Статьи

Українська техніка, що підкорила Європу: як мотоцикли МТ “Дніпро” стали Cossack

Перші мотоцикли Київського мотозаводу почали потрапляти до Старого Світу ще в середині ХХ ст. Але системні та масштабні поставки розпочалися після 1972 року, коли в Європі запрацювала дилерська мережа – понад 200 дилерів! – компанії SATRA Motors (Soviet American Trade Association – Радянсько-американська торгова асоціація). Тоді ж тяжкі мотоцикли КМЗ стали продаватися в Австралії.

У лідерах були саме Великобританія та Австралія – ймовірно, як країни з найбільш консервативним та прагматичним населенням.

Саме вищезгадана SATRA Motors започаткувала новий бренд Cossack – козак. Під ним почали продавати всі радянські мотоцикли – КМЗ, ІМЗ, ІЖ, “Мінськ”, “Схід”, “Рига”. Але саме за важкими оппозитниками назавжди закріпилося ім’я Козак.

Європейський імпортер взявся за справу з правильним розмахом: розгорнули рекламну кампанію Cossack`ів у мотожурналах, не пропускали жодного мотошоу, активно виступали на фестивалях та мотозльотах. На виставках стенди Cossack вражали площею, яскравими рекламними проспектами та чарівними стендистками.

Головна база імпортера розміщувалась на колишньому військовому аеродромі, де крім майстерень також була облаштована випробувальна траса для мотоциклів. Компанія мала власний склад запчастин та сучасний офіс.

Закуплені в Союзі “Дніпро”, перш ніж перетворитися на “Козаків”, отримували світлотехніку з європейським світлорозподілом (під право- або під лівосторний рух), нові колодки та троси гальм, свічкові високовольтні дроти з придушенням радіоперешкод та сучасніші шини. Іноді мотоцикли перефарбовували, причому часом причиною було пошкодження фарби під час транспортування та зберігання на складі. Крім того, багато екземплярів підганялися під вимоги певних груп споживачів, наприклад, встановлювали нові сидіння та крила.

Ця сама SATRA Motors реекспортувала Cossack Dnepr, в їх доопрацьованому вигляді, в інші країни. Достовірно відомо про реекспорт до Австралії та США, причому також є відомості, що до Америки “Дніпро” возила і британська фірма Neval.

Київські мотоцикли були хороші у своїй ринковій ніші, але, як кажуть самі європейські байкери, їхньому масовому поширенню завадили дві речі: технічна відсталість та недостатньо висока якість виробництва. Цікаво, що для щирих фанатів чотиритактних опозитників ці обставини досі не мають принципового значення – на мотоциклах київського виробництва і сьогодні активно катаються європейські байкери, а Dnepr, Cossack та Neval – бажані гості на байкерських мітингах по всій Європі.

Recent Posts

Чому не можна глушити автомобіль із працюючим кондиціонером: назвали причину

Багато автомобілістів часто роблять одну й ту саму помилку під час завершення поїздки - спершу…

21.05.2024

Найулюбленіші дизельні авто українців: названо ТОП популярних моделей

Стало відомо, які дизельні автомобілі воліють купувати українці як на первинному, так і на вторинному…

21.05.2024

Раптово лопнула шина в автомобілі: чому так відбувається і як цього не допустити

Керування автомобілем пов'язане не тільки з певним комфортом і зручностями, а й несе з собою…

21.05.2024

“Дорога – не місце для випєндрьожа”: у поліції попередили водіїв про популярну ДТП

Перший заступник голови Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький підняв у себе в Телеграмі актуальну…

21.05.2024

Штрафу не буде: кому з водіїв і коли можна їздити тротуарами та пішохідними доріжками

В Україні іноді можна помітити автомобілі, які проїжджають і навіть паркуються пішохідними доріжками та тротуарами.…

21.05.2024

Мобілізація водіїв: хто з автомобілістів автоматично потрапить до реєстру “Оберіг”

На тлі заходів щодо посилення мобілізації, у зв'язку з триваючою збройною агресією і загарбницькою війною…

21.05.2024