Статті

Водіям розповіли, куди зникає олива з двигуна

Перевірка оливи в двигуні – операція не дуже популярна серед пересічних автомобілістів. Тому падіння його рівня так часто виявляється несподіванкою для водія. Але куди може зникнути олива? Про це і піде мова далі.

Природна витрата

В будь-якому двигуні олива згорає разом з пальним: залишившись на стінках циліндрів при ході поршня вниз (так звана витрата “на угар”), стікаючи в камеру згорання через клапани, виносячись у систему впуску разом з картерними газами через систему вентиляції.

Через певні конструктивні особливості у деяких сучасних моторах ці природні витрати доволі великі – офіційно до 1 – 2 л на 1000 км. Проти цих витрат нічого зробити не можна: будь-який дилер зачитує вам заводську документацію, де будуть згадані норми витрати оливи – в перерахунку або на 1000 км, або на 1 л палива.

Витрата від зношування пар тертя

Власне, це ті ж природні витрати, але суттєво підсилені віком двигуна. Через більші зазори між кільцями та стінками циліндру, через “розбиті” ковпачки клапанів, через розбалансовану систему вентиляції до камери згорання потрапляє ще більше оливи. Де вона і згорає. Вирішити цю проблему можна лише серйозним ремонтом двигуна – якщо не повною “капіталкою”, то бодай заміною поршневих кілець.

Втрати від засмічення системи вентиляції

На немолодих моторах відкладеннями забиваються канали системи вентиляції, через що утворюється підвищений тиск газів у картері двигуна. Відповідно, цими картерними газами мастило витискується назовні там, де цього не має бути: через найменші нещільності прокладок та сальників. Цю проблему можна подолати, зробивши генеральне очищення системи вентиляції картера або замінивши деякі його деталі.

Протічки через старі прокладки

“Задубіла” гума або “стомлений” корок прокладок пропускають оливу назовні через стики картера з піддоном, кришкою ГРМ та іншими кришками. Зазвичай ці прокладки можна замінити з відносно невеликими витратами коштів.

Особливий випадок

Є ще одна причина, яка не дуже помітно, але підвищує втрати моторного мастила. Буває, що власник використовує не той тип оливи, який вказує автовиробник. Наприклад, у магазинах люблять “підказувати” автомобілістам більш якісні та сучасні типи олив. І часто-густо надають таким чином покупцеві “ведмежу” послугу. Наприклад, часто більш рідка олива не відповідного класу в’язкості активніше, ніж штатна, згорає у циліндрах. Тому якщо мотор не виказує інших проявів зношення, можна спробувати повернутися до “рідного” сорту мастила – і можливо, разом з ним повернеться і нормальна витрата “на угар”.

Recent Posts

Нове покоління найдешевшого Nissan представили офіційно: фото

Найбільші автовиробники форсованими темпами проводять електрифікацію свого модельного ряду. Не відстає від глобальних трендів і…

04.05.2024

Нахабству немає меж: росіяни запустили сервіс із доставки санкційних іномарок із Європи

Незважаючи на безпрецедентні санкції, пов'язані з повномасштабною агресією РФ щодо України, окупацією та анексією українських…

04.05.2024

Штрафують на 5700 гривень: де ставлять новий дорожній знак у вигляді ромба і що він означає

У Європі почали використовувати новий автомобільний знак у вигляді білого ромба на синьому тлі. Водіїв…

04.05.2024

3 місяці в’язниці за крик за кермом: де водіїв кинуть за ґрати за підвищення голосу

Водіння автомобіля часто пов'язане з різного роду стресами. Тому в Україні нікого не здивуєш водієм,…

04.05.2024

Терміново перевірте лобове скло: за що в Україні можуть незаконно позбавити прав автомобіліста

Юристи б'ють на сполох через почастішання випадків незаконного притягнення водіїв за одне дріб'язкове порушення. Деяким…

04.05.2024

Зміни в ПДР-2024: з 4 травня водіям потрібно встановлювати нові розпізнавальні знаки

Іноді зміни в ПДР в Україні проходять повз увагу водіїв, що потім створює масу непорозумінь…

04.05.2024