В наш час на автомобільному ринку представлено багато різних коробок передач. Сьогодні поговоримо про переваги та недоліки кожної з них.
Ручна КПП
Вибір механіки по-справжньому раціональний лише в тому випадку, якщо ви їздите переважно за містом, особливо на далекі відстані.
Механічна коробка без проблем переносить різкі манери водіння та великі навантаження (наприклад, на бездоріжжя або при буксируванні важкого причепа), на відміну від більш ніжних автоматичних трансмісій. Крім того, МКПП обходиться дешевше за всі інші типи коробок передач не тільки в придбанні, але і в обслуговуванні.
Автоматична КПП
Найбільш поширений варіант автоматичної коробки передач – традиційна гідромеханічна коробка передач: планетарна коробка з числом ступенів від чотирьох до семи і гідротрансформатор замість зчеплення. Це ще й найнадійніша конструкція.
Основний недолік як гідроавтомата, так і взагалі будь-якої автоматизованої трансмісії – необхідність ощадливої експлуатації. Вони не люблять різкого, рваного темпу їзди і не переносять буксирування.
Роботизована механічна коробка передач
По факту це та сама механіка, але перемиканням передач і зчепленням в ній керує автоматичний привід з електричним або гідравлічним виконавчим механізмом. Багато роботизованих коробок виявлялися дуже ненадійними – і при цьому дуже дорогими в ремонті. Навіть найбільш вдалі сучасні роботизовані коробки докучають задумливістю, “кивками” та непередбачуваними моментами перемикань із тривалими паузами.
Варіатор
Конструкція цього варіанта трансмісії включає два шківи зі змінним діаметром пов’язані між собою ланцюгом або металевим клиноподібним ременем. Змінюючи свій діаметр, шківи регулюють передатне відношення, причому вони здатні це робити плавно, без фіксованих сходинок – тому перші варіатори дивували власників обладнаних ними автомобілів тим, що двигун при розгоні хоч до 100 км/год тримав незмінні обороти.
Варіатор здатний похвалитися дуже бадьорою чуйністю на педаль акселератора. Замість зчеплення у нього теж інертний гідротрансформатор, який “з’їдає” помітну частку потоку потужності.
Техобслуговування безступінчастої трансмісії дорожче, ніж гідроавтомата: сучасні варіатори вже, як правило, не вимагають періодичної заміни ланцюга або ременя, проте масло в них міняти потрібно – зазвичай кожні 90 тисяч км. Крім того, варіатор вважається досить ніжною конструкцією – особливо небажана для нього їзда серйозним бездоріжжям з буксуванням.
Роботизована коробка з двома зчепленнями
Основна перевага преселективної коробки над гідроавтоматом – кардинально кращий показник економічності: робот із двома зчепленнями здатний скоротити витрату палива на 15–20% порівняно з традиційною АКПП.
Поведінка трансмісії нагадує гідроавтомат: преселективний робот теж не позбавлений задуму, так що для впевненого виходу на обгін коробку краще переводити або в спортивний або в ручний режим.
На відміну від звичайного автомата, цей робот не утримує машину на підйомі при відпущеній педалі гальма: автомобіль відкочується назад так само, як з механічною коробкою. Бувають питання і до надійності цих трансмісій: так, широко відомі проблеми із семиступінчастими DSG.
Сегмент розкішних кросоверів вельми насичений, що створює величезну конкуренцію на ринку. За таких умов ціла…
Щітки склоочисника - важливий елемент безпеки автомобіля, особливо в дощ або сніг. Незважаючи на їхню…
Кросовери користуються неабиякою популярністю в Україні, особливо серед сімейних водіїв, які цінують їх за комфорт…
Перший сніг несе українським автомобілістам нові загрози. Важливо розуміти, що керування транспортним засобом у таких…
Далеко не кожен автомобіль підходить для складних зимових умов експлуатації. Експерти звернули увагу на низку…
Тиск в автомобільних шинах є найважливішим фактором забезпечення безпеки експлуатації транспортного засобу. Якщо він занадто…