Статьи

Ринок пального в Україні: що відбувається зараз і чого чекати у майбутньому

У перші дні війни пальне стало стратегічним та дефіцитним продуктом. Його залишки на АЗС швидко вичерпалися, коли багато українців переїжджали на захід країни або взагалі виїжджали за кордон.

Проте згодом постачання палива було переорієнтовано на виробників із західної Європи, уряд зменшив податкове навантаження, водночас регулюючи граничні ціни на найважливіші сорти пального — бензин А-95 та дизельне паливо.

Зникнення 92-го бензину та автогазу пов’язане з переорієнтацією каналів постачання – в Європі майже не виробляється бензин А-92, є обмежені постачання газу (пропан-бутан). Тому знайти 92-й бензин складно, аналогічна ситуація з газом. При цьому вартість зросла: 92-й бензин коштує майже на рівні 95-го, а вартість газу становить близько 27 грн, тобто різниця з бензином дорівнює 10 грн. на літрі.

Чи можливе зростання ціни палива Так, після війни можливе істотне зростання ціни. За словами аналітиків ринку, нині в оптових закупівлях на нафтобазах вартість пального становить близько 44-45 грн за літр — це реальна ціна з урахуванням транспортування, податків та зборів для якогось мінімального прибутку. А ми маємо пальне вже на АЗС по 34-37 грн за літр. Зрештою, після закінчення війни зростання вартості пального дуже ймовірне. Але це залежатиме від дій уряду та повернення податкового навантаження на пальне, а також від регулювання ціни — чи буде це регулювання жорстким, чи буде «плаваюча маржа», яка додається до вартості пального.

Чи можливий дефіцит палива Так, може бути. Знову ж таки, через кілька факторів. На початку війни — через обмежене постачання пального та нерозуміння де його брати в найближчому майбутньому. Плюс зараз додайте початок посівної кампанії, коли аграрії потребують палива. При цьому покупка пального на АЗС поки що виявляється більш вигідною, ніж покупка на нафтобазі. Тому трапляються обмеження на заправку в каністри, щоби це пальне далі не перепродавали аграріям. Нарешті, враховуйте можливі російські обстріли паливної інфраструктури — склади для зберігання ПММ та заводи з переробки нафти. Ще може призводити до локальних проблем постачання палива у певних регіонах.

Швидше за все, після перемоги пальне поступово дорожчатиме — маркером виступає вартість фірмового пального, на яке не потрібно утримувати цінник. Крім того, не варто забувати про 92-й бензин, також буде зменшено пропозицію газу (а сам газ, відповідно, стане дорожчим). У той же час, ми отримаємо найкраще паливо з Європи, яке відповідає найжорсткішим технічним критеріям та екологічним вимогам.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025