Статьи

Яку коробку вибрати: механіка, робот, варіатор чи автомат?

В наш час на автомобільному ринку представлено багато різних коробок передач. Сьогодні поговоримо про переваги та недоліки кожної з них.

Ручна КПП

Вибір механіки по-справжньому раціональний лише в тому випадку, якщо ви їздите переважно за містом, особливо на далекі відстані.

Механічна коробка без проблем переносить різкі манери водіння та великі навантаження (наприклад, на бездоріжжя або при буксируванні важкого причепа), на відміну від більш ніжних автоматичних трансмісій. Крім того, МКПП обходиться дешевше за всі інші типи коробок передач не тільки в придбанні, але і в обслуговуванні.

Автоматична КПП

Найбільш поширений варіант автоматичної коробки передач – традиційна гідромеханічна коробка передач: планетарна коробка з числом ступенів від чотирьох до семи і гідротрансформатор замість зчеплення. Це ще й найнадійніша конструкція.

Основний недолік як гідроавтомата, так і взагалі будь-якої автоматизованої трансмісії – необхідність ощадливої ​​експлуатації. Вони не люблять різкого, рваного темпу їзди і не переносять буксирування.

Роботизована механічна коробка передач

По факту це та сама механіка, але перемиканням передач і зчепленням в ній керує автоматичний привід з електричним або гідравлічним виконавчим механізмом. Багато роботизованих коробок виявлялися дуже ненадійними – і при цьому дуже дорогими в ремонті. Навіть найбільш вдалі сучасні роботизовані коробки докучають задумливістю, “кивками” та непередбачуваними моментами перемикань із тривалими паузами.

Варіатор

Конструкція цього варіанта трансмісії включає два шківи зі змінним діаметром пов’язані між собою ланцюгом або металевим клиноподібним ременем. Змінюючи свій діаметр, шківи регулюють передатне відношення, причому вони здатні це робити плавно, без фіксованих сходинок – тому перші варіатори дивували власників обладнаних ними автомобілів тим, що двигун при розгоні хоч до 100 км/год тримав незмінні обороти.

Варіатор здатний похвалитися дуже бадьорою чуйністю на педаль акселератора. Замість зчеплення у нього теж інертний гідротрансформатор, який “з’їдає” помітну частку потоку потужності.

Техобслуговування безступінчастої трансмісії дорожче, ніж гідроавтомата: сучасні варіатори вже, як правило, не вимагають періодичної заміни ланцюга або ременя, проте масло в них міняти потрібно – зазвичай кожні 90 тисяч км. Крім того, варіатор вважається досить ніжною конструкцією – особливо небажана для нього їзда серйозним бездоріжжям з буксуванням.

Роботизована коробка з двома зчепленнями

Основна перевага преселективної коробки над гідроавтоматом – кардинально кращий показник економічності: робот із двома зчепленнями здатний скоротити витрату палива на 15–20% порівняно з традиційною АКПП.

Поведінка трансмісії нагадує гідроавтомат: преселективний робот теж не позбавлений задуму, так що для впевненого виходу на обгін коробку краще переводити або в спортивний або в ручний режим.

На відміну від звичайного автомата, цей робот не утримує машину на підйомі при відпущеній педалі гальма: автомобіль відкочується назад так само, як з механічною коробкою. Бувають питання і до надійності цих трансмісій: так, широко відомі проблеми із семиступінчастими DSG.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Назвали найслабкіші місця в авто: що ламається часто і як цьому зарадити

Дізнайтесь про найслабші місця в авто та як запобігти їх поломкам. Регулярна перевірка систем допоможе…

21.05.2025

Новий Nissan Juke 2026 вперше показали на фото

Nissan представить новий електричний кросовер Juke у 2026 році з футуристичним дизайном та передовими технологіями.

21.05.2025

Підробку американського спорткара продали за майже мільйон доларів на аукціоні

На аукціоні в США продали підроблений спорткар Shelby Cobra 427 за 990,000 доларів. Унікальний! Кузов…

21.05.2025

Toyota презентувала новий RAV4: гібридні версії та оновлений дизайн

Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, що відмовилось від бензинових версій на користь гібридних. Дізнайтеся…

21.05.2025

Топ-5 французьких кросоверів, які можуть проїхати 500 000 км без капітального ремонту

Французькі автомобілі давно здобули репутацію комфортних, економічних і технологічних. Проте, щодо надійності існує чимало стереотипів.…

21.05.2025

В Україні набрали чинності важливі зміни в ПДР: що потрібно знати водіям

В Україні заборонено зупинку на швидкісних трасах поза визначеними зонами. Нові правила підвищують безпеку дорожнього…

21.05.2025