КМЗ «КИЇВ» – легка, маневрена вантажівка для доставки малих партій вантажів, розроблена в період з 1959 по 1962 рік конструкторами Київського мотоциклетного заводу. Перший варіант (КМЗ-1) оснащувався двигуном від мотоцикла К-750, який розташовувався під кузовом. У блоці з силовим агрегатом працювала 4-ступінчаста мотоциклетна коробка, тому вона не мала заднього ходу, на задньому мосту, для цієї задачі була встановлена ще одна додаткова КПП. Невеликі колеса – 5.00-10 від інвалідної мотоколяски, рульове управління і гальма від «Москвича-402». Кабіна з коротким капотом і гнутим вітровим склом виглядала цілком сучасно.
Дослідні зразки фургона (КМЗ-4) і машини з бортовою платформою (КМЗ-3) також оснащувалися двигуном з повітряним охолодженням від серійного мотоцикла К-750. Автомобіль був оснащений рамою лонжероного типу, вантажною платформою з пластмасовими бортами, незалежною підвіскою передніх коліс. Рульове управління, гідравлічні гальма і колеса були запозичені у Запорожця.
Цільнометалева кабіна була зміщена вперед завдяки невеликим розмірам двигуна, який був розташований перед керованими колесами. Така компоновка дозволила рівномірно розподілити навантаження на осі і використовувати задні односхилі колеса, крім того дизайнери отримали більшу свободу при створенні екстер’єру машини.
У 1962 році був виготовлений т.зв. «Армійський» варіант вантажівки – КМЗ-5, він відрізнявся посиленою рамою, торсіонною підвіскою задніх коліс, сталевою кабіною – з вирізами замість дверей і брезентовим тентом. У серію «Київ» так і не пішов, тому київський завод не мав можливостей для випуску автомобілів.
Джерело MMR
Шведський автовиробник Volvo офіційно повідомив про підготовку презентації нового електричного кросоверу EX60 21 січня 2026…
Корейський автовиробник Hyundai проводить останні приготування до майбутньої прем’єри свого найбільшого електромобілю. Як повідомляє Telegrafi,…
Кросовер Skoda Karoq вже давно потребує оновлення, а фанати бренду не можуть дочекатись зарядженої версії.…
Багато хто з українських водіїв не знає, що пальне поділяється за сезонними ознаками. Звичайний літній…
Кожного дня поліція в Україні зупиняє тисячі водіїв. Здавалось би, звичайна процедура, яка навіть не…
Взимку за кермом може бути прохолодно, особливо, якщо машина довгий час стояла на морозі. Триматися…