельний двигун більше 5 л (для них 10%)), та 0% на пасажирські автобуси з ЄАВТ. Також розпочала дія наступної черги знижених мит на автобуси походженням з Канади.
«Чисті» електромобілі, такі як Nissan Leaf, чи усі моделі Tesla розмитнюватимуться із застосуванням нульового мита та без сплати ПДВ.Залишився лише акциз, розмір якого 1 євро за 1 кВт*год ємкості тягового акумулятора.
ПДВ на ці типи ТЗ справляється у повному обсязі, акциз зафіксовано у вигляді єдиної ставки 100 євро за один ТЗ. Мито – повна ставка 10%, або ж 0% на авто з ЄАВТ чи Канади, та 5% на автівки з Євросоюзу.
З цією категорією не все однозначно. Для уточнення інформації ми навіть звертались у ДФС за роз’ясненнями, в і в результаті нам повідомили, що вантажні електромобілі (типу малих комерційних фургончиків як-то Renault Kangoo ZE, Nissan eNV-200 та їм подібних) можуть бути віднесені як до «легкових» так і до «вантажних», все залежатиме від рішення фахівця ДФС, який огляне авто та вивчить супровідну документацію на нього.
Якщо ж авто буде класифіковане як «вантажне», доведеться сплатити мито (до 10%) та ПДВ, а от акциз для групи «вантажні ТЗ – інші» не передбачений. Якщо авто потрапить у категорію «легкові-електро», тоді мито та ПДВ будуть нульові, натомість залишиться акциз (1 євро за 1 кВт*год ємкості АКБ).
Для легковиків відбулось найбільше змін (хоч вони були «узаконені» ще у минулому році, однак для повноти цієї інструкції включимо їх у даний матеріал). Перша зміна – «зміщення» вимог відповідності легкових авто нормам «Євро»:тепер можна ввозити машини, що відповідають екостандарту, не нижчому за Євро-2 (за методикою МІУ – зареєстровані вперше не раніше 1.01.1997 р.).
Мито та ПДВ залишились незмінними, окрім наступної черги зниження ставок мита на авто з країн ЄС та ЄАВТ: у 2019-му ставка мита дорівнює 6,3%, а на легківки з Канади мито нульове.
Акциз визначається за формулою, в якій враховується вік авто, тип та об’єм двигуна, які множаться на базову ставку (від 50 до 150 євро). До 23 лютого (22.02.2019 – останній день) діятимуть знижені вдвічі ставки акцизу, скористатись якими можна лише раз при імпорті авто, або «легалізації євробляхи». Розрахувати орієнтовний розмір митних платежів можна скориставшись нашим калькулятором.
«Євробляхи». Поточний рік має стати роком закінчення «ери євроблях», оскільки з 24 травня розпочнуть діяти жорсткі санкції щодо тих, хто надалі експлуатуватиме нерозмитнене авто. На таких автомобілістів чекають штрафи до 170 тисяч гривень та конфіскація автомобіля. Виявляти порушників буде поліція,яка вже має безпосереднє право зупиняти всі авто на іноземній реєстрації з метою перевірки правомірності його експлуатації. До згаданої дати можна провести «легалізацію» нерозмитненого автомобіля, для чого навіть затверджено спеціальний тимчасовий порядок.
Звичайний імпорт («пригон») легковиків. Формула акцизу та «поріг» щодо Євро-2 встановлені на постійній основі, тимчасовою є лише разова «знижка» на акциз, яка перестане діяти 23 лютого. Купуєте авто за кордоном, сплачуєте мито, акциз та ПДВ, і його розмитнення закінчено.
Авто з великими двигунами. До зміни правил обчислення акцизу за старими, вже скасованими табличними значеннями, розмір акцизу на легковики з двигунами об’ємом більше 3-х літрів міг бути більшим за вартість цілого авто за кордоном, навіть у кілька разів. Тепер же, хоч акциз і не копійчаний, приганяти авто з великими моторами буде вигідніше.
При переобладнанні авто з вантажного в легковий доведеться сплатити акциз, за формулою, яка застосовується при звичайному розмитнення легковиків. Цей принцип діятиме лише у тому разі, якщо в результаті переобладнання отримуємо легкове авто (8+1 місце).
Перед отриманням українських номерних знаків та свідоцтва про реєстрацію у сервісному центрі МВС, доведеться сплатити ще збір у Пенсійний фонд, розмір якого становитиме від 3 до 5% від вартості автомобіля.
Якщо у вас є легковий автомобіль віком до 5 років та середньоринковою вартістю не менше 1 564 875 гривень, за володіння таким ТЗ доведеться сплачувати 25 000 гривень транспортного податку, щорічно, поки машина не стане старшою 5-ти років або її середньоринкова вартість не стане меншою за вказану.
Це ще одна процедура, схожа на техогляд, яку потрібно здійснити до реєстрації «свіжопригнаного» авто чи «легалізованої» легківки що раніше експлуатувалась на єврономерах. Процедура платна та потребує подачі автомобіля в орган сертифікації. Установи, які мають чинні дозволи на проведення сертифікації колісних ТЗ перелічені на сторінці Мінінфраструктури.
Для попереднього розрахунку вартості розмитнення мотоцикла, електромобіля, легковика, вантажівки чи автобуса, ми створили спеціальний калькулятор митних платежів, актуалізований на 2019 рік, який доступний за цим посиланням.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…